obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Is mijn switch kapot ?
gsm
Een paar weken geleden had ik blokken op de TV en KPN zei dat ik de switch er tussen uit moest halen en kijken of het dan wel goed gaat.
Zo gedaan en het werkt goed maar nu heb ik maar 1 TV mogelijkheid en ik wil in 3 ruimtes TV kunnen kijken dus vorige week de switch er weer tussen gezet maar nu krijg ik een ander probleem, geen blokken maar de ontvanger start ineens vanzelf op.
Mijn vraag is kan dit door de switch komen ?
En is de switch kapot ?
 
ricardobrock
Goedenavond GSM,

Kun je me aangeven welk type modem je hebt? Mocht dit de ZTE zijn kun je je tv op elke poort aansluiten, dus niet alleen poort 2. Je kunt dan je computer(s) aansluiten op de switch welke weer is aangesloten op de laatste poort.

Het kan zijn dat je switch problemen heeft mbt spanning-tree, duplexing etc. iTV is hier gevoelig voor. Mocht je bij data ook problemen hebben (dus bijv internetten/downloaden) graag je switch vervangen. Goed thuismerk is sitecom :-).
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl
 
gsm
Goedenavond Ricarobrock

Ik heb de ZXV10 H220N modem en de TV zit op poort 3
Met data heb ik geen problemen maar data gaat over een andere switch
TV gaat over de bijgeleverde HP-3COM type 3CFSU05 switch en daarop zitten 2 ontvangers
 
ricardobrock
Goedenavond GSM,

En als je de 2 iTV kastjes direct aansluit op de modem zonder het bijgeleverde switch? Ik heb zelf ook een H220N gehad (nu Cisco) en daar werkte het ook op 2 poorten dus niet perse poort 3.

Probeer het even uit, misschien lost het je probleem wel op, dat zou mooi zijn :-)
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl
 
gsm
Bedankt, dat gaan we proberen.
Ik had de switch er weer tussen en tot op heden geen probleem meer met de TV maar meestal komt dat na ruim een week tot 2 weken pas. Dat vind ik ook zo vreemd want, zo stel ik me voor, dat als de switch kapot of niet meer goed werkt dan krijg ik gelijk die problemen maar dat is niet zo.
Maar goed om te kijken of je advies helpt ga ik het nu zo aansluiten :
De 2 iTV kastjes direct aansluiten op het modem. Ik heb al getest dat ik niet vast zit aan poort 3 voor iTV want vanmorgen heb ik 1 iTV aangesloten op poort 1 en dat gaat goed.
En de 3 internet kabels haal ik uit het modem en sluit ik aan op de switch en de switch op een lege poort van het modem.
Dan uitproberen voor 2 รก 3 weken.
Heb ik dan geen last dan ligt het waarschijnlijk aan de gevoeligheid van de iTV kastjes maar heb ik met internet last dan is de switch aan vervanging toe.
Bedankt en ik zal het resultaat melden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Is mijn switch kapot ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Geen geluid op mijn tv via kpn kastje Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 2 21 okt 2016
Inloggen op mijn KPN experia box v9 lukt niet Helpdesk : 2 13 jun 2016
Gaat de interactieve TV ontvangst af van mijn internetbandbreedte KPN Glasvezel diensten : 7 13 mrt 2016
Buurman ziet mijn printer in het netwerk Hardware instellingen : 2 21 dec 2015
Advertentie