obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
kpn knijpt online???
renegade66
ik heb al een tijd een discussie met online, ik zit volgens hun op het wholesale netwerk van kpn aangesloten. de centrale is joure-c. ik heb een 20 mb verbinding aangevraagd maar krijg maar 8 mb omdat KPN zijn lijn afknijpt naar 8mb. ik weet dat via die centrale adsl2+ beschikbaar is. dat houd dus in dat ik via die centrale 20mb moet kunnen halen. online heeft mij ook verzekerd bij de verkoop dat ik dat zou gaan halen. nu houden ze vol dat max 8mb haalbaar is en niet meer. en er zijn geen plekken meer in de centrale word gezegd.

door wie word ik nu belazerd? Online of KPN?AngrySad

ik wil als het mogelijk is gewoon het maximale uit mijn lijn. ik betaal er ook voor, ik heb het duurste abbo afgesloten dan heb ik daar toch recht op?
en niet met het smoesje aankomen van: de snelheid is TOT 20mb of afhankelijk van kwaliteit lijn of afstand centrale. dat is allemaal goed hier, maximale snelheid is ongeveer 18mb.

wie kan mij meer duidelijkheid geven.Angry

misschien iemand van KPN???
 
KPNwebcare1
Hallo,

het klopt inderdaad de lijnen eigendom zijn van KPN, u heeft ONLINE als provider u betaald aan hun de maandelijkse abonnementskosten, dus hun moeten zorgen dat u optimaal gebruik kan maken van uw ADSL signaal.

Hierin kan KPN niets voor u betekenen.
 
renegade66
dat kan ik begrijpen, maar klopt het dat kpn de lijnen knijpt voor een provider als online? ik heb begrepen dat kpn dit soort dingen niet doet. ik zie daar namenlijk het nut niet van in. en wat zou ik eer eventueel tegen kunnen doen? als het mogelijk is moet online toch het maximale aanbieden? in dit geval dus 20mb. en hoe kom ik er achter wat via die bewuste centrale mogelijk is. ik laat me namenlijk niet met een kluitje het riet insturen. ik betaal er voor dus wil ik waar voor mijn geld. lijkt me fair toch?
 
KPNwebcare1
Nee, KPN knijpt absoluut geen lijnen af, wat mogelijk is op een bepaalde lijn word gewoon geleverd.

Het kan zijn dat de centrale waar u op aangesloten bent al ADSL2+ is, de downstream (MCool heeft niet alleen met de centrale te maken,
als de lijn van de centrale naar uw huis heel lang is bijv. 4 km dan gaat dat ten koste van de bandbreedte.
 
renegade66
mijn afstand tot de centrale is 1765m ik zou dus hooguit ongeveer 3mb verliezen. alleen online zegt dat kpn maximaal 8 mb levert, en dat weiger ik te geloven. temeer omdat ik bij telfort en alice respectievelijk 20mb en 12 mb heb gehad. en dan zou online maar maximaal 8mb krijgen? over precies dezelfde lijn? dat weiger ik te geloven. maar hoe kom ik er achter wat er werkelijk geleverd kan worden???? ik wil graag de waarheid weten. daar heb ik toch recht op? ik betaal er voor toch?
 
WiND1
Met een afstand van 1765 meter verlies minimaal 3mb, maar vrijwel altijd veel meer. Overspraak, koperkwaliteit enz. Die grafiekjes die je op internet kan vinden zijn altijd theoretisch. Er zijn altijd storings bronnen die je signaal beinvloeden. Je zou zo gemiddeld 13 mb kunnen krijgen als je een annexA lijn hebt.

Online wil waarschijnlijk geen gezeur met klapperende lijnen en levert daarom alleen 8 mb op die afstand.
 
renegade66
ik snap niet, dat er sommige mensen niet goed lezen, ik heb 2x eerder een provider gehad die mij wel meer konden leveren, de lijnen zijn goed naar mijn huis toe, is allemaal al nagekeken door kpn, online zegt dat ze niet meer kunnen leveren omdat kpn niet meer aanbied dan 8mb. en ik weet zeker dat dat wel het geval is, KPN-wholesale kan hier gewoon 20mb aanbieden. dat zou betekenen dat ik net als bijv. telfort waar ik 18mb haalde, dit ook mogelijk moet zijn bij online. lijkt mij niet zo'n moeilijke stelling toch? en dat via adsl2+ en anders sowieso 12 mb als het gewoon adsl is.
 
Sanchez999
ola,

hier hetzelfde probleem gehad (zit daarom nu bij KPN)

had eerst online via een lijn van KPN en kwam niet hoger uit dan 8mb (kan nu 18mb halen op 2km) online bied in gebieden waar zij de lijnen of dslam posities huren gewoon geen hogere snelheid aan dan 8mb. ben hier toen de tijd redelijk pist over geweest omdat ze weten dat ik max 8mb kan halen maar hun enige abonnementen 4 of 20 mb zijn.

online komt dan weer met het woordje TOT 20mb om de hoek zetten maar ik vind het verschil te groot en ze halen niet het maximale uit de lijn.

kpn zal hier ongetwijfeld toe de afspraken gemaakt werden met online bij betrokken zijn geweest maar kan hierin niets beteken. als je een hogere snelheid wilt zal je gewoon een andere provider moeten kiezen en gezien het feit dat online jouw een hogere snelheid beloofd heeft zou ik er een klacht over indienen en mocht je willen overstappen dan kan dat misschien wel eerder.
 
WiND1
Yeah right, 18 mb op 2000 meter. Tuurlijk hoor. Bewijs dat maar eens
 
Sanchez999
jammer dat je er aan twijfelt.

echter heeft mijn snelheid hier neerzetten geen zin aangezien ik i-TV hebt. de foutcorrectie daarvoor neemt zoveel bandbreedte in dat het precieze aantal zonder i-TV lastig te bereken is. Voor dat ik i-TV had heeft mijn lijn op of rond de 18mb ingetraind.

zie overigens plaatje hier

http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg

het is lastig te zien maar het moet ergen tussen de 16-18mb uitkomen
Gewijzigd door Sanchez999 op 27 augustus 2009, 22:45
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kpn knijpt online???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 mei 2017
ITV-online werkt niet KPN Glasvezel diensten : 4 09 mrt 2013
ITV-Online op tv met wifi+browser Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 2 12 jan 2013
ITV Online / IPAD Algemeen : 1 17 sep 2012
Geen ITV Online op laptop: Geen verbinding met uw thuisnetwerk! Algemeen : 1 08 jun 2012
Advertentie