obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Na aansluiten 2e TV geen HD op 1e TV.
itinerary-genie
Na aansluiten 2e TV geen HD op 1e TV.

Op vrijdag 1 maart 2013 ontving ik van KPN een e-mail :”Gereedmelding aansluiting.”
“Uw aansluiting voor Interactieve TV is gereed. De apparatuur die u ontvangen hebt kan nu geïnstalleerd worden.”

Met behulp van de draadloze verbindingsset heb ik mijn 1e TV aangesloten, alles verliep probleemloos. Ook de HD zenders kwamen perfect door.

Nu heb ik afgelopen zaterdag (2 maart 2013) mijn 2e TV aangesloten met behulp van de draadloze verbindingsset, ook nu verliep alles probleemloos, prima beeld.

Nu zag ik zaterdagavond opeens dat ik op mijn 1e TV geen HD zenders meer ontvang.

Via mijn KPN zie ik nu ineens staan dat er op mijn adres maar op 1 TV naar HD zenders gekeken kan worden. In het menu van de 1e TV staan HD-zenders op “aan”. In het menu van mijn 2e TV staan HD zenders op “uit””.

Ik heb vervolgens de draadloze verbindingsset naar mijn 2e TV uitgeschakeld en mijn Arcadyan Experia en mijn ander verbindingsset opnieuw opgestart. Helaas nog steeds geen HD op mijn 1e TV.

Op dit moment is mijn verbindingsset naar mijn 2e TV uitgeschakeld en gebruik ik alleen de 1e TV.

Wat moet ik doen om weer HD zenders op mijn 1e TV te krijgen?
 
Henk2304
Bedoel je gelijktijdig? Via ADSL/VDSL kun je doorgaans maar op één TV tegelijk naar HD-zenders kijken, ivm. bandbreedtebeperkingen. Maar je zou wel op beide TV's gelijktijdig de HD-zenders in de gids moeten kunnen zien. Als je dan op één TV naar een HD-zender kijkt krijg je op de tweede te zien dat het niet kan, maar zodra je op de eerste TV naar een SD-zender kijkt zou je op de tweede wel direct naar een HD-zender moeten kunnen kijken.
L8r, Henk
 
jeroen3
In een ideale wereld werkt het zo.
Echter is het zo dat de HD zenders maar op één (de eerste) ontvanger in de zenderlijst staan.
Ik ben niet van kpn
 
itinerary-genie
Bedankt voor de reacties, maar wat ik wil weten is het volgende.

Wat moet ik doen om weer HD zenders op mijn 1e TV te krijgen?

Op dit moment is mijn verbindingsset naar mijn 2e TV uitgeschakeld en gebruik ik alleen de 1e TV.
 
Henk2304

Quote

jeroen3 schreef:

In een ideale wereld werkt het zo.
Echter is het zo dat de HD zenders maar op één (de eerste) ontvanger in de zenderlijst staan.
Bij mij staan ze op beide TV's in de lijst. Op Mijn KPN staat ook dat ik HD kan kijken op 2 TV's.
L8r, Henk
 
dokrak
Ligt inderdaad zoals jeroen zegt aan je bandbreedte.
Wat je kan proberen om je tv-box een fabrieks reset te geven.
Tv-box uitzetten,stekker eruit.
Menu knop vasthouden op de box zelf stekker er in.
Menu knop vasthouden todat je in een set up scherm komt.(5 seconden ongeveer/2de bolletje)
Hier vind je terug naar fabrieks instellingen.
Mogelijk dat je ze alle twee een reset moet geven.
Probleem opgelost laat het ons ook hier weten.
Heeft misschien een andere forum gebruiker er weer iets aan.Cheer
 
itinerary-genie
Zojuist een belletje naar de helpdesk om te vragen of het mogelijk is om het profiel op 1HD en 1 SD te zetten.
Helaas onvoldoende bandbreedte (8+4=12 Mb/s dan blijft er nog 2 Mb/s over voor internet).

Ik heb mijn 2e ontvanger laten afmelden en dus nu heb ik 1 HD en 0 SD en nog 6 Mb/s voor internet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Na aansluiten 2e TV geen HD op 1e TV.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
NAS ZyCEL aansluiten H368N v9 Hardware instellingen : 5 01 aug 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Advertentie