obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
ZTE H220N poorten eerst open, nu dicht??
EasyErik
Goedemorgen,

Afgelopen vrijdag heb ik van KPN een nieuw modem mogen ontvangen, de ZTE H220N.
Zaterdag alles geinstalleerd. Port Forwarding ingesteld voor mijn twee IP cams (poorten 82 en 83). Werkte prima.
De poorten stonden open (gecheckt met http://www.canyouseeme.org) en waren van buitenaf (extern) te benaderen.

Sinds gisteren opeens niet meer..
Port Forwarding staat nog altijd hetzelfde en dus goed ingesteld maar de poorten 82 en 83 zijn nu dicht. Ik krijg steeds een 'Connection timed out' melding via http://www.canyouseeme.org

Modem reset helpt niet.
Port forwarding opnieuw instellen ook niet.

Op mijn eigen netwerk zijn de camera's prima te benaderen via dezelfde poorten. Extern lukt het niet meer.
Zaterdag nog wel, sinds zondag niet meer.
Hoe kan het dat poorten die eerder nog open stonden nu ineens dicht zijn?

Als ik de poorten 82 en 83 nu extern probeer te benaderen krijg ik de reactie terug:

The following error was encountered:
Access Denied.
Access control configuration prevents your request from being allowed at this time. Please contact your service provider if you feel this is incorrect.

Ik zal het antwoord dus van KPN moeten krijgen..

Waarom worden deze poorten nu geblockt? Zoals aangegeven werkte het zaterdag wél..
 
jeroen3
Integendeel, als je "access denied" terugkrijgt heb je iets terug gekregen op het verzoek verstuurd naar de geforwarde poort.
Als het KPN modem reageert op alle verzoeken is een denial of service attack veel te eenvoudig, dus daarom werkt het niet zo.
Standaard werkt PING namelijk ook niet.

Wanneer een poort gesloten is krijg je géén reactie, ofwel een timeout.
Sites als canyouseeme.org werken alleen op TCP poorten waar aan de LAN zijde een apparaat of service op reageert.

Controleer of alles nog het juiste IP heeft. Statische IP adressen geconfigureerd in de camera's werken niet.
Gebruik daarvoor de DHCP bindings!

Het lijkt er namelijk op dat je nu niet meer naar je camera verbindt, maar naar een ander apparaat of service.
Ik ben niet van kpn
 
EasyErik
Probleem lijkt te zijn opgelost. En vermoedelijk heeft het al die tijd te maken gehad met het draadloze bereik. Ik heb sinds drie weken een Gembird 300 Mbps WiFi repeater in gebruik en het probleem lijkt te zijn opgelost. Nu zelfs op zolder (waar ook een IP cam staat, welliswaar met een betere/grotere antenne) een prima draadloos signaal. Ook van buitenaf nu geen enkel probleem om de camera's te benaderen!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ZTE H220N poorten eerst open, nu dicht??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poorten 22,80 en 443 staan open Eigen netwerk : 9 26 jan 2016
Poorten sluiten ipv openen Hardware instellingen : 2 24 nov 2015
Open Poorten KPN Glasvezel Routers : 4 06 nov 2015
Welke poorten open zetten voor ICS100 KlikaanKlikuit Algemeen : 3 21 sep 2015
Openen van poorten Routers : 14 18 aug 2015
Advertentie