obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » KPN Televisie Storing
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Beeld bevriest op alle experiaboxen
remo
Los van alle wifi perikelen waar we al een jaar mee bezig zijn nu problemen met TV.

We hebben alles in KPN glasvezel met 5 tv ontvangers in huis (alles bekabeld). Tot gisteravond werkte alles goed. Maar sinds vanmorgen bevriest het beeld na een paar seconden en valt het geluid weg.

Dit op alle ontvangers. Alle tests doorlopen, alle resets op zowel het modem als de ontvangers uitgevoerd. Kabels vervangen, alleen één tv rechtstreeks aangesloten.

Uur telefonisch support, van een overigens zeer vriendelijke dame, maar alles zonder resultaat.

Het is vrijdag, monteur komt maandag. Dus geen TV.

Ben nu toch wel helemaal klaar met KPN.
 
jeroen3
Je modem doet iets fout.
Die heb je ongetwijfeld al eens herstart en misschien wel ge-reset?
Je hebt immers een uur met de helpdesk gepraat.
Ik ben niet van kpn
 
remo
Alles is gedaan, terug naar fabrieksinstellingen van zowel modem als de ontvangers.

Maar probleem blijft.
 
jeroen3
Dan zul je moeten wachten op de monteur, er moet waarschijnlijk iets worden vervangen.
Ik ben niet van kpn
 
glasblazer
Ik had de laaste weken ook alleen bevriezende beelden. Lange tijd geen enkel probleem, maar na de nieuwe sofware van KPN waardoor je nu voortaan On Cloud moet opnemen, was het raak.

Er zijn veel mensen die mogelijk geen problemen ondervinden, maar als je net zoals ik daar in het extreme slachtoffer van wordt, dan ben je gauw klaar er mee. Ik han nog een ongebruikte ontvanger VIP 1960 zonder HD en die heb ik tijdelijk gebruikt om te kijken of dat mogelijk hielp.
T.o.v. de VIP 1963 met HD was er enige verbetering, maar ik was verre van enthousiast. KPN wilde een monteur sturen, maar toe ik had uitgelegd dat van een foutieve aansluiting geen sprake kon zijn en bij de initiële aansluiting de monteur mij zonder beeld en telefoon achterliet en ik zelf binnen 15 minuten de boel wel aan de praat kreeg, stelden zij voor om de ontvanger door de Motorolo VIP 1853 te vervangen.

De storingen zijn nu bijna geheel van de baan.
Ik blijf van mening dat glasvezel met uitzondering van ITV perfect werkt.
Razend snel en nauwelijks een stroring.
De ITV signalen blijven volgens mij een zorg.
Mijn zwager is in nog geen jaar aan zijn 4e ontvanger bezig en ik heb in 2.5. jaar tijd ook regelmatig last van vervelende storingen.

In mijn geval is KPN snel met adequate aanpassingen, maar die zijn nooit voor lange duur. Verdienen ze uberhaupt nog iets aan mij????
Wat is het product gevoelig voor de gekste dingen, of wat raakt die apparatuur snel ontregeld.
 
eogcnlGhost
Het is niet de hardware die iets fout doet, maar de software op die hardware.
Als je de orginele software erop hebt staan, gebeurd er helemaal niets wat fout kan gaan.
Het zijn al die aanpassingen die KPN maakt die steeds fout gaan.
Blokkeer dit en dat, ja dat dan ook maar, oeps iets teveel geblokkeerd en wij zitten met de gebakken peren.
En volgens KPN is het 99% van de tijd niet hun fout, maar toegeven dat het regel 1 is ho maar.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
remo
Afgelopen maandag is de monteur geweest. Bleek aan de kant van KPN te zitten. Nu echter hebben we een internet probleem.

KPN GLASVEZEL; downloadsnelheid; 0,34 Mb. Thumbs Up Daar heb je geen glasvezel voor nodig volgens mij.

3286237248
 
eogcnlGhost
Even een klein vraagje, welk abbonement heb je en welke experiabox.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
remo
Ik heb het 30Mb abbo met itv en bellen.

Het modem is de V8, maar die geeft al van het begin af aan wifi problemen. Is al omgeruild maar gene verbetering.

De v9 is niet leverbaar maar de monteur vertelde mij dat ook die niet echt veel beter is qua wifi.

De snelheid die we nu hebben schijnt een landelijk probleem te zijn.

Dat klinkt bijna als excuus bij KPN.
 
eogcnlGhost
Ik zet alles even op een rijtje van mogelijk heden.

Je hebt een 30 Mbit, klote wifi van de experiabox, 5x iTV en een rot snelheid.

Ik neem aan dat de monteur alleen bij jouw thuis van alles heeft gedaan en nog niet in de wijkcentrale heeft gekeken.
Moet je is vragen of ze de head-end in de patchkast van de wijkcentrale is kunnen nakijken en niet alleen doormeten.
Met doormeten kan het net zijn alsof alles perfect is, maar als de glasvezel klein beetje scheef zit of beschadigt is heeft het grote invloed op je verbinding en niet op de meting.
Het kan ook zijn dat de head-end of de patchblok zelf kapot is, dan heb je wel internet, maar niet zoals het hoort.

Je iTV knabbelt aan je verbinding.
Per iTV kastje is dat: normale tv 3.7 Mb/s - HD tv 8-12 Mb/s.
Maar jij hebt er 5: LET OP: je iTV wordt gereseveerd op je verbinding (heeft dus voorrang op je gewone internet verkeer).
Oftewel, 5 iTV's tegelijk aangesloten (hoeft niet aan te staan) knabbelt al gouw 20MB weg.
Dan houw je 10Mb over, dat omgerekend is 1.25MB/s Download.
Je iTV gebruikt bijna geen upload, vandaar dat je upload ook hoger uitkomt in de test.
Probeer is een speedtest zonder dat de iTV kastjes zijn aangesloten op je netwerk (alleen de UTP kabel eruit halen, niet uitzetten) ander moet je de setups weer opnieuw doen.

WiFi op de experiabox is een bekent probleem, lees hier meer over KLIK MIJ, laatste bericht van pagina 1.
Instellingen zijn voor de V8 het zelfde.

En het landelijke probleem is kort gezegt, onzin.
Het landelijke glasvezel netwerk bestaat uit meerdere 100Gb glas verbindingen, die over lopen in 10Gb naar de wijkcentrales, daar lopen alle variaties abbonnementen over heen.
Met glasvezel heb je geen wijk-kasten meer zoals met ADSL, VDSL en kabel.
netwerkstructuur

Zoals KPN tegen jouw zegt: landelijk probleem.
Dat zouw betekenen als jouw buurman een 500Mb verbinding heeft en jij hebt een download probleem dat hij dat ook heeft vanwege dat jullie aan de zelfde centrale zijn aangesloten, alleen een andere head-end hebben.
Maar jouw buurman heeft dat probleem niet, dus geen landelijk probleem.
Even de schaal wat groter maken, sinds we in het zelfde landelijke probleem wonen:
3286608286
Snap je wat ik bedoel, anders zouw ik en alle andere mensen er ook last van hebben en zouw KPN vandaag zijn deuren kunnen sluiten.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beeld bevriest op alle experiaboxen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Schokkerig beeld bij TV Kijken KPN Glasvezel Storing : 5 02 jun 2017
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 mei 2017
Beeld bevriest in TV programmaoverxicht KPN Televisie Storing : 2 30 nov 2016
Haperend / stilstaand beeld iTV Helpdesk : 7 22 mei 2016
Advertentie