obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Twee ip adressen
Lucillewout
Als ik wil inloggen op mijn kpn modem om instellingen te wijzigen, krijg ik de melding: duplicate administrator. Vgl de meneer die ik aan de telefoon had, zijn er ineens twee ip adressen!? Hoe kan dat?
 
KaPteiN
Wellicht heeft iemand een betere verklaring, maar ik denk dat het mac adres van het modem niet uniek is. Mac adressen zijn te spoofen.

Als mij dit zou overkomen zou ik het modem resetten en onmiddelijk het wachtwoord veranderen. (als dat mogelijk is).

Check ook of je iets van remote beheer open hebt staan en zet dit uit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jeroen3
duplicate administrator betekent dat je vanaf twee lokale IP adressen bent ingelogd op de configuratiepagina van het modem.
Dat kan gebeuren als je via wifi een DHCP binding instelt voor jezelf, je eigen pc krijgt dan mogelijk een ander IP, en de dan is de vorige sessie niet meer geldig.

Als dit ook gebeurt bij de eerste keer inloggen in een kwartier, dan is er iets mis. Standaard verloopt de sessie in 5 minuten.
Ik ben niet van kpn
 
Lucillewout
Ik heb inmiddels een reset gedaan. Het ww stond weer zoals bij het eerste gebruik van kpn. Maar gelukkig krijg ik nu miet die vage melding meer. Ik heb niet bewust een DHCP binding gemaakt.
Gelukkig kan ik weer alleen inloggen op het modem!
Dankjullie welWink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Twee ip adressen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Twee tips om je LAN netwerk te herstellen. Helpdesk : 2 21 mei 2010
welke interne IP adressen worden toegewezen? Hardware instellingen : 4 09 mei 2010
server adressen HetNet Algemeen : 2 24 apr 2010
MAC adressen blokkeren Eigen netwerk : 13 26 mei 2009
Advertentie