obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geef je ervaringen met kpn internet op je mobieltje. Kun je b.v. https verbindingen maken?
 Onderwerp afdrukken
ssh port 22 vanaf KPN mobiel internet
brasensi
Op locatie staat een Linux laptop te meten, met een mobiele internet modem/router eraan,
en die stuurt netjes zijn resultaten op met een HTTP (post) request. Werkt prima.
Wel zit het ding op een non-routable IP-adres (10.x.y.z) dus van buiten zien we hem alleen een
gateway (92.69.216.86) en kun je dus niet zomaar inloggen. Maar geen nood, met iets als
% ssh -R 8022:localhost:22 -x user@mijndomein.nl sleep 99999
krijg je een tunnel waardoor je wel terug kunt inloggen.
Althans, dat is het idee, en dat werkt vaak ook wel, maar niet altijd. Momenteel dus niet, de foutmelding
heb ik niet, daarvoor moet ik dan eerst van Amsterdam naar Leeuwarden rijden.
Het netwerk is er nog steeds, data blijft binnenkomen via HTTP.
Is er een wisselende route door het KPN netwerk, waardoor ik soms tegen een firewall stuit die port 22 blokkeert?
Ergens las ik dat je voor een VPN connectie de APN "internet" i.p.v. "fastinternet" moet gebruiken,
klopt dat en heeft dat hiermee te maken?
Andere ideeen, andere provider?
 
KaPteiN
Zorg dat die linux laptop altijd hetzelfde ip adres in de range 10.x.y.z krijgt toegewezen.

Forward poort 22 van 92.69.216.86 naar 10.x.y.z en zorg dat tenminste je eigen ip adres in de iptables van de linux laptop niet geblokkeerd wordt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
brasensi
Inderdaad KaPteiN, zo doe ik dat in netwerken die ik zelf beheer.
92.69.216.86 is echter van KPN, en die denken daar vast anders over.
Ondertussen heb ik de APN op "internet" gezet, en genoemde truc met
de retourtunnel werkt nu goed, maar alleen van 10:00 tot 24:00, merkwaardig....
 
KaPteiN
Tja dan wordt het lastig.
Wat ik zo uit je verhaal proef heeft de opstelling met je werk te maken. Wellicht wil KPN netwerkbeheer wel meewerken. Al met hun contact gezocht?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jeroen3
Continu een verbinding openhouden op mobiel netwerk gaat tegen de fup in. Althans, dat was zo toen ik hem ooit eens heb bekeken 2 jaar geleden.

KPN biedt overigens ook mobiel internet met een vast ip adres waarmee je wel altijd bereikbaar bent via internet.
Ik ben niet van kpn
 
brasensi
Continu een verbinding open houden is ook niet het plan. Maar het is wel vrij vreemd dat het gewoon niet mogelijk is een verbinding te openen gedurende een groot deel van de dag.

De mogelijkheid van een vast IP adres heb ik ook ergens gezien, maar dat heeft het nadeel dat als e.o.a. pestkop meent je machine te moeten scannen de bijbehorende traffic als dataverbruik gezien wordt. Mijn firewall zit immers aan de "client" kant van de verbinding. Bij flat rate en hoge bandbreedte zou dat minder erg zijn natuurlijk.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ssh port 22 vanaf KPN mobiel internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
port forwarding V10A Hardware instellingen : 8 26 apr 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Advertentie