obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
slechte wifi vermogen
dirkjs
hallo allen

heb net gebeld met KPN over het slechte Wi-Fi signaal

als ik verder dan 1,5 mtr bij de Arcadyan ARV7519 Firmware Version:01.01.119 vandaan ben kan het ontvangende apparaat
de Arcadyan ARV7519 al niet meer ontvangen maar wel de andere wifi accounts van diverse buren.
krijg ik als antwoord komt door uw laminaat met aluminium folie daar onder daarom komt het signaal niet verder dan 10mtr
ik zeg dit kan toch niet waar zijn de Arcadyan ARV7519 zit aan de muur op 1,4 mtr boven de vloer
met vrije uit straling
ik zeg het Wi-Fi signaal is gewoon niet sterk genoeg was niet waar maar kon wel een extra apparaat kopen voor 20euro die het signaal kon versterken
nou breekt mijn klomp zeg wie is hier nou getikt ik of die van KPN
ga maar kijken voor andere provider met een beter signaal

groet dirk
 
KaPteiN
Bij de meeste providers is het wifi gedeelte van het modem slechter dan gemiddeld. Een eigen losse wifi modem doet het vaak veel beter.

In jouw geval is het wel extreem. Het minste wat de KS had kunnen aanbieden om jouw exemplaar om te ruilen. Ze sturen wel om minder nieuwe modems af.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
dirkjs
hallo kaptein

dat was ook het minste wat ik verwacht had
maar had de verbinding maar verbroken moest ff stoom afblazen van die opmerkingen wat de mevrouw me allemaal vertelde
ben al 50jaren zend amateur dus weet er echt wel wat van af
het Wi-Fi signaal is veel te zwak van het modem
dat van de Buuren komt er nog sterker door en dat is 20mtr verder op
gaat dinsdag wel verder kijken
groetjes bedankt voor je reactie
 
Citrorob
Het wifi vermogen van de arcadyan is idd heel er laag.
Ik weet niet meer het exacte vermogen maar ik heb hetzelfde probleem. Overigens ook zonder laminaat met een alu onderlaag ;-)
Ik weet nog wel dat het ver onder het wettelijk maximum vermogen van 100mW is.

Nu heb ik een extra AP geplaatst van engenius. De werkt perfect.
 
dirkjs
het vermogen is ook niet hoog genoeg dat klopt .
de signaal van de buren komt nog harder binnen dan van mijn zelf
natuurlijk kan ik ook een versterker er bij zetten die geven ze niet gratis die moet ik ook kopen dat adviseerden zij mijn ook
kpn leent iets uit en verplicht mijn om een versterker te kopen
maar kpn heeft een niet degelijk apparaat in bruikleen gegeven en daar gaat het mijn om
ik wacht nog op bericht maar als het te lang duur van kpn er zijn providers zat met een beter apperaat

vrg dirk
 
Citrorob
Ach ja, inmiddels zoveel meegemaakt met KPN dat ik je weinig hoop geef dat er iets zal gebeuren.
Je moet inderdaad de verplichte bruikleen rommel gebruiken.

Je kunt niet zelf een modem kopen en installeren want die zal weigeren. Je kunt er alleen een repeater op tweede Access-point bij zetten.
Een repeater ie eigenlijk al geen optie want deze moet zelf wel een goed signaal ontvangen van de Arcadyan om dit te kunnen doorsturen.
Ik heb er zelf dan ook voor gekozen om via UTP een tweede Access-point aan te leggen.

Dit moet normaal niet nodig zijn maar dat is met bijna alle zo wat KPN doet....
 
starpc

Quote

Citrorob schreef:

Ach ja, inmiddels zoveel meegemaakt met KPN dat ik je weinig hoop geef dat er iets zal gebeuren.
Je moet inderdaad de verplichte bruikleen rommel gebruiken.

Je kunt niet zelf een modem kopen en installeren want die zal weigeren. Je kunt er alleen een repeater op tweede Access-point bij zetten.
Een repeater ie eigenlijk al geen optie want deze moet zelf wel een goed signaal ontvangen van de Arcadyan om dit te kunnen doorsturen.
Ik heb er zelf dan ook voor gekozen om via UTP een tweede Access-point aan te leggen.

Dit moet normaal niet nodig zijn maar dat is met bijna alle zo wat KPN doet....

sorry dat ok deze om hoog trap. maar het IS wel mogelijk je iegen modem te gebruiken. mist je een beetje handig bent en de ICT matierie zelfstandig volgt dan kkom je al eeen heeeel eind

als je bvb als voor beeld een linksys ADSL modem neemt.

en daar de goede setings in aanbrengt
als volgt
Modemsettings:
- PPPoA
- Multi-PVC Channel: Channel 1
- VPI: 8
- VCI: 48
- Encapsulation: VC MUX
- Modulatie: Multimode
Internet Provider toegang:
- Gebruikersnaam: kpn@direct-adsl
- Wachtwoord: kpn
- PPP Authenticatie: PAP of CHAP
- IP: Via DHCP van provider

Bij de Cisco 887W heb ik niet 100% dezelfde opties.
- PPPoA (gelijk)
- VPI: 8 (gelijk)
- VCI: 48 (gelijk)
- Encapsulation: AAL5MUX
Internet Provider toegang:
- Gebruikersnaam: kpn@direct-adsl (gelijk)
- Wachtwoord: KPN (gelijk)
- PPP Authenticatie: PAP en CHAP beide aangevinkt
- IP: Via DHCP van provider (gelijk)
Als primair DNS is ingevoerd 195.121.1.34

dit is uit een ander draadje. er zitten settings bij die je niet heb of hoeft in te stellen. maar als je m goed insteld is het 100% garantie dat je internet het doet. allen zit je dan met je ITV als je dat heb. maar daar zijn ook trukjes voor. ander modem wat je zelf totaal kan configen.die kan je BTW niet even bij dixons /mycom of wat er ook voor computer winkel in je stad/dorp is het zijn duure modems 300 euro maar je kan alles zelf instellen Smile
 
Henk2304
Als het alleen om Wi-Fi gaat kun je er ook voor kiezen om het Wi-Fi-signaal van de EB uit te zetten en een losse Wi-Fi-router te kopen om die aan te sluiten op één van de vaste ethernetpoorten. Telefoon en TV lopen dan nog wel gewoon via de EB. Naast vele anderen ben ook ik mezelf ook aan het oriënteren op dit gebied. Het blijkt n.l. niet alleen bij KPN bedroevend met de Wi-Fi-kwaliteit van de meegeleverde routers (het moet allemaal goedkoop, want die dingen worden meestal "gratis" bij een abonnement meegeleverd. Een beetje goede router (b.v. ASUS of Linksys volgens Hardware Info) met al 802.11ac kost zo'n € 100 - 150. En dan kun je weer voor jaren vooruit. Bijkomend voordeel is dat al je EB om wat voor reden dan ook een keer vervangen wordt dat geen gevolgen heeft voor de rest van je netwerk.
L8r, Henk
 
Erikawasaki
Goedemorgen. Ik heb ook een experiabox met slecht wifi vermogen. Nu heb ik de engenius 300ecb aangeschaft maar ik krijg de instellingen niet goed, m.n. De ip adressen die je aan de ecb moet toekennen. Kun jij mij helpen?
 
Henk2304
Ben er zelf ook nog mee bezig. Als het bij mij goed werk zal ik dat hier ook melden.
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'slechte wifi vermogen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie