obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
UDP Flood
hollandschevisch
Beste allen,

Ik heb een probleem. Ik maak gebruik van uTorrent om verschillende dingen te downloaden (het gaat hier niet om illegale producten, denk hierbij aan afleveringen van hardware.info en dergelijke). Ik heb hiervoor een port opengezet in mijn router. Nu wil het echter zo zijn dat tijdens het downloaden van deze dingen er natuurlijk ook geupload wordt (het idee achter p2p networks). En hier begint het probleem. De verbinding is aanvankelijk goed en er staat rechtsonder een mooi groen vinkje. Op een gegeven moment veranderd dit echter in een geel driehoekje met uitroepteken. Dit betekent dat er waarschijnlijk een poort niet open staat en dat ik inkomende verbindingen niet accepteer. Als ik dan op de router kijk, staat er UDP Flood met een ip adres en daarachter 50000 (verwijzend naar de port). Dit terwijl de upload niet eens zo hoog ligt, ongeveer de helft van wat normaal zou moeten kunnen. Wat is er hier aan de hand en wat kan ik doen. Ik heb nu upnp port mapping ook aangezet, maar ik denk zelf dat dit geen effect zal sorteren.

Alvast bedankt!

P.s. Ik heb ook de ports opengezet bij de special application tab. Ik heb trouwens een Arcaydian VGV7519 met Firmware Version:02.00.124. Handig om dit te vermelden natuurlijk.
 
eogcnlGhost
Even een stomme vraag, bedoel je met "router" je modem of een echte router?

En die port forward, waar is die heen geforward?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
hollandschevisch
Excuus het betreft natuurlijk de modem. Oftewel wat je van kpn krijgt is gebruikt. Verder zal ik een aantal screenshots toevoegen van hoe het ingesteld staat.
Dit is de port die open is gezet, normale manier
tzjzgan
Hier ook bij de special applications speciaal open gezet
IObtdSt
Hier UPnP aangezet
SGeMMcL
 
eogcnlGhost
Ik heb uTorrent even gedownload en ga even een paar dingen testen, ik had bij de eerste minuut wel al door dat het inmiddels een bagger programma is geworden ten aanzien van een paar jaar geleden.
Heb je ooit wel een gedacht aan bijv.: newsleecher.
Veel overzichtelijker en geen rompslomp met rare instellingen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Jo3i
Ik gebruik al jaren het onbekende Bitspirit voor torrents en heb daar nog nooit problems mee gehad onder W95 - W200 - XP en nu W7.
Geen poorten te openen, zonder upnp open staan.
@eogcnlGhost: Newsleecher kan je toch niet voor torrents gebruiken, alleen newsservers voor zover ik weet en waar ik het ook voor gebruik.
 
eogcnlGhost
Dat klopt Jo3i dat je met newsleecher geen torrent kan downloaden.
Maar waarom zouw je moeilijk doen als het makkelijk kan.
De databases van newsgroupen zijn tegenwoordig zo groot, dat je alles daar kan vinden wat je anders via torrent zouw downloaden.
En dan nog niet de te spreken over de voordelen van newsgroupen.

Maar ik zal het onbekende Bitspirit is gaan testen, even kijken of ik daar een voordeel uit kan halen die ik via newsgroupen niet zouw hebben.
Ik zal ze hier bij zetten als ik wat vind: per punt voor en nadeel.

Nadelen torrent:
1> “Het downloaden van muziek en films voor eigen gebruik is legaal, ook als de bron illegaal is.
Het maakt daarbij niet uit of je het origineel in de kast hebt liggen. Je mag alleen niet uploaden - en dat is het probleem bij Torrent.
Vrijwel iedereen die via Torrent downloadt, uploadt ook meteen weer wat hij net gedownload heeft.
Dat gaat automatisch, maar dat is juridisch niet relevant.
Je neemt dus een risico als je illegaal aanbod via Torrent opvraagt.”
Er is maar 1 programma waar je met torrent downloaden geen upload hebt: BitThief.
Maar zoals je natuurlijk al begrijpt, precies het programma zuigt aan alle kanten.
2> 9 van de 10 keer zit er niet in waar je om vroeg.
3> Geen spam detectie en virus herkenning.
4> P2P, je bent afhankelijk van de upload van de tegen party. (Ik mag blij zijn als ik de 20MB/s haal, dat is 160Mbit/s)

Voordelen Newsgroupen:
1> Je hebt geen upload.
2> 9 van de 10 keer zit er wel in wat je vroeg.
3> Meeste spam is eruit gefilterd en de meeste virssen zitten in RAR in RAR bestanden, via newsgroup software er heel makkelijk eruit gefilterd.
4> Je bent afhankelijk van het pakket wat je er bij neemt, van 10 tot 50 bots per group provider (snelheden zijn inmiddels gemiddeld hoger dan wat de gemiddelde nederlander aan internet snelheid thuis heeft), ik download gemiddeld met 52MB/s dat is 416Mbit.
Gewijzigd door eogcnlGhost op 09 juni 2014, 05:02
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
jeroen3
Torrent:
1> Een recent vonnis heeft vastgesteld dat het wel degelijk illegaal is. Maar dat veranderd niets omdat we hier nog geen Great Firewall Of Holland hebben.
2> Als je de torrents uit een goede bron hebt zit er dus altijd in wat je zoekt. Omdat je vooraf kan zien wat je download en er geen rar delen worden gebruikt.
4> Het grootste nadeel is dat je niet anoniem bent, ALLE gebruikers van die torrent kunnen zien dat jij op ip adres 182.148.17.143 hebt gedownload, ook mensen die expliciet zoeken naar dergelijk bewijs.

Niewsgroepen:
1> +1
2> Recent worden veel releases onder een willkeurige naam gepost in private releasegroups, of met password. Erg lastig.
Daarnaast is zoeken over het algemeen iets complexer.
3> Helaas moet je dan wel de inhoud van je eerste rar bekijken, of de nfo. Gelukkig doet sabnzbd dat.
4> Het kost extra geld.

Maar als je een 500/500 verbinding hebt is nieuwgroepen toch wel de manier. Torrent brengen namelijk een nogal hoge netwerkbelastig met zich mee.
Niet zozeer met bandbreedte maar met het aantal verbindingen, je hebt misschien wel 200 lage snelheid verbindingen met willekeurige computers. Tegenover nieuwsgroepen waar je misschien 10 hoge snelheid verbindingen met een select groepje servers hebt.
Met als gevolg, UDP flood of crashende routers door te weinig geheugen.
Tip: zet geforceerde encryptie aan in je torrent client.
Ik ben niet van kpn
 
eogcnlGhost
Ik persoonlijk heb geen last van UDP.
En dan heb ik 2 accounts bij newsxs met beide een fiberXS, totaal 100 bots.
En natuurlijk nog wat kleine modificaties gedaan in me netwerk om een beetje klein gezegt extreme dingen te kunnen doen.

@jeroen, heb je een link of iets wat je naar me kan sturen waar het in staat dat downloaden ook niet meer mag.
Als het om het besluit van 10 april 2014 gaat, moet je de hele PDF even lezen en vooral de kleine lettertjes.
Als het gaat om een belsuit die na die datum is, zouw ik hem graag willen lezen.
Gewijzigd door eogcnlGhost op 09 juni 2014, 19:38
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UDP Flood', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie