obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
interactieve tv via HDMI aansluiten op Philips LCD tv lukt niet
johankostermans
Ik ben al een jaar in het bezit van interactieve tv van KPN buiten het regelmatig resetten van het Motorola kastje had ik tot voor kort geen problemen.
Ik heb in de woonkamer iTV en op de slaapkamer iTV. Beneden heb ik nooit problemen behalve dat het kastje soms 2 keer per dag uit en aan moet worden gezet, maar dat zijn we nu al gewend.

Op de slaapkamer is nu alleen een andere tv geplaats, omdat de vorige kapot is gegaan. Een PHILIPS 32PF5331/12. De vorige tv was ook een Philips LCD tv en ik had het Motorola kastje via HDMI aangesloten. dit werkte perfect. Nu met de nieuwe TV (PHILIPS 32PF5331/12) kan wel via HDMI aansluiten, maar ik heb geen beeld. Via SCART werkt het wel. Als ik het kastje aanzet knippert het beeld en zodra de zender op het beeld zou moeten verschijnen word het zwart en geeft de tv de melding "geen signaal". Ik heb alle formaten in het menu van het Motorola kastje geprobeerd. Het zal waarschijnlijk wel een instelling zijn, maar wie weet welke? En als het geen instelling wat dan wel? Ik heb ook al een andere HDMI kabel geprobeerd, maar dat werkt ook niet.
 
Henk2304
Wij hebben al een aantal jaren een Philips en daarvoor moet je op de KPN-ontvanger aangeven dat je 1080i HDMI signaal wilt, niet Auto, niet 1080p of 720p. Dezelfde ontvanger op onze Samsung werkt wel gewoon goed op Auto (wordt dan 1080p50). Sommige TV's kunnen niet goed overweg met het p(rogressive) signaal van de ontvanger; i(nterlaced) gaat dan wel goed.
L8r, Henk
 
johankostermans
Jammer, ik heb het geprobeerd zoals jij vertelde, maar het werkt nog niet. Als ik naar HDMI1 schakel (hier zit het iTV kastje op aangesloten) komt er te staan "Even wachten" gevolgd door "Geen signaal". Af en toe komt er een beeldje of geluidje door, maar dat is maar een fractie van een seconde. HDMI2 heb ik ook geprobeerd. De laptop kan ik wel gewoon via HDMI aansluiten.

Nog iemand tips, of nog beter DE oplossing?

Ik wacht het met smart af.Shock
 
pmhendriks
Johan, haal de stekker maar eens uit het stopcontact van de TV even wachten en weer terug plaatsen. De HDMI poorten resetten dan. Alles opnieuw aansluiten en het moet werken.
Succes!!
 
johankostermans
Hoe "reset" ik de HDMI poorten dan?Think

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 20 juni 2013, 01:32:37:
Het werkt nog steeds niet. Ik kan er ook niks over op internet vinden.
Gewijzigd door johankostermans op 20 juni 2013, 01:32
 
jeroen3
Koop eens een nieuwe hdmi kabel.
En nee, je hoeft geen 50 euro uit te geven. Bij de action hebben ze ook perfecte kabels. Die moet je alleen niet teveel mechanisch belasten.
Ik ben niet van kpn
 
Henk2304
Let er dan wel op dat erop staat dat ze door Radar (het consumentenprogramma van de TROS) gekeurd zijn. Die hebben n.l. uitgevonden dat die kabels het beste zijn, afgezien van de mechanische kwaliteit, maar als je ze niet iedere dag een paar keer verwisseld heb je daar geen last van.
L8r, Henk
 
johankostermans
Ik heb al 2 kabels geprobeert van dd Aktion. Maar ik heb nu de oplossing. Niet de 1,5m kabel, maar de 3m kabel van aktion doet het wel. Heel raar, maar het werkt nu allemaal goed.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'interactieve tv via HDMI aansluiten op Philips LCD tv lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Advertentie