obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
VPN poorten doorlaten op Arcadyan VGV7519
davidstaal
Goedendag,

Ik heb de volgende vraag. Ik heb een synology server welke is ingericht als VPN server. Hiervoor moeten de UDP poorten 500, 1701 en 4500 open gezet worden op mijn KPN router (Arcadyan VGV7519), Ik heb onder zowel port mapping als special application onder het menu Data - Nat ingesteld alleen kom ik er niet bij middels VPN. Via de site http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ geeft hij ook aan dat de poorten op mijn ip adres nog steeds dicht zijn.

Ik wil graag VPN kunnen draaien op basis van L2TP/IPSEC en heb eea volgens handleiding op de synology goed staan....echter lukt het me niet.

Worden UDP poorten standaard geblocked of mis ik nog iets.
 
jeroen3
Allereerst test yougetsignal.com niet op UDP, dat kun je eenvoudig controleren met deze tool: http://packetsender.com/

Daarna kan ik bevestigen dat poort 500 UDP en 4500 UDP niet binnenkomen op een KPN verbinding. Poort 499 UDP, 501 UDP en 4499 UDP en 4501 UDP zijn echter geen probleem.
Er is dus sprake van echte belemmering.
Als je echter een antwoord van KPN wil moet je hier kijken: forum(punt)kpn.com

Je zult toch OpenVPN of PPTP moeten gebruiken.
Ik ben niet van kpn
 
davidstaal
Hallo Jeroen,

Dank voor je reactie, ik kreeg al het angtige vermoeden dat net het type wat ik wil gebruiken en mijn inziens het meest veilig is (VPN op basis van IPSEC) niet wordt toegelaten.
VPN op basis van PPTP werkt prima thuis, heb ik nl. al aan de loop gehad maar vind ik geen veilig protocol.

Ik heb echt poorten UDP 500, 1701 en 4500 nodig wil ik mijn VPN server op mijn Synology op basis van IPSEC willen laten werken.

Ik zal het KPN forum nog ff bekijken. Dank iig

Mochten er nog andere tips zijn....:-)
 
jeroen3
Nee hoor, OpenVPN is ook best veilig als je een getekend certificaat gebruikt. Het wordt niet standaard ondersteund door alle apparaten, maar voor veel apparaten is het wel mogelijk, zelfs je iPhone.

Zelf vind ik OpenVPN fijner werken dan PPTP omdat ik met Synology's PPTP server niet buiten de NAS kon komen (bijv naar de gateway), met OpenVPN lukt dat wel.
Ik ben niet van kpn
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN poorten doorlaten op Arcadyan VGV7519', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VGV7519 Geen Remote Management?? Snelheid : 5 10 jul 2017
Poorten 22,80 en 443 staan open Eigen netwerk : 9 26 jan 2016
Poorten sluiten ipv openen Hardware instellingen : 2 24 nov 2015
Open Poorten KPN Glasvezel Routers : 4 06 nov 2015
Welke poorten open zetten voor ICS100 KlikaanKlikuit Algemeen : 3 21 sep 2015
Advertentie