obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Lijn leeg maken door KPN
Jampie
Hallo,

Per afgelopen 14-6 zou mijn contract bij KPN komen te vervallen. Om mijn nieuwe provider te kunnen installeren zou KPN eerst mijn glasvezellijn leeg moeten maken.
Iemand hier ervaring mee hoe dit wel voor elkaar te krijgen?
Ik heb al gemaild, gebeld maar niets helpt en krijg nog steeds te horen bij de nieuwe provider dat de lijn nog niet leeg is. Waarom houdt KPN deze lijn überhaupt bezet als er geen diensten meer geleverd worden?

Mvg
JP
 
eogcnlGhost
Even een vraagje:

Wat heb je gedaan om te zien of je lijn vrij is?
Nieuwe modem aangesloten?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Jampie
Hallo,

Il ben vanochtend door de nieuwe provider hierover gebeld. Zij houden het in de gaten voor me.

Mvg JP
 
Jampie
Probleem is ook dat reggefiber ook geen nieuw modem komt plaatsen zolang de lijn bezet is.
 
eogcnlGhost
Ik wil even een paar dingen op een rijtje zetten.
Ik neem dat de verbinding waar je dit bericht op hebt verstuurt je huis adres is. (zo niet, laat het even weten)
Je hebt (hoopte te hebben gehad) KPN glasvezel.
Je gaat nu naar welke provider (op glasvezel of wat anders)

Of heb je een andere situatie, je komt van kabel en wil naar glasvezel.
Ik probeer even uit te vinden wat je hebt en wat je bedoeling is. (behalve dat je KPN hebt/had en iets anders wilt/gaat nemen)
Als ik weet wat jij hebt dan kan ik je beter andwoordt geven.

Ik kan wel gaan raden, maar daar schieten we beiden niets mee op.

PS: Regifiber sluit GEEN modems aan, ze sluiten wel NT boxen aan maar dat zouw betekenen dat je nog geen glasvezel hebt.
NT box is een (meestal) grijze doos waar met een UTP kabel je modem op aangesloten wordt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Jampie

Quote

eogcnlGhost schreef:

Ik wil even een paar dingen op een rijtje zetten.
Ik neem dat de verbinding waar je dit bericht op hebt verstuurt je huis adres is. (zo niet, laat het even weten)
Je hebt (hoopte te hebben gehad) KPN glasvezel.
Je gaat nu naar welke provider (op glasvezel of wat anders)

Of heb je een andere situatie, je komt van kabel en wil naar glasvezel.
Ik probeer even uit te vinden wat je hebt en wat je bedoeling is. (behalve dat je KPN hebt/had en iets anders wilt/gaat nemen)
Als ik weet wat jij hebt dan kan ik je beter andwoordt geven.

Ik kan wel gaan raden, maar daar schieten we beiden niets mee op.

PS: Regifiber sluit GEEN modems aan, ze sluiten wel NT boxen aan maar dat zouw betekenen dat je nog geen glasvezel hebt.
NT box is een (meestal) grijze doos waar met een UTP kabel je modem op aangesloten wordt.


Nee, dit is geplaatst via de wifi van de buren die zo aardig zijn ons dit tijdelijk te laten gebruiken.

Ik heb inderdaad glasvezel van KPN gehad en ben aan het overstappen naar Telfort glasvezel.
Volgens Telfort moet regefiber het NT modem ( en zoals hun het zelf noemen, het glasvezel modem ) vervangen omdat op de huidige volgens Telfort hun geen diensten kunnen leveren. Ik heb hier al een Genexis NT modem hangen waar via KPN hun glasvezel diensten leverden en inderdaad vanuit de NT box loopt de UTP kabel naar het Experia modem.
Mijn gedachte was dat als Telfort hun doe het zelf pakket zouden opsturen dat ik simpelweg de experia box vervang door het modem van Telfort en daarna natuurlijk de motorola ontvangers vervangen door die van Telfort dat alles weer zou draaien zoals voorheen.
Echter zoals vermeld roept Telfort dat Regifiber het glasvezelmodem moet komen vervangen en dat dat dus pas kan als KPN de lijn leeg heeft gemaakt.
 
eogcnlGhost
Ik heb het even bekeken.
Je krijgt hoogswaarschijnlijk zoiets als dit: zie plaatje.
Opzich is de lijn al vrij, het is alleen de taak van Telfort om Regifiber aan te sturen dat ze de NT voor een NTU komen vervangen.
Als je in het doe het je zelf pakket al een NTU hebt ontvangen zouw je hem zelf ook kunnen ophangen.
De NTU is eigenlijk een glasvezel ontvanger en modem/router in 1.
Wat bij sommige mensen een heel groot nadeel geeft als ze bijv. de aansluiting in de huiskamer hebben inplaats van in de meterkast (vanwege het netwerk wat er achter ligt, pc, laptop, consol, enz).
Laat maar weten of je de NTU al hebt, als je hem niet hebt gewoon Telfort op de hielen blijven zitten.
Zoals ik al zei, Telfort moet de opdracht uitgeven aan Regifiber en Regifiber zal jouw dan bellen voor een afspraak om hem te komen installeren.

NTU
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Jampie
Nou heb helaas helemaal nog niks ontvangen en Telfort blijft maar roepen dat de lijn eerst leeg moet zijn en dat die nog bezet is nu. Daardoor gebeurd er voorlopig niets tot Telfort ziet dat de lijn leeg is.
Ik ga gewoon eens contact leggen met Reggefiber om te kijken hoe of wat en of hun wat voor me kunnen betekenen.
 
Jampie
Telfort gaat Reggefber ook pas aansturen als die lijn leeg is volgens hun.
 
eogcnlGhost
Ik ben bang voor je dat voorlopig in een visuele cirkel blijft zitten.
Gewoon het kastje naar de muur effect.

Wat gebeurt er als je je Experiabox aansluit, heb je dan nog steeds internet?
Zoja, lekker blijven gebruiken.
Zo nee, dan is de lijn vrij.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lijn leeg maken door KPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door Eigen telefoon netwerk : 1 30 aug 2016
De lijn wordt vrij gemaakt en weg is internet! Helpdesk : 2 13 jan 2016
backup maken h368n Hardware instellingen : 4 22 dec 2015
Draadloze verbindingsets vervangen door draadloze repeater? KPN Televisie Storing : 3 01 mrt 2014
Backup maken Algemeen : 4 05 jan 2014
Advertentie