obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
statische ipadressen
sjefjans
Kan ik alle pc's in mijn netwerk statische ipadressen geven? En moet ik dan de experiabox zelf ook een statisch adres geven?
 
eogcnlGhost
Je Experiabox heeft al een statische adres: 192.168.2.254
En ja je kan elke PC een statische adres geven, bijv.: 192.168.2.100, 192.168.2.200 en alles wat er tussen zit.
Maar dan komt nu de vraag, waarom wil je dat doen?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
sjefjans
Ik sluit er een hd recorder op aan die een statisch adres heeft. En voor de veiligheid lijkt het me ook wel goed.
 
eogcnlGhost
Om welke Speler gaat het, naam en type?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
sjefjans
Het gaat om een H264 DVR voor cctv bewakinsbeelden.
 
sjefjans
Overigens, ik moet daar voor ook een wireless bridge aanleggen omdat de experia box te ingewikkeld te bereiken is met een vaste ethernetkabel. Volgens mij heb je bij zo'n wireless bridge ook statische ipadressen nodig.
 
eogcnlGhost
Even een vraagje, waarom zet je dat apperaat niet gewoon in de groepenkast.
* De voordelen daarvan zijn, je kan met je camera kabels overal naartoe, doormiddel van de eletra buizen.
* Je hebt een directe verbinding met je modem. Wat wel bevoordelijk is voor de beelden en je beveiliging.
* En normaal gesproken heeft je DVR een statische IP adres, maar daar hoef je opzich niet voor in te stellen in je Experiabox, die moet hem zo herkennen onder de DHCP.
Het kan wel zijn dat je een port forward moet maken.
Ik geef even een voorbeeld: van 4000, naar 4000, naar IP 10.0.0.0
(10.0.0.0 zorgt ervoor dat de forward niet naar een specefiek adres gaat, maar naar alle apparaten op je netwerk, statische adresserring is dus niet nodig)
(port 4000, is bij de meeste DVR apperaten de standaart remote port)

Ik heb dit gebaseerd op het idee dat je de controlle via je PC hebt en niet via de TV.
Als je je DVR wel via de tv wilt hebben, kan dat ook vanuit de groepenkast (ik neem aan dat je DVR een HDMI port heeft) dan kan je HDMI by poweline gebruiken, zo komt via het stopcontact je afstandbedienings signaal bij je DVR en je beeld op de tv.

Als je de controlle via de computer doet en alleen het beeld op de tv wilt, kan je HDMI over CAT gebruiken.
Of te wel je netwerk geeft je HDMI signaal door.

Voor die wireless bridge kan je ook het volgende gebruiken: Devolo dLAN.
Maar probeer zoveel mogelijk bekabeld te houden.
Dat schild je een hoop ellende en ergenis.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
jeroen3
Ik raad je aan de DHCP bindings te gebruiken. Dan heb je alles op een centraal punt, i.p.v. de settings verdeelt over alle apparaten.
Ik ben niet van kpn
 
sjefjans
Ik heb de bridge werkend. Maar nog geen contact met de hd recorder.
Wat opvalt is dat de experia box een enorme lijst laat zien van apparaten, veelal beginnend met name=android ...
Ik ben toch niet een openbaar wifi connectie punt geworden? Hoe kan ik dat controleren? Volgens alle beschrijvingen van de linksys wap54g zou deze ontoegankelijk moeten zijn als hij geconfigureerd is als bridge.
 
jeroen3
Android telefoons hebben het op een of andere manier voor elkaar gekregen zich in het netwerk te kunnen identificeren alvorens aangemeld te zijn op het netwerk
Heel irritant, want ze verschijnen ook in het Windows netwerkoverzicht.
Ik ben niet van kpn
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'statische ipadressen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Statische IP adres verbinden met de Experiabox KPN Handleidingen : 1 22 nov 2014
Advertentie