obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
statische ipadressen
eogcnlGhost
Experiabox: 192.168.2.254
linksys wap54g 192.168.1.1
DVR 192.168.1.* (* = fabrieksport)

Om deze 3 in deze opstelling te kunnen laten communiseren heb je een DNS nodig van de experiabox nodig.
Standard gateway: 192.168.2.254
Sub4: 255.255.255.0
IPv4 DNS1: 195.121.1.34
IPv4 DNS2: 195.121.1.66
----
OF
----
IP adressen gelijk maken:
Experiabox: 192.168.2.254
linksys wap54g 192.168.2.1
DVR 192.168.2.* (* = fabrieksport)

Als nog wel aan te raden in te vullen in de apparaten:
Standard gateway: 192.168.2.254
Sub4: 255.255.255.0
IPv4 DNS1: 195.121.1.34
IPv4 DNS2: 195.121.1.66
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
sjefjans
De DVR heeft als ip adres: 192.168.1.220 en als LAN IP 192.168.2.220
IK kan me voorstellen dat de twee linksys ap's een ip adres kunnen hebben van 192.168.1.245 en 192.168.1.246 omdat ze toch alleen maar met elkaar communiceren. Klopt dat of moet ik ze aanpassen. Als het aan te raden is dan doe ik het. Ik wordt een beetje lui.

Bij de DVR zit een client programma dat ik probeer te starten. Steeds een network error. Ik probeer beide ip nummers van hierboven. Zal ook nog eens rechstreeks vanuit IE proberen, met de ip nummers.

Dank overigens voor de geweldige ondersteuning so far. Heb de leverancier ook benaderd maar die is met vakantie ;=((
 
sjefjans
Rechtstreeks via de browser connecten met 192.168.2.220 of 192.168.1.220 gaat niet.
 
sjefjans
Om ff terug te komen op de originele vraag:

toewijzen static ip nummers:

in onderhoudsmenu Experia box bij lan settings de ip nummers invullen met het bijbehorende mac id. En laat ik dan de address pool bijvoorbeeld beginnen bij 192.168.2.100 zodat de eerste 100 adressen static kunnen worden toegewezen

Maar ik ben daar natuurlijk de connecties met al die android telefoontjes niet mee kwijt.?
 
eogcnlGhost
Dat klopt dat je niet rechtstreek kan connecten van 192.168.2 naar 192.168.1, daar heb je de DNS voor nodig en je linksys router.
Die kan door middel van de DNS de 1 aan de 2 koppelen.

Over de static ip adressen: zover ik weet kan je vaste IP adressen deleten uit de lijst, zodat je ze voor wat anders kan gebruiken.
Zolang de DHCP van de experiabox een bepaald adres heeft vast gezet kan op dat adres geen ander apperaat worden verbonden, zelfs als je bijvoorbeeld die telefoon uit zouw zetten en een ander apperaat een statisch IP adres zouw geven, dit vanwege het MAC adres.
Als je nu echt alles statisch wilt gaan aansluiten, gebruik dan een gewoon een goeie router met WiFi en niet zon antiek ding.
Gebruik de experiabox waar hij voor is, verbinden met internet en tv kijken en doe de rest via de router.
Instellingen blijven het zelfde zoals ik had geschreven.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
sjefjans
Het werkt. Ik heb de dvr een statisch adres gegeven, de access points voor de bridge blijven staat (beide) op 192.168.1.254. Heb ook met hulp van de leverancier de app en de client voor het afkijken van beelden werkend gekregen. So far, so good. En nu weer wat anders, maar dat is een nieuw onderwerp. Dank allen.
 
eogcnlGhost
Ben blij dat het werkt.
Laten we is kijken wat je nieuwe onderwerp is, als er inmiddels niet iemand al een oplossing heeft gegeven.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
omekees
waarom zou je een extra router gebruiken de experiabox is modem en router in een ,heb je te weinig aansluitingen meer dan 3 dan plaats je gewoon een switch.
ik zou voor ieder apparaat bv een dvr en/of Nas ,smart Phone en andere een poort open zetten i.p.v. een reeks hoe meer poorten open hoe onveiliger lijkt mij.
 
eogcnlGhost
@omekees, ja je hebt gedeeltelijk gelijk maar voor het meerendeel ongelijk.
Zolang er een ADSL of VDSL op je Experiabox is aangesloten, mag je spreken over een modem met ingebouwde router.
Zodra er glasvezel op aangesloten is is het geen modem meer, alleen nog maar een router.
En die router kan je eigenlijk niet eens als een router beschouwen, alles wat je zouw willen met dat ding gaat niet (hij is zo dicht getimmerd), dus wat zijn je opties om je zelf te beveiligen? (0.0).
Er zit een firewall in waar je niets mee kunt.
Een extra router daarin tegen, heeft alle opties die je nodig hebt om je zelf te beveiligen.

En daarnaast de configuratie die ik als eerste heb beschreven, kan pietje puk niet zomaar hacken, die moet weten waar wat zit (zelfs een port scan is nutteloos) hij kan alleen de poorten op het hoofd adres scanner (jouw WAN adres).
Omdat, als je een router in een sub zet, is die router onzichtbaar van buiten af.
Dat houd dus in, dat een hacker bijv. alleen de apparaten kan zien die aangesloten zijn op de Experiabox (en niet op de router daarachter).
Dat is dus met config: 192.168.2.* (zichtbaar) naar bijv. 192.168.1.*. (onzichtbaar).
Alleen als je weet waar welk apparaat op staat, heb je van buitenaf toegang tot een betrefend apparaat, bijv. de NAS.
De config van een sub router is van buitenaf NIET toegangkelijk, zelfs niet vanuit je eigen netwerk as die eerst via de Experiabox gaat, wil je die configureren, dan zouw je rechtstreeks op de betreffende router een pc of laptop moeten aansluiten.
Deze configuratie is dus zeer geschikt voor een wifi gasten netwerk en ook om buitenstaanders uit je NAS en server te houden.
Het is bijna beveiligen zonder firewall.

Een router achter de Experiabox in de zelfde sub (192.168.2.254 en bijv. je router: 192.168.2.1), is van binnen je eigen netwerk en van buitenaf bereikbaar, dus ook je configuratie.

En over reeksen en per apparaat een poort open zetten
DVR: Heeft alleen maar een statische IP adres nodig en heeft over het algemeen een fabrieks poort die bijna bij alle DVR's het zelfde zijn.
NAS: Heeft alleen maar een statische IP adres nodig en werkt over het algemeen op poort 8080 (staat standaard open), tenzij jij anders aangeeft of als een app dat nodig zouw hebben.
SMART PHONE: Heeft allleen maar een Dynamische IP adres via de wifi en heeft ook geen poort nodig.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt.
Anders hoor ik het wel.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'statische ipadressen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Statische IP adres verbinden met de Experiabox KPN Handleidingen : 1 22 nov 2014
Advertentie