obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
Wireless
Henk van Drunen
Goeden middag.
Ik heb een HP Photosmart Wireless e-All-in-One B110 printer en een Experia box V8.
De printer ziet mijn Experia box, ik voer de wpa-2 sleutel in en vervolgens zegt de printer kan geen verbinding maken.
Wat gaar fout of doe ik niet goed ?
Gaarne hoor ik van U
gr Henk van Drunen
 
jeroen3
Printers en wifi zijn een slechte combinatie, zeker printers uit het goedkopere segment.
Als er een netwerk kabeltje in kan raad ik dat zeker aan. Gebruik anders de USB kabel.

Om het zo stabiel mogelijk te maken is het belangrijk dat je WiFi het "eenvoudigst" instelt, dit kan je instellen in het modem of accesspoint (op http://192.168.2.254/)
Modus: 802.11bg of als al je apparaten het onderteunen 802.11n-only. Dus niet 802.11bgn mixed.
De beveiliging moet WPA2-PSK AES zijn, dus hier ook geen combinatiemodus.

Daarnaast kan het lonen om de printer een vast ip adres te geven in de DHCP Binding of reserveringen. Bijvoorbeeld 192.168.2.100.
Hiervoor moet je het MAC adres van printer invullen op de modem. De printer kan dit MAC adres tonen op het beeldscherm bij de status, of de status afdrukpagina.
Een mac adres bestaat uit 6 hexadecimale getallen (0-9 en ABCDEF) 01:23:45:67:89:AB

Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat je het wachtwoord 100% correct invult. Ja, het is hoofdlettergevoelig.
Als het niet lukt kun je het wachtwoord wijzigen naar iets wat eenvoudiger is in te voeren op de printer, ook dit kan in het modem.
Ik ben niet van kpn
 
Henk van Drunen
Hartelijk dank Jeroen,
De adressen om in de experia te komen wist ik niet, zijn dus handig.
Tevens blijkt het inderdaad van goed op letten, een kleine l met hoofdletter L was de boosdoener, na dit veranderd te hebben maakte hij wel contact.
mijn dank.
mvr gr Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wireless', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
IPTV over Wireless Bridge Eigen netwerk : 3 22 jan 2014
Experia V8 met HP OfficeJet 6500 710 wireless printer werkt niet Eigen netwerk : 3 10 jan 2014
max wireless N speed TG789vn? 130mps óf 300mbps? WiFi : 9 31 dec 2012
Router met wireless AP koppelen aan Experia box 220 Algemeen : 2 08 mrt 2012
wireless aansluiten Philips MCi900/12 Experia Box Algemeen : 1 26 jan 2012
Advertentie