obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Xbox360 live
josvloed
Goede avond. ik heb al op lange termijn last met het verbinden van xbox live. ben er allang achter gekomen dat het met de provider van kpn te maken heeft. heb xperia box v9. want mijn xbox doet het op alle andere providers wel. en heb al van alles gedaan poorten open gezet noem maar op. maar heb het nog steeds niet op gelost. en dit is me laatste oplossing misschien dat jullie mijn kunnen helpen om dit problemen te verhelpen? anders ben ik weg bij kpn
Groetjes Jos
 
eogcnlGhost
De Xbox maakt gebruik van het UPnP protocol (Universal Plug 'n Play). In de KPN Experia Box staat deze optie standaard uit omdat er een risico bestaat dat kwaadwillenden makkelijker uw computer kunnen benaderen. Microsoft heeft de Xbox zodanig gebouwd dat er alleen verbinding valt te maken met andere gebruikers als UPnP aanstaat. Hieronder leggen we uit hoe dat moet.

1. Open uw browser (Internet Explorer, Google Chrome of een andere browser). Vul op de adresbalk het
adres 192.168.2.254 in en druk op Enter. Typ geen www!
2. Vul het wachtwoord in, standaard is er geen wachtwoord klik op Login zonder wachtwoord. Er moet nu
zelf een wachtwoord worden bedacht. Laat het invulvenster achter Current Password leeg en vul bij de
volgende twee invulvensters (New Password en Re-Enter Password for Verification) het zelf
bedachte wachtwoord in en klik op Apply
3. Klik op EXTRAS
4. Klik op UPnP
5. Plaats een vinkje bij Enable UPnP IGD Device
6. Klik op Apply

Op de KPN Experia Box is UPnP nu ingeschakeld.



MAC Address van de XBox 360


Omdat de Xbox bij het uitschakelen eventuele UPnP instellingen niet altijd correct verwijderd en de Xbox weer
gebruik moet maken van deze UPnP instellingen moet u er voor zorgen dat de Xbox altijd hetzelfde IP-adres
krijgt.

Omdat UPnP gebaseerd is op het automatisch ophalen van een IP-adres mag dit niet in de Xbox vast worden
ingesteld maar moet dit in de KPN Experia Box. Hiervoor moet wel eerst het MAC-address van de Xbox worden
achterhaald. Volg de onderstaande stappen om het MAC-address van de Xbox te achterhalen


1. Selecteer [My Xbox] en ga helemaal naar rechts naar System Settings en klik op A-toets van de
controller
2. Vervolgens omlaag naar Network Settings en klik op A-toets van de controller
3. Selecteer [Wired Network]
4. Selecteer [Configure Network]
5. Selecteer [Additional Settings]
6. Selecteer [Advanced Settings]
7. In dit scherm staat onder MAC Address de gevraagde waarde. Het MAC Addess bestaat uit 12
karakters. Schrijf het MAC Address op


Opmerking: Normaal gesproken wordt het MAC Address in 6 groepjes van 2 karakters genoteerd
gescheiden door een dubbele punt of een streepje.



Vast IP-adres voor de Xbox


Vervolgens kan dit MAC-address vast aan een IP-adres worden gekoppeld en dit wordt via de webinterface van
de KPN Experia Box als volgt ingesteld.


1. Open uw browser (Internet Explorer, Google Chrome of een andere browser). Vul op de adresbalk het
adres 192.168.2.254 in en druk op Enter.
2. Vul het wachtwoord in wat u eerder heeft aangemaakt en klik op Login
3. Klik op START
4. Klik op LAN
5. Vul in het kader Static DHCP het gewenste IP-adres in.
Let op! Het IP-adres begint met 192.168.2 alleen het laatste veld kunt u vrij kiezen. Neem een waarde
tussen 200 en 250 om conflicten met al uitgegeven IP-adressen te voorkomen.
6. Vul het MAC adres van de X-Box in
7. Klik op Apply
8. Herstart nu de X-Box zodat deze het ingestelde IP-adres kan ophalen

Uw Xbox is nu klaar voor het online gamen!


Als je een fout melding krijgt, even melden welke dan kunnen we verder kijken.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
ZOER
Hoi,

Ik heb zojuist jouw procedure uitgevoerd, maar ik krijg geen verbinding met XboxLive.

Hij vraagt om de Xboxlive update te doen, maar krijg elke keer volgende foutcode ye zien:

40A3-0000-0800-0300-8007-274C

Als ik dan in de foutcodelijst van Xbox kijk, kan dat duiden op diverse problemen.
Echt ik heb ze allemaal doorlopen, maar niets werkt.

KPN vanavond al 2 keer gebeld.
Firewall is niet lager iun te stellen en ook de Enable Intrusion Detection is niet te enabelen!!!

Lekker dus.....nooit last van gehad met vorige router.

Dus....zeg jij het maar....nog meer suggesties.

Ik heb hier totaal geen verstand van, maar jouw omschrijving was zeer duidelijk en kreeg ik voor elkaar!!

