obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Wifi-netwerk op 1 miljoen KPN modems
KaPteiN
KPN hoopt voor het eind van dit jaar tussen de 800.000 en 1 miljoen modems van klanten geactiveerd te hebben voor een openbaar wifi-netwerk. Het netwerk draagt de naam Fon. De modems van KPN klanten worden voor een deel toegankelijk gemaakt voor anderen, zodat er een uitgebreid netwerk van Fon Hotspots ontstaat. Nu nog telt KPN 'slechts' 2500 wifi hotspots in Nederland, voornamelijk nabij NS stations, vakantieparken en horecazaken.

'Veiligheid gegarandeerd'
De veiligheid van het eigen wifi-netwerk van KPN-klanten blijft gewaarborgd, belooft de telecomprovider. Op de modems wordt een aparte verbinding opengezet, waardoor wifi-gebruikers niet op het thuisnetwerk van KPN-klanten kunnen komen.

Proef in Amsterdam IJburg
Om de Fon Hotspots te testen wordt proefgedraaid in de Amsterdamse wijk IJburg. De test start begin april en duurt 6 tot 8 weken gaan duren. Als de pilot slaagt wil KPN aan het eind van dit jaar tussen de 800.000 en 1 miljoen modems hebben geactiveerd. Ook Ziggo en UPC zetten modems van klanten open om een landelijk wifi-netwerk voor hun klanten te maken.

Hoe veilig zijn wifi-hotspots?
Onderzoeksjournalist Brenno de Winter stelt dat de hotspots voor gratis wifi in principe veilig zijn. Maar kwaadwillenden kunnen wel een nep wifi-hotspot maken, waar telefoons automatisch op aansluiten. Op dat moment kan dataverkeer worden afgetapt. Zijn tip is om buitenshuis geen datagevoelige sites te bezoeken via wifi, om misbruik te voorkomen. Een andere optie is om buiten de deur wifi uit te schakelen en alleen gebruik te maken van het 3G -of 4G-netwerk.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
glasblazer
Ik merk dat ik zelf steeds minder gebruik maak van de WiFi Hotspots. Nou hoef ik onderweg niet zo vaak te internetten en als dat nodig mocht zijn is mijn abonnement toereikend genoeg. Door de snellere 4G verbindingen is het Internet razend snel geworden.
WiFi in de trein of de tot nu open Hotspots zijn compleet dichtgeslibt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi-netwerk op 1 miljoen KPN modems', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Aansluiting 20 meter van netwerk Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
QOS in KPN modems Hardware instellingen : 2 30 sep 2022
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
Advertentie