obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
devolo dlan adapters functioneren niet naar behoren
eogcnlGhost
Het geeft allemaal niet, zoalang er maar een oplossing is.
Het gaat mij soms ook me pet te boven, hoe mensen een situatie voor schetsen en het niet werkend krijgen.
Het is heel moeilijk om op afstand iemands situatie te beoordelen.
Dus wat wij hier terug schrijven moeten we halen uit de informatie die mensen naar ons schrijven.
Sommege kunnen dan soms wel wat verder kijken dan anderen wat dan verwaring kan veroorzaken.

Maar goed, even een ideetje voor als je dat nog niet hebt geprobeerd.
1. Pak een laptop en sluit die via LAN aan op de V9, werkt het? Ja, op naar stap 2.
2. Van de V9 WiFi naar de laptop zonder UTP, werkt het? Ja, op naar stap 3.
3. Van de V9 naar de devolo naar de laptop via LAN, werkt het? Ja, op naar stap 4. (WiFi op de devolo, V9 en laptop uit)
4. Van de V9 naar de devolo naar de laptop via WiFi (zonder V9 WiFi), werkt het? Ja, op naar stap 5.
5. Sluit er iets bij aan totdat je verbinding raar gaat doen, geef alles even de tijd om eventuele conflicten te kunenn veroorzaken.
Misschien vind je op deze manier uit waar de fout zit, ik weet 110% zeker dat het niet in de V9 zit.
En zoals je ook zelf al zei, je moeder heeft ook een Fritzbox gehad (neem ik aan vanwege dat ze XS4ALL had).

En zoals je al zegt, je kan een eigen router aansluiten als je dan nog steeds in de problemen zit, zouw ik echt is naar die IP en DNS adressen kijken, omdat de meeste routers op 192.168.1.1 zitten en de fritsbox en de V9 niet.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
muppel
De Humax wifi dongle was de boosdoener waarschijnlijk, daar ik deze bij mijn laatste poging volgens jouw stappenplan niet meer aangemeld kreeg, hoe dat precies veroorzaakt is weet ik niet omdat ik dus de fabrieksinstellingen had teruggezet van zowel de devolo en experiabox, mischien omdat ik dezelfde ssid en sleutel heb gebruikt op de devolo als de oude situatie zodat deze een conflict veroorzaakte over mijn gehele dlan netwerk omdat de experiabox deze niet wil toestaan verbinding te maken, de humax heeft nl. bij de ziggo bijvoorbeeld interactieve tv via het internet, echter staat deze humax bij mijn moeder en wordt die functie niet gebruikt bij de cayway, toch geeft dit waarschijnlijk een probleem bij de experiabox die die functie waarschijnlijk verkeerd herkent hoewel hij er geen gebruik van maakt

begrijp je het overigens nog, iig alles werkt weer, dus mijn paranoide brain sloeg nergens op, bedankt iig voor je geduld en inspanning, dat stappenplan dat heeft echt geholpen om het overzicht terug te krijgen
 
eogcnlGhost
Daar ben ik blij om dat alles weer werkt.
Als je het type van je dongel even opschrijft en het type van je Humax, kan ik misschien nog wel uitvinden hoe je die aan de praat krijgt.
Al neem ik aan dat de Humax ook wel een lan aansluiting heeft, die altijd beter werkt met streaming dan een Wlan.
De Humax zal zo-ie-zo niet werken als tv ontvanger op de KPN, ook al zouw je moeder het tv pakket erbij nemen, dat heeft te maken met de Vlan waar KPN mee werkt, die is niet compatible met die van de Humax.

Even al vast een ideetje voor je dongel als die mogelijkheid erin zit.
Stel hem in op 192.168.2.250
DNS1: 195.121.1.34
DNS2: 195.121.1.66
SSID: Mag je zelf weten, hoeft niet het zelfde te zijn zolang je hem maar wel aanmeld in je V9
WPA: TKIP+AES (vanwege de 5Ghz mogelijkheid)
PASWOORD: wat jij leuk vind.

Aanmelden van je dongel in de V9:
Network > Lan > DHCP Binding
enable
IP adres: 192.168.2.250
Mac adres van de dongel
ADD
Nu is hij aangemeld.
Als het nouw niet werkt dan kan je verhaaltje 1 nog doen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
muppel
Dat zou klasse zijn als dit nog gaat werken in de toekomst,

DVB-C Ontvangen: Humax IRHD 5100C
Wifi Dongle: Humax 150N WLAN USB Adapter

de adapter staat verder niets meer op vermeld dan dit: FCC ID:NDD9577110903

BTW: of topic, ik kan momenteel geen faxen verzenden, ik weet nog niet of ik ze kan ontvangen, de baudrate staat op 9600 en de ecm is uitgeschakeld, verder heb ik kiestoon en ip telefonie geselecteerd ook vroeg die om adapter daar heb ik xdsl adapter gekozen, het betreft een canon mx925, ik heb iig geprobeerd uitgaand te faxen, de verbinding lijkt te worden gelegd want ik hoor een kiestoon dan word het nummer gekozen dan hoor ik fax geluiden en dan wordt het stil tot ik de bevestiging in de display krijg dat de fax is verzonden, echter de andere partij verneemt helemaal niet van iets dergelijks,

de faxlijn heeft de kpn op hun advies op sip1 gezet en de telefoon op sip2

Als voor deze fax problemen een andere topic moet worden aangemaakt dan hoop ik dat je dat even vermeldt welke topic dat wordt
 
muppel
Tenminste als je me met de faxproblemen ook nog kan/wil helpen, verder is het eigenlijk niet zo van belang dat momenteel de humax ontvanger draadloos verbinding kan leggen met het netwerk thuis, dit doen we al met de blu-ray of tv, overigens de fax is rechtstreeks op voiplijnpoort 1 aangesloten met een 6 aderige kabel, ik durf overigens haast niet de blu-ray even te onkoppelen en de draad van deze op de lan poort van de humax aan te sluiten om te kijken of deze wel verbinding maakt omdat ik bang ben dat het netwerk weer vastloopt hierdoor
 
muppel
***ZUCHT*** de fax ontvanger had geen papier in zijn fax zitten dus momenteel rollen alle faxen eruit, overigens ik kan ook faxen ontvangen, wat mij betreft is het goed zo,

Ik wil je nogmaals hartelijk danken voor de inspanningen, mochten andere mensen in mijn omgeving willen troubleshooten over de kpn verbinding dan zal dit forum zeker ter spraken komen ook omtrent de andere providers...

Nogmaals hartelijk dank...
 
eogcnlGhost
Dat de fax het doet is goed.

Over de dongel en het opvragen van het MAC adres kan je het volgende doen.
Stop hem in je laptop, zorg dat hij werkt.
Druk op start - type: cmd
Er opend een zwart schermpje - typ: ipconfig /all
Er verschijnen allemaal gegevens en daar moet je dongel tussen staan met het mac adres (XX-XX-XX-XX-XX-XX) Fysiek adres.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
muppel
Op de humax kan ik stap 1 van de dongle niet uitvoeren omdat de enige functionaliteit: de ssid scan, type beveiliging en netwerksleutel kan worden opgegeven, hiermee weigert er verbinding te worden gelegd zowel naar de devolo als rechtstreeks op de experia, overigens heb ik bedraad nu iig verbinding kunnen leggen dus ik zal nog een kabel bijbestellen voor naar de devolo,
 
eogcnlGhost
Oki doki, dus alles werkt nu naar wens.
Weer een blij mens erbij.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'devolo dlan adapters functioneren niet naar behoren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Van XS4ALL naar KPN? Algemeen : 2 11 mrt 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Advertentie