Ik verneem graag, groet Hans Wait
 
eogcnlGhost
Hoi Zoer,

xxxx-xxxx-xx8x-xxxx-8007-274C
Betekend: Kan de update niet downloaden van Xbox LIVE.
Als je via WiFi bent verbonden, sluit hem even aan met een kabel en probeer het opnieuw.
Als dat ook niet werkt kan je het volgende doen:

==================================================
Kopiƫren naar een USB-flashstation

Als u met de Xbox 360-console geen verbinding met internet kunt krijgen, kunt u de console-update van de computer naar een USB-flashstation kopiƫren en de kopie op de console installeren.

Opmerking Het USB-flashstation moet het bestandssysteem FAT32 gebruiken.

1. Sluit het USB-flashstation aan op een USB-poort op de computer.
2. KLIK OP MIJ OM DE UPDATE TE DOWNLOADEN - USB VERSIE.
3. Klik op Opslaan om het .zip-bestand van de console-update .zip op de computer op te slaan.
4. Pak het bestand uit. Als u met Windows XP, Windows Vista of Windows 7 werkt, kunt u op het .zip-bestand dubbelklikken om het uit te pakken.
5. Kopieer de inhoud van het .zip-bestand naar de hoofdmap van het flashstation.
6. Koppel het USB-flashstation los van de computer.
7. Sluit het flashstation aan op een USB-poort van de Xbox 360-console.
8. Start de console opnieuw.
9. Wanneer de console opnieuw is gestart, wordt het installatieprogramma automatisch gestart. Selecteer Yes wanneer u wordt gevraagd of u de nieuwe consolesoftware wilt bijwerken.
==================================================
Branden op een cd of dvd

U kunt de software van de Xbox 360-console bijwerken door de update vanaf Xbox.com naar de computer te downloaden, de update op een cd of dvd te branden en vervolgens op de console te installeren. Dat doet u als volgt:

1. Op de computer KLIK OP MIJ OM DE UPDATE TE DOWNLOADEN - CD/DVD VERSIE.
2. Klik op Opslaan om het .zip-bestand van de console-update .zip op de computer op te slaan.
3. Pak het bestand uit. Als u met Windows XP, Windows Vista of Windows 7 werkt, kunt u op het .zip-bestand dubbelklikken om het uit te pakken.
  • Als u met Windows XP, Windows Vista of Windows 7 werkt, kunt u op het .zip-bestand dubbelklikken om het uit te pakken.
  • Als u met een oudere versie van Windows werkt, hebt u een speciaal programma nodig (bijvoorbeeld WinZip) om het bestand uit te pakken.
4. Plaats een lege, beschrijfbare cd of dvd in de computer.
5. Kopieer de inhoud van het .zip-bestand naar de hoofdmap van de cd of dvd en geef op dat u de bestanden naar de cd wilt schrijven (branden).
6. Wanneer de bestanden op schijf zijn gebrand, haalt u de schijf uit de computer en plaatst u de schijf in het schijfstation van de Xbox 360-console.
7. Start de console opnieuw.
8. Wanneer de console opnieuw is gestart, wordt het installatieprogramma automatisch gestart. Selecteer Yes wanneer u wordt gevraagd of u de nieuwe consolesoftware wilt bijwerken.
==================================================

Ik hoop dat het nu wel lukt anders hoor ik het nog wel.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eogcnlGhost
Ik heb nog een vraag: heb je toevallig een router na je modem hangen?
Zo ja, haal die er even tussen uit (gewoon de stroom stekker eruit) en sluit je XBOX rechtstreeks aan op de modem om te updaten.

In de volgende topic vertel ik waarom: KLIK MIJ
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
ZOER
Hoi,

Je geloofd het of niet, het werkt....hoe heb ik dat gedaan?

Ik ben even via netwerk van mijn Buurman via Ziggo ingelogd.

Update in 1 keer goed....
Afgesloten en uitgelogd en weer ingelogd met mijn eigen account via KPN met de V9 router...

Alles werkt.....!!

TOP dus....

Of jouw eerste procedure nu ook geholpen heeft, ik weet het niet.....maar hier werkt alles weer...!

Pfffff........slechts 2 dagen Xbox live van de 13 maanden in de sloot!

Groet,


HansClapYeah
 
eogcnlGhost
Hoi zoer, je hebt een aardige buurman.
Mooi dat alles weer werkt, zouw je buurman maar is op de koffie vragen en een lekker spelletje gaan spelen.
Veel plezier met gamen en tot de volgende ergenis.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Xbox360 live', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kwaliteit Live Sport on Demand KPN Glasvezel diensten : 1 23 apr 2017
Xbox Live Fout: xxxx-xxxx-xx8x-xxxx-8007-274C KPN Handleidingen : 1 15 jun 2014
V9 (ZTE H368N) Xbox Live KPN Handleidingen : 1 15 jun 2014
Net 1 week Kpn Arcadyan ARV7519, Xbox live werkt nauwelijks.. KPN Internet Storing : 19 16 mei 2014
WD my book live koppelen aan Experiabox (wit) AVR7519 Routers : 1 14 dec 2013
Advertentie