obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
heb ik een probleem of niet
gloeier
Type PPPoA
Connection Name Internet


IP 86.80.84.216
DNS 195.121.1.34/195.121.1.66/0.0.0.0
Connection Status Connected
Disconnect Reason
Online Duration 342070 sec
























Link Status Connected
hier wat gegevens uit mijn router deze heb ik deze week ontvangen omdat de oude steeds de verbinding verbrak met internet nu zij de monteur dat ik op moest letten of er ook wat bij CRC(up/down) kwam te staan nu staat er dus een hele hoop kpn gebeld maar nu zeggen zij dat ik daar niet naar moet kijken kan iemand mij nu vertellen of ik wel of geen probleem heb???
Gr Rob
Showtime Start 3 days: 23 hrs: 2 min: 5 sec
Modulation Type ADSL_G.dmt
Actual Rate (Up/Down) 512/4096 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 1052/7256 kbps
Noise Margin (Up/Down) 21/15.2 dB
Line Attenuation (Up/Down) 22/37 dB
Output Power (Up/Down) 11.9/19.7 dBm
Data Path (Up/Down) Fast/Interleaved

Interleaving Delay (Up/Down) 2/4 ms
INP (Up/Down) 0/0.5 symbols
FEC (Up/Down) 145/2883170
CRC (Up/Down) 111/23844
Profile N/A
 
eogcnlGhost
Uhm even een hele stomme vraag.
Wanneer was volgens jouw de laaste keer dat hij uit was gevallen, sinds jouw gegevens zegt: Online Duration 342070 sec, dat is omgerekend een kleine 8 maanden.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
gloeier
Als ik de medewerker van kpn moet geloven is hij vorige week 17x in 1 dag weg gevallen daarom hebben ze een monteur gestuurd die dus alles heeft door gemeten en dus besloot om het router te vernieuwen.
heb zelf niet veel verstand van computers dus ik ga uit van wat men bij kpn zegt,de monteur zij dus als de CRC(up/down) boven de 20 komt heb je dus nog steeds een probleem vandaar mijn vraag heb ik een probleem of niet??
Heb zelf ook even een speedtest gedaan die heb ik even bij gevoegd.
Rob
gloeier voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
eogcnlGhost
CRC (Cyclic Redundancy Check)
Hier wordt aan de hand van een rekensom bepaald of een pakket beschadigt is. Als dit het geval is zal het modem of de lijnkaart het pakket droppen / schrappen. CRC fouten zullen altijd leiden tot het opnieuw versturen van een pakket door hogere netwerklagen (zoals TCP/IP), wat betekent dat als je CRC fouten op een lijn hebt je een grote kans hebt performance problemen te ondervinden. Indien een modem teveel CRC fouten in een bepaalde tijd detecteert zal het modem proberen om kanalen af te gaan sluiten om deze te voorkomen. Gevolg kan dus zijn dat de verbinding vanaf het moment van intrainen eerst een hoge snelheid heeft, maar langzaamaan terug zakt tot lagere snelheden). Indien het modem nog steeds problemen detecteert zal het modem overgaan op retrainen. Een verbinding zal dan instabiel worden, ook wel klapperen genoemd indien het modem dit zeer veelvuldig doet.
Een klein aantal CRC fouten / langzaam toenemend kan in principe geen kwaad.

Dit houd dus in dat hij niet uitvalt, maar dat je lijn van de wijkcentrale naar je huis onstabiel is.
Modem omwisselen is in dit geval gewoon nutteloos, KPN moet is in de wijk centrale kijken of daar niet iets vervangen moet worden of je op een nieuw lijn aansluiten.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt als je de KPN weer beld.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
gloeier
Hoi ik wil je bedanken voor de uitleg die je hebt gegeven, de monteur had het er ook al over om als het probleem zich voor blijft doen om mij op een andere lijn te zetten zal dus nogmaals met de kpn gaan bellen om te kijken of ze dit dus willen doen.
Gr Rob
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'heb ik een probleem of niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Advertentie