obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
Poorten openen en NAS instellen op Arcadyan
Bihanet
Heb je alles in dezelfde configuratie binnen je netwerk zitten?
Als je bij de startknop opent en vervolgens bij computer met de rechtermuisknop de eigenschap opvraagt heb je dan het standaard windows netwerk of een netwerk met je eigen gekozen naam?
Bij mij staat alles in 1 netwerk op een zelf gekozen naam is ook makkelijker om te checken of alles binnen je netwerk zit.
 
henry1st
Mijn netwerk heet gewoon 'netwerk'. Dus daar kan het ook niet aan liggen? Zou het helpen als ik mijn NAS weer naar de fabrieksinstellingen terugzet en weer opbouw? Wilde ik sowieso toch een keer doen. Ik wil Cobian backup regelmatig een backup laten wegschrijven naar mijn NAS, maar ook Cobian kan de NAS niet benaderen.
Gewijzigd door henry1st op 01 december 2013, 09:42
 
Bihanet
Kijk hier eens naar
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-networking/windows-7-error-0x80070035-when-trying-to-share/d8168c72-d51c-41c3-8b8f-3b6bb7f65f43
Misscien dat daar de oplossing ligt.
 
jeroen3
Je PC denkt dat je nas nog op 192.168.2.1 zit. Flush de dns cache.
Ik ben niet van kpn
 
henry1st
Beiden weer bedankt! Ik heb alles gedaan wat jullie voorstelden, maar het lukt nog steeds niet Sad

Of iemand hier iets aan heeft, weet ik niet, maar ik vond de volgende foutenanalyse op mijn computer;

[i]De diagnostische fase van de bewerking van Network Diagnostics Framework is voltooid. De volgende hersteloptie is aangeboden:

Naam Helper-klasse: DnsHelperClass

Hoofdoorzaak: Er is geen computer of apparaat met de naam NAS gevonden
Communicatie tussen Windows en de naamomzettingsserver is mogelijk maar de hostnaam is niet gevonden.

Hoofdoorzaak-GUID: {c7796413-27ba-4abd-85ae-c69a406d0c2e}

Hersteloptie: Controleer of de computer of het apparaat correct is ingeschakeld en met het netwerk is verbonden
NAS is niet gevonden. Als de computer of het apparaat zich in de buurt bevindt, controleert u of de computer of het apparaat is ingeschakeld en met het netwerk is verbonden. Anders neemt u contact op met uw netwerkbeheerder voor hulp.

Herstel-GUID: {68960525-4ae8-4cfc-85e9-3e5e8e373d54}

Vereist aantal seconden voor herstel: 0

Vereiste beveiligingscontext voor herstel: 0

Interface: ({00000000-0000-0000-0000-000000000000})
[/i]
Gewijzigd door henry1st op 02 december 2013, 18:22
 
jeroen3
Deze link doet het wel: \\192.168.2.2
Ik ben niet van kpn
 
henry1st
Helaas, dat werkt niet, ik krijg dezelfde foutmelding als wanneer ik mijn NAS in het netwerk opvraag Sad
 
jeroen3
Staat de Windows Share service wel aan?
Ik ben niet van kpn
 
henry1st
Alles staat op delen, dus dat is het ook niet...
 
jeroen3
Als de directe SMB share link \\192.168.2.2 niet werkt in Windows Explorer zit staat de SMB share service uit of je zit niet in het juiste netwerk.
Ik ben niet van kpn
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten openen en NAS instellen op Arcadyan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
openen poort 6655 en poort 80 Algemeen : 2 11 feb 2018
Foscam C1 camera op experia box instellen Algemeen : 2 22 mrt 2017
Hoe instellen roterende IP nummers? Helpdesk : 4 21 mrt 2017
Poorten 22,80 en 443 staan open Eigen netwerk : 9 26 jan 2016
Poorten sluiten ipv openen Hardware instellingen : 2 24 nov 2015
Advertentie