obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet valt om het half uur, uur uit! Tevens veel last met online gaming
Aleuh
Geachte forum medewerkers,

Ik heb sinds mei 2009 een KPN internet verbinding (8mbit). Sinds die tijd heb ik al aardig last van internet problemen, soms een hele week niks, en soms elke dag.
Als ik aan het gamen ben (Wat ook vaak veel LAG geeft), kan ik niet gewoon internetten, msn doet het dan weer wel. En heel vaak valt alles uit, modem aan/uit dan doet die het weer. (Vooral laatste week is het continu raak!)

Wat kan hiervan het probleem zijn? De modem zit rechtstreeks op mijn telefoon bakje aangesloten die direct in huis komt.

Ik heb zelf windows vista, en het valt me op dat hij de router ook niet vind bij "netwerk", en op de experia box (zwarte) pagina, 192.168.2.254, staat mijn computer ook niet tussen. (BIJ LAN)
Eventueel contact via PM, en/of katsma@creativehosting.nl

Alvast bedankt,

Ale Katsma
Dokkum

PS: nu alweer 2x uitval gehad!

Na 4x proberen te connecten met de thomsom gateway staat er dit probleem:

Uw DSL-verbinding is niet beschikbaar. Controleer of uw Thomson Gateway correct op uw telefoonlijn is aangesloten. Als het probleem aanhoudt, dient u uw documentatie te raadplegen.
 
KaPteiN
Heb je ook telefonie via internet? Of loopt dat nog ouderwets via de koperen draadjes?

Controleer of de draadjes in de meterkast naar het 'bakje' goed zijn aangesloten.

Vraag een lijnmeting aan bij de KPN (via het KPN Webcareteam hier op de site)
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Aleuh
Hey Kaptein,

Bedankt om in ieder geval te reageren!
Ik heb geen telefonie via internet (staat er wel bij volgens mij?) Heb alleen internet abbonnement gekozen bij KPN. Het bakje zit niet bij mij in de meterkast, maar komt naast mijn voordeur uit de grond en gaat dan door muur naar me woonkamer en daar zit direct het bakje. Ik zal een lijnmeting aanvragen en zien wat de resultaten daarvan zijn
 
FireDrake
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik heb ook de zwarte router van KPN, die van Thomson.
Internet valt continu uit op de meest ongewenste tijden. Lijnmetingen zeggen gewoon dat ik het maximale wat ik heb kan halen (8Mb down, 1Mb up), dat haal ik ook gewoon.

Steeds als ik KPN opbel, schuiven ze het probleem weer terug bij mij.. Ik heb ondertussen het idee dat het echt niet aan mij ligt maar iets tussen die router en de KPN centrale. Statische ip-adressen, dhcp uit etc. werkt niet. Is er iets mis met die mislukte Thomson router? Of is het iets in de KPN centrale.
Gewijzigd door FireDrake op 27 augustus 2009, 16:05
 
Aleuh
Het komt dus meer voor! En als het eenmaal online is is het wel goed, maar ik betaal er €35,- voor (terwijl ik eerst online zou doen maar KPN straalt toch wel kwaliteit uit), maar nu heb ik het idee dat ik misschien de verkeerde keuze heb gemaakt (toch jammer)
 
FireDrake
Valt net alweer uit, ik denk alleen vandaag al iets van 6 keer last van gehad. Ik speel een online game, dan is het "Connection lost" en als ik uit het spel ben gekicked doet het internet het weer. Ik denk dat veel meer mensen hier eigenlijk last van hebben, maar die spelen geen online games, dan valt het veel minder op. Best wel zwak van KPN om ons er niet echt goed mee te helpen. Sad
 
Jetzke
Hey,

Ik heb ook hetzelfde probleem. Als we de KPN om advies vragen proberen ze altijd de schuld op ons te schuiven, maar ondertussen lost zich het probleem niet op. Ik heb ook de thomson speedtouch 780. Hoop dat iemand een oplossing heeft, anders stap ik mischien maar over naar een andere provider.

Groetjes Jetzke
 
Aleuh
Ja je zit aan jaar contract vast, maar ik krijg mijn gewenste internet niet, snelheid perfect niks op aan te merken, maar om de zoveel tijd modem uitval! In het jaartal 2009?

Heb trouwens de Thompson 787v
 
FireDrake
Ik heb de Thomson TG787v SIP, en hiervoor had ik een siemens router. Daar had ik ook problemen mee, internet viel soms uit voor een vrij lange tijd. Nu valt hij uit en gaat weer aan binnen 30 seconden tot 1 minuut, maarja, dan ben je wel uit je spel getrapt.. De gebeurtenissen logs zeggen:


Info    Aug 27 19:16:57   SNTP Synchronised to server: 204.9.53.11


Fout    Aug 27 18:34:50   FIREWALL icmp check (1 of 3): Protocol: ICMP Src ip: 95.25.248.210 Dst ip: 77.169.121.111 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable


Fout    Aug 27 18:19:27   FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 24.4.101.45 Dst ip: 77.169.121.111 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable


Fout    Aug 27 18:05:10   FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 24.4.101.45 Dst ip: 77.169.121.111 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable


Fout    Aug 27 17:55:47   FIREWALL replay check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 82.173.194.49 Dst ip: 77.169.121.111 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable


Fout    Aug 27 17:55:25   FIREWALL icmp check (1 of 3): Protocol: ICMP Src ip: 82.173.194.49 Dst ip: 77.169.121.111 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable



Ik kan ook nergens een optie vinden om die hele firewall uit te zetten.


Edit: Tele2 schijnt geen problemen te geven.. Ik kan die gaan proberen als KPN het probleem blijft verlengen.
Gewijzigd door FireDrake op 27 augustus 2009, 19:50
 
Sanchez999
ola,

of ik lees er overheen maar hebben jullie het probleem ook bekabeld of gebruikt iedereen hier wifi. het kiezen van een andere kanaal kan dan mogelijk de oplossing zijn.

mocht het bekabeld zijn en nog steeds check dan nogmaals de aansluiting. zal hem even weergeven

met vaste telefonie
- isra punt (punt waar kabel wwoning binnenkomt)
- kabeltje naar splitter
- 2 kabeltjes uit splitter
- 1 voor modem
- 1 voor telefonie toestel

met voip bellen.
- isra punt
- van isra direct naar modem.

let er met vaste telefonie ook even op dat er bv niet nog een telefoon toestel voor boven direct op het isra punt gemonteerd zit. het telefonie signaal van kpn is nou eenmaal leidend en als dat verkeerd is aangesloten (zonder splitter) dan drukt dat het ADSL signaal weg
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt om het half uur, uur uit! Tevens veel last met online gaming', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Advertentie