obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Ontvanger schakelt tergend langzaam
gsm
Ik heb eind september - begin oktober een nieuwe ontvanger gekregen omdat de andere niet goed meer was maar deze ontvanger schakelt tergend langzaam. Batterijen vervangen help ook niet echt.
Iemand raad ?
 
ae0089
Helaas kan ik je niet helpen, maar als je bedoelt het schakelen van de ene zender naar de andere heb ik precies hetzelfde probleem. Duurt soms 5 tot 10 seconden voordat de zender verspringt. Zeer irritant. Heb prima kabels liggen en zo, goede HD kwaliteit, daar kan het niet aan liggen.
 
gsm
idem dito en ik wet zeker dat het aan de ontvanger ligt want de 2e ontvanger doet het goed op de zelfde kabels.
Hopelijk komt er iemand, van KPN bv, met een oplossing.
 
Giant2000
Alleen de nieuwe generatie tuners werken redelijk tot goed bij het zappen: de Motorola 1853. Alle oude types zijn inderdaad traag. Overigens: ze snel als het in de analoge tijd is geweest vind je bij geen enkele digitale tv aanbieder.
 
gsm
Dat geld als je 2 verschillende ontvangers heb maar bij aangaan van het AIO abonnement 2 jaar geleden heb ik 2 VIP1863 ontvangers gekregen en 1 ging afgelopen september kapot. Die werd vervangen door de zelfde type dus weer een VIP1863 en die schakelt erg traag, veel langzamer dan de andere en beiden zijn dus het zelfde type.
Moet die soms geupdate worden of zo iets ?
 
Giant2000
In dat geval zou ik even een harde reset doen:

Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar of ontkoppel de stroomkabel
Wacht 30 seconden
Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de de stroomkabel aan
Druk bij de eerste stip kort op de standby-knop van de tv-ontvanger
Ga naar {Software verwijderen}
Selecteer software verwijderen door 3 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.
De ontvanger wordt gereset en de software wordt opnieuw geladen. Dit kan enkele minuten duren.
 
gsm
Gedaan en het lijkt sneller te gaan. We houden het nog wel even in de gaten. Bedankt voor de hulp
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ontvanger schakelt tergend langzaam', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV ontvanger software update december 2020 TV-setup boxen : 2 28 dec 2020
4K ontvanger Hardware firmware : 2 28 okt 2018
Fon schakelt zichzelf steeds uit. KPN Internet Storing : 3 09 jul 2016
Radio luisteren via tv ontvanger Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 3 30 dec 2015
Infrarood ontvanger van 2260 elders plaatsen TV-setup boxen : 1 27 mrt 2015
Advertentie