obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Geen email met prepaid Surf&Mail
ridolfo
Na het aanvragen van Prepaid Surf&Mail Totaal op mijn HTC Touch Pro 2 kan ik wel surfen op het web, maar e-mail lukt op geen enkele manier. Ik kan geen POP mail, IMAP, of Webmail ophalen/versturen. Via KpnVandaag.nl kan ik wel een POP mail adres opgeven om via de webinterface de mail op te halen, maar via die route kom ik op een pagina met een foutmelding.

Alle instellingen heb ik diverse keren gecontroleerd op http://qelp.kpn.com/HTC/, maar e-mailen wil niet lukken.

Een rondje internet bracht mij wel op de volgende pagina:
http://tweakers.net/nieuws/59687/prep...ailen.html
In dit bericht van april 2009 wordt gemeld dat het niet kunnen mailen via KPN Prepaid Surf&Mail Totaal een bekend probleem is (dit i.t.t. Surf&Mail Totaal bij een abonnement).

Blijkbaar bestaat dit probleem nog steeds en is "Surf&Mail Totaal" voor Prepaid klanten eigenlijk alleen "Surf Totaal".

Edit KaPteiN, titel aangepast met [Opgelost] en weer weggehaald!
Gewijzigd door KaPteiN op 13 augustus 2009, 21:44
 
sinus
Ik heb hetzelfde probleem en heb ook nog steeds niet de juiste instellingen gekregen. ze adverteren met surf&mail totaal maar voor prepaid gebruikers gaat die vlieger niet op. Tevens werkt msn ook niet voor de prepaid klanten. Probleem is al tijden bekend maar schijnbaar willen ze het maar niet oplossen. en idd de handleiding voor de HTC touch pro die op de site staat werkt niet. Ook bellen naar de helpdesk, bemant door studenten die er niets van snappen helpt niet! (0612001200)

Ik denk er sterk over om over te stappen naar Vodafoon die via 'blocks' ook internet en mail aanbieden, daar werkt eea wel naar behoren. zo ook Msn.


Sinus
 
ridolfo
Ik denk niet dat het probleem in de instellingen zit; althans, niet de instellingen die we zelf op het toestel moeten zetten. Het lijkt er meer op dat de proxy waarmee we verbonden worden (portalmmm.nl) wat te enthousiast filtert voor prepaid SIM's. Bij abonnementen werken dezelfde instellingen namelijk wel.

Overstappen lijkt een oplossing, maar dat betekent ook een nieuw nummer en dat heb ik liever niet. Kpn zou dit probleempje moeten oplossen; als ze Surf&Mail aanbieden, dan moet dat mailen ook lukken.
 
sinus
De instellingen die worden vermeld op de site werken prima voor mensen met een Kpn abbo.
Voor prepaid moet je idd portalmmm.nl invoeren, dat overigens niet vermeld staat op de site en heb dit zelf moeten uitzoeken via internet.

Overstappen (andere provider) is erg eenvoudig en met nummer behoud, kan het kostenloos binnen 5 werkdagen worden geregeld.
Ik heb ook contact opgenomen via KPN zelf maar nog steeds geen antwoord mogen ontvangen.

Nou maar es afwachten of het webcareteam van Kpn hier ook actief is.
 
KaPteiN
Titel aangepast met [Opgelost], tevens dit onderwerp stickey gemaakt zodat het bovenaan blijft staan en makkelijker wordt teruggevonden.

Bedankt Sinus voor de oplossing.
Gewijzigd door KaPteiN op 13 augustus 2009, 19:33
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
sinus
Aiii, dan heb je niet helemaal goed gelezen want het probleem is niet opgelost!

"de instellingen werken prima voor iemand met een KPN Abbo"
Wij zijn prepaid gebruikers en kunnen derhalve nog steeds geen mail verzenden/ontvangen.
Vandaar ook de laatste regel in mijn vorige bericht.
Hopend dat het Webcareteam van KPN gaat reageren!
Gewijzigd door sinus op 13 augustus 2009, 19:56
 
KaPteiN
Oeps me bad! Beter lezen dus. Maak het wel weer ongedaan!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
TCP_IP
Hoi Sinus,

Heb dezelfde telefoon en ben bekend met de instellingen.
Je hoeft niet via de proxy het internet op, deze kun je uitzetten.

Om wat voor een mailadres gaat het, eentje van KPN of ergens anders?
Welke settings gebruik je nu?
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
TCP_IP
Nog even 1 tip:

http://forum.xda-developers.com/showt...p?t=412418
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
sinus

Quote

TCP_IP schreef:
Hoi Sinus,

Heb dezelfde telefoon en ben bekend met de instellingen.
Je hoeft niet via de proxy het internet op, deze kun je uitzetten.

Om wat voor een mailadres gaat het, eentje van KPN of ergens anders?
Welke settings gebruik je nu?


Als ik de proxy dr uitgooi dan werken mijn programma's niet meer. Ik ben dus aangewezen op de proxyserver portalmmm.nl
Schijnbaar zit er een verschil in een abbo(waar je geen proxy nodig bent) en de prepaid gebruikers.

Ik gebruik een eigen domein emailadres en wil deze graag uitlezen via pop en verzenden via smtp.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen email met prepaid Surf&Mail', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Planet IMAP email account op Macbook Hardware instellingen : 2 14 mrt 2023
mail adres Planet Internet : 1 02 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
NAS Synology DS213, email en de Experia Box V9 Algemeen : 3 15 jun 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Advertentie