obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Verificatiefout met mobiel apparaat in eigen wifi netwerk
StuartVee
Hallo allemaal,

ik heb een probleem en ik hoop dat hier iemand me kan helpen.

Ik ben al jaren klant van kpn en heb tot op heden vrijwel nooit problemen gehad maar nu heb ik sinds vorige week een probleem met mijn wifi.
Ik gebruik wifi op mijn tablet en gsm maar als 1 van deze apparaten uit mijn netwerk is geweest maken deze bij thuiskomst niet direct verbinding maar geven aan : Verificatiefout. Dus moet ik zowat elke keer de router rebooten, want na een reboot is alles weer normaal en maken ze gelijk verbinding.

Elk apparaat heeft zijn eigen vaste IP adres wat ikzelf handmatig heb ingesteld. Maar dat is niet iets wat onlangs is gewijzigd want dit is al een hele tijd zo. Als ik op de apparaten kijk gebruiken ze ook dat ip adres wat ik hen geef dat werkt allemaal prima.

Het gaat om een Samsung galaxy tab 2 10.1 en Samsung galaxy note 2
Ik heb inmiddels de "wifi power save" functie uit gezet (wat ik hierover vond op de website van kpn)maar het probleem blijft zich voordoen en kan eigenlijk nergens een goed oplossing vinden.

alvast bedankt
 
ricardobrock
Hoi StuartVee,

Ik heb een paar punten wat eventueel een probleem kan zijn,

* is er recentelijk een update geïnstalleerd op je toestel? Mogelijk dat deze alleen nog WPA2 ondersteund, of problemen heeft met je modem.
* vaste ip-adressen? wat gebeurt er als je alles op DHCP zet? Krijg je dan wel een verbinding?
* Factory reset van je modem? geef me even het type modem door, dan probeer ik op te zoeken hoe je dit kunt doen.
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl
 
StuartVee
voor zover ik weet heb ik geen recente update gehad.
Ik game best veel op laptop en xbox en omdat ik in het verleden problemen had met verbinding maken via dhcp toegewezen ip heb ik alles handmatig een vast ip gegeven zodat ik ook handmatig poorten kon openen voor het gewenste ip.

mijn modem is een:
Arcadyan ARV7519
Firmware Version:01.01.119
Factory reset is volgens mij gewoon met een pennetje achterin de modem.

vandaag en gisteren had ik eigenlijk geen problemen meer. wat ik heb gedaan is overdag wifi uitschakelen op mijn telefoon (want heb toch geen verbinding op mijn werk) en zodra ik thuis ben weer handmatig inschakelen. Als ik dit doe maakt hij gelijk verbinding zonder problemen. Ik vermoed dat het probleem niet bij de modem maar bij mijn (Samsung) apparaten ligt. Of misschien niet samsung maar android dat zou ook nog kunnen.

Ik kijk het even een paar dagen aan en dan laat ik even hier iets weten. Als even handmatig wifi aan/uit zetten de oplossing is, is dat ook geen ramp Smile
 
ricardobrock
Goedenavond Stuartvee,

Goed om te horen dat het op deze wijze goed gaat. Hopelijk kun je het probleem snel voor jezelf oplossen door bijv een software update? Stomme vraag, heb je dit probleem echt alleen bij jezelf thuis of ook op andere wifi netwerken?
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl
 
StuartVee
Het probleem was echt enkel binnen mijn eigen wifi netwerk.
Ik heb nu van de week een paar dagen wifi niet uitgeschakeld op mijn telefoon en zo te zien maakt hij nu wel gelijk verbinding bij thuiskomst.

blijkbaar is het probleem opgelost.
 
PASCALO
@StuartVee

Ik herken jullie probleem. Ikzelf heb een samsung S3 mini en mijn vriendin een Tablet Samsung Galaxy tab 2.

Wij krijgen beiden de zelfde fout zoals door u omschreven. Echter hebben wij het volgende vast gesteld.

Neem ik verlaat de woning en kom terug binnen. Dan kan mijn mobiel geen verbinding krijgen. Telkens krijg ik verificatie fout. De eerste keren resetten we ook de modem en na verloop van tijd hadden we weer verbinding. Doch dat is niet zo handig.

Het viel ons op dat de fout zich niet altijd voordeed.

Wat blijkt? Wanneer we vaststellen dat er een verificatiefout is dat telkens wanneer de laptop niet in werking is. De laptop in werking maakt verbinding met internet via WIFI. We hebben dit met de beide toestellen geprobeerd en telkens werd het zelfde vastgesteld.

Dus wanneer de laptop in werking is en zijn verbinding heeft via WIFI dan treedt er geen verbindingsfout op bij mijn mobiel of de tablet.

Op het netwerk bij mij thuis, in België, werken alle toestellen zonder problemen onder alle omstandigheden( TELENET Docsis modem)

Kan iemand hier iets mee? Gaat er bij iemand een lichtje branden naar de eigenlijke oorzaak?

Mijn andere mobiel, ook een samsung, maar een ace, heeft geen problemen en kan onder alle omstandigheden perfect inloggen.
 
StuartVee
ik moet zeggen dat het nu al een dikke maand goed gaat en ik elke dag zonder problemen inlog op mijn netwerk bij thuiskomst. (dan staat mijn laptop uit trouwens).
ik heb eigenlijk niks bijzonder gedaan dan enkel een paar dagen wifi uitgezet (handmatig op mobiel) als ik thuis vertrok en aangezet als ik thuiskwam.

er is op internet vrijwel niks over te vinden behalve dan dat je de "wifi power save" mode moet uitzetten wat ik dus ook gedaan heb.

dit doe je zo:
1. tik op je telefoon pad de code : *#0011# in.
2. druk op de optie knop (links van de home knop)
3. klik op WiFi
4. onderaan de lijst staan "WiFi power save mode"
5. zet deze op uit. er moet uit staan en niet aan.

succes Smile
 
Citrorob
Bij de WLAN settings / Wireless mode alleen de "Mixed 802.11g and 802.11b" aan zetten.

KPN is een telecombedrijf dat modems levert die niet overweg kunnen met mobiele apparatuur die de een 802.11n verbinding vragen.

Helaas voor je andere apparatuur is je verbindingssnelheid dan wel beperkt tot 54mb.

Zelf had ik daar niet zoveel problemen mee want voor deze apparaten had ik tot al een apart wifi-accesspoint neergezet omdat de wifi van het KPN-modem toch al bagger was.
 
Ja2py5
Ik heb hetzelfde probleem ineens en dat is enkel op het wifi in het huis zodra ik en mijn vriend weg zijn geweest geeft het toestel een vertificatiefout aan en moet ik de stekker uit de experiabox halen zodat er weer wifi verbinding gemaakt kan worden met onze mobiele telefoons.
Hoe kan dit het best opgelost worden ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verificatiefout met mobiel apparaat in eigen wifi netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Aansluiting 20 meter van netwerk Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Advertentie