obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Problemen met internet uitval (Webcare team nodig!)
Aleuh
Beste Webcare team,

Ik heb een onderwerp geplaatst in ander sub-forum namelijk: http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=347&pid=1710#post_1710

In een reactie van een mede forum member lees ik dat ik bij het webcare team even een lijn meting moet doen. Bij deze zou ik dat graag willen aanvragen.

*****

Antwoord mag via de email katsma@creativehosting.nl of een privé berichtje via deze site.

Alvast bedankt!

Beste webcare team, een bekende van het internet van mij die woonachtig is in het zuiden van NL meldt mij het volgende:

<@dyno> BBNed: Wijkcentrale Dokkum-Centrum (Dk-C) , afstand tot centrale 802 meter.
<@dyno> met alle respect, de wijkcentrale is defect (de kaart waar jou aansluiting op zit) of het koper paar naar je huis is rot
<@dyno> en werk ook goed samen met www.routit.nl (onze vaste leverancier) waardoor ik ook wel iets meer van het kpn netwerk af weet ;p
<@dyno> maar ik vermoed zelf, als het de hele wijk is dat er een zogenaamde 'dslam' stuk is / kuren heeft
<@dyno> een dslam verdeelt het adsl over een wijk
<@dyno> maar het kan ook goed zijn dat er bij graaf werkzaamheden een koperpaar geraakt is waardoor het signaal weg gaat

Hij sluit dagelijks ADSL lijnen aan (monteur) en heeft er wel verstand van.

Zouden jullie hierna kunnen kijken, want als ik contact met de helpdesk opneem die hebben ook niet verstand van zaken.


Over de graaf werkzaamheden, net voordat ik in Dokkum kwam wonen (april) zijn hier nieuwe gasleidingen aangelegd.

***** ( heb uw adres weggehaald vanwege privacyredenen: KPN webcare )
Gewijzigd door KPNwebcare2 op 21 augustus 2009, 13:02
 
KPNwebcare2
Hallo,

Wilt u mij uw adres gegevens volledig sturen via een PB.
www.kpn.com/webcare
 
KPNwebcare2
Hierbij uw lijnmeting:

=== Dsl Chk 24-08-2009 12:45:56 ===
De verbindingsstatus uit NA: GOED
Lijnkwaliteit: Goed, de bandbreedte wordt zowel UP als DOWN gehaald.
Afstand van de lijn: 1.95 km
Mogelijke storing: Onbekend

------------------------DETAILS----------------
LineSync: Ja
Laatste statusverandering: Sun Aug 23 13:26:56 2009

Upstream (Contract Bitrate): 1024 kb/s
Downstream (Contract Bitrate): 12000 kb/s

Upstream (Actuele Bitrate): 1029.0 kb/s
Downstream (Actuele Bitrate): 12005.0 kb/s

Upstream (Haalbare Bitrate): 1133.0 kb/s
Downstream (Haalbare Bitrate): 18092.0 kb/s

Attenuation Up: 8.5 dB
Attenuation Down: 19.5 dB
Noise margin Down: 8.2 dB
Output power Down: 16.8 dBm

Zoals u ziet haalt u de snelheid ( zowel haalbaar als actueel ).
www.kpn.com/webcare
 
Aleuh
Ik haal het ook wel, maar het vreemde is als ik online game, dat ik toch last heb van enige internet verlies, en wat mij vaak gebeurd is dat internet opeens weg valt? Laatste 2 dagen is het weer goed, maar daarvoor was het echt een drama
 
KPNwebcare2
Misschien heeft u dan wel problemen met de NAT instellingen.
www.kpn.com/webcare
 
Aleuh
Dit komt me wel bekend voor bij mijn Playstation 3, dat hij geen NAT verbinding kon maken? Wat houd dit in?
 
KPNwebcare2
Hallo,

Dan kunt u hier uw oplossing vast vinden.

Siemens:
http://www.portforward.com/english/ro...1index.htm

SpeedTouch780WL:
http://www.portforward.com/english/ro...6index.htm

TG787:
http://www.portforward.com/english/ro...7index.htm
www.kpn.com/webcare
 
Aleuh
Super, bedankt zal dit uit proberen.

En nog iets, ik heb me computer aangesloten via kabel (UTP) alleen hij vind mijn computer ook niet op de modem, terwijl ik wel gewoon internet heb?
 
Aleuh
Zie bijlage Smile Ziet mijn computer totaal niet maar heb wel internet
Gewijzigd door Aleuh op 26 augustus 2009, 22:25
 
Aleuh
Word een beetje chagerijnig van de manier waarop mijn internet weer TELKENS uitvalt! Dan weer wel connectie met modem maar dan geen internet, herstart ik de modem, is er wel internet maar na paar minuten valt alles weer uit.. zwaar en zwaar irritant! Zijn er ook nog andere modems beschikbaar voor gewoon internet via UTP ( heb de thompson 787v met UTP, telefonie (wat ik niet gebruik en niet besteld heb), en wireless!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met internet uitval (Webcare team nodig!)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Internet opeens trager KPN Internet Storing : 5 04 jan 2018
Advertentie