obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Experiabox V8 icm eigen router
Jaapoes
Hallo,

Sinds kort heb ik KPN bellen/TV/Internet en ondervind problemen met gamen. Ik speel namelijk een game die gebruikt maakt van P2P verbindingen en dat vind de V8 niet leuk; na even ingame te zijn ga ik laggen en wordt gekicked. Ik heb UPNP aan staan en ports geforward, niets helpt. Alleen mijn IP in een DMZ zetten helpt maar dat vind ik qua veiligheid geen optie.

Nu is mijn plan om tussen mijn PC en de V8 een router te zetten. Is het mogelijk het IP adres van de router in de V8 in een DMZ zetten zodat het verkeerd helemaal open naar de router gaat? Het internet verkeer wat dan via de router naar mijn PC gaat is dan in iedergeval nog enigsinds beveiligd.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt!
 
Jaapoes
Ik lees het net terug en was misschien wat onduidelijk.
Mijn doel is om de router in een DMZ te zetten. Hierdoor hoop ik geen problemen meer te hebben met de P2P verbinding ingame, en omzeil ik de veiligheidsproblemen van in een DMZ zitten omdat de router als het goed is voor de firewall e.d. zorgt.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en weet hoe ik het eea moet instellen/aansluiten. De router word een Linksys WRT120N
 
jeroen3
Dit is de beste methode als je niet de middelen en kennis hebt om VLAN's te scheiden voor de experiabox.
Zoals dat kan bij glasvezel.

Nog een opmerking:
Geef de router geen vast ip adres, maar een dhcp reservering (in de dhcp range!). Mits dat mogelijk is in de V8.
Ik ben niet van kpn
 
Jaapoes
Bedankt voor de reply.

Maar ik moet de router toch een vast IP adres geven zodat ik hem in een DMZ kan zetten?
 
Jaapoes
Nou het heeft even geduurd maar ik heb er een router achter hangen; een Linksys WRT120N.

Ik heb de router aangesloten op de LAN1 poort van de Experiabox V8. Die kabel heb ik in de WAN poort van de router gestoken en via LAN1 van de router weer naar mijn PC. Dit werkt; ik kan gewoon het internet op. Nou kom ik er alleen niet helemaal achter hoe ik de router in een DMZ plaats...

Het IP adres van de router is 192.168.1.1 maar ik zie dit nergens terug verschijnen in het status overzicht van de V8. Kan het zijn dat de V8 hem een DHCP IP toekent? Daarnaast staat DHCP ook aan op de router.

Help!
 
jeroen3
Het ip adres van de router is 192.168.1.1 op de LAN zijde.

Het ip adres van de router is anders op de WAN zijde, dit zit namelijk aan het LAN van de kpn modem, bij dit WAN IP adres is het belangrijk dat de router geen vast static ip ingesteld krijgt.
Wanneer de Linksys is aangesloten op de Experiabox kun je in het lijstje van apparaten in de experiabox zijn ip achterhalen, een reservering aanmaken op basis van het MAC adres, en DMZ instellen.

Als de reservering niet lukt kun je DMZ instellen naar 192.168.2.1, de linksys zou theoretisch gezien altijd het eerste apparaat op de experiabox moeten zijn.
Ik ben niet van kpn
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox V8 icm eigen router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zwakke beveiliging KPN router Algemeen : 2 16 mrt 2021
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router : 13 07 jun 2020
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Advertentie