obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
Experian box vervangen
Mamlvanzanten
Ik zit bij KPN InternetPlus-bellen. Ik heb daarvoor de Experia-box.
Kan je die dan wel vervangen door de Fritz!box met behoud van telefonie via InternetPlus-bellen? Dus echt vervangen, de Experiabox eraf en de Fritz!box erop.
 
jeroen3
Nee, KPN levert geen Fritz!box, dus je verliest telefonie omdat kpn die informatie niet vrijgeeft.
Ik ben niet van kpn
 
starpc
als je wil kan je wel een Fritz!box gebruiken maar dan werkt je telefoon niet maar je kan wel internetten
maar om op jeroen3 on te haken

uuu ik kan het zo snell even niet vinden maar ik weet dat er mensen zijn die een bloed hekel hebben aan die expiria boxen en zelf een modem kopen
en dus ook alles zelf moeten instellen zo als IP tv en telefoon
en er zijn mensen die alles hebben weten intestellen
je kan ook die splitter gebruiken die kpn je levert. met aan de een kant het modem en aan de anderen kant de huis telefoon images?q=tbn:ANd9GcQHisz3jUSQaoyDvkeg6QKIxp7KKorbim0OVgguSGxIiawIKpBU


Type verbinding is PPPOA

VPI/VCI is 848

Gebruikersnaam is kpn@direct-ads

Wachtwoord is KPN


als ik het vind post ik het nog voor je
 
Mamlvanzanten
Dank je voor info en ik wacht in spanning af. Dank u wel met vriendelijk groet maml van zanten
 
jeroen3
KPN levert tegenwoordig Voip, en Voip gaat over internet. Een analoge telefonie splitter is dus nutteloos.

Je kunt je eigen router gebruiken, maar niet voor telefonie omdat je de voip details niet kent, daar zul je de experiabox altijd voor nodig hebben.

http://netwerkje.com/eigen-router
Ik ben niet van kpn
 
not-kpn
KPN gebruikt voor zowel de IPtv als voor internet als voor VOIP een PPPoE verbinding.
Dus als je een router hebt welke via PPPoE verbinding kan maken op een Specifiek VLAN (zie netwerkje.com) kun je de verbinding opbouwen.
Vervolgens wordt voor
Internet op VLAN6 gecommuniceerd. PPPoE username zie EB WAN page, pw: ppp
IPTV doet een DHCP request, welke niet door de EB afgehandeld wordt, deze wordt doorgegeven op VLAN7 naar de IPTV DHCP server. Daardoor kun je de EB er ook tussenuit halen.
De IPTV krijgt nu een IP adres in het itvonline.nl netwerk. Beeld packetjes worden na inloggen etc. via UDP naar je (itvonline) IP adres gestuurd. (EB zet deze packetten gewoon door, zonder NAT etc, naar de IPTV box.) En zonder EB worden de UDP direct bij de IPTV box afgeleverd.

VOIP ben ik nog aan het uitzoeken.Bye-happy
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experian box vervangen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experiabox vervangen met eigen router (vlans) KPN met eigen modem/router : 2 08 nov 2014
KPN Router vervangen Routers : 5 15 okt 2014
Draadloze verbindingsets vervangen door draadloze repeater? KPN Televisie Storing : 3 01 mrt 2014
witte experia box vervangen KPN met eigen modem/router : 1 29 aug 2012
Wordt die trage Motorola IPTV decorder/recorder nog een keer vervangen Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 5 21 mrt 2012
Advertentie