obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Wifi repeater werkt niet
clarijs1944
Hallo,
Ik had een Gembird Wi-Fi repeater gekocht. 2 Dagen ben ik bezig geweest om die in werking te stellen, maar het lukte niet.
Nu zag ik op de website van de firma, dat deze repeaters niet werken met de Experia box van de KPN.
Heeft iemand daar ook ervaring mee?
En wat is het alternatief?
Welke repeater werkt wel met de KPN router?
Groet,
Martin
 
eogcnlGhost
Het heeft er niets mee te maken of hij wel of niet overweg kan met de Experiabox, elke repeater kan je zo instellen dat hij werkt.
Het enige wat gembird niet wil, is de ondersteuning geven in combinatie met een Experiabox.
Anders zouden ze een extra helpdesk moeten openen voor al die vragen.


Dit is wat je nodig hebt om in te vullen in je repeater:
Standard gateway: 192.168.2.254
Sub4: 255.255.255.0
IPv4 DNS1: 195.121.1.34
IPv4 DNS2: 195.121.1.66
Het beste is om je repeater een statische IP adres te geven tussen de 192.168.2.250 en 192.168.2.253.
Op deze manier krijgen al je andere Wifi signalen voorrang op je verbinding, dit betekend niet dat je verbinding ook langzamer wordt, integendeel juist.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
clarijs1944
OK, maar als ik de repeater in een stopctc doe, vlakbij de router, de ene keer herkent mijn iPad hem en de andere keer niet.
Wat te doen?
 
eogcnlGhost
Ik weet persoonlijk niets over "fruit" apparatuur, ik ben meer van de "ramen" hard/software.
Het lijkt meer op een instelling van je apple software dan van je repeater.
En een repeater moet je niet zo dicht mogelijk bjij je modem zetten, maar zo ver mogelijk.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
jeroen3
Het repeaten van met name de oudere modems, zoals de tg789vn, gaat niet of erg moeilijk.
De nieuwere sinds de V7 (h220n) kan wel, mits je WiFi instelt op een vaste beveiligings-modus en geen combinatie tussen WPA/WPA2.
Ik ben niet van kpn
 
clarijs1944
Welke WIFI-repeater werkt met het modem van KPN en is makkelijk te installeren?
Dan ga ik een andere kopen.
Martin
 
jeroen3
Om de compatibiliteit te garanderen zou ik zeggen: Geen.

Gebruik in plaats van een reapter een kabel naar een extra accesspoint op een andere locatie.
Ik ben niet van kpn
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi repeater werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
Advertentie