obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Ik voel me genomen
Citrorob
Ik bestel een 40/4 abo en ik krijg volgens mijn modem 12/0,9 :-o
Als je dan gaat speedtesten, dan krijg je maar effectief 8/0,5..... als je gelukt hebt want het gebeurd ook regelmatig dat er niet meer dan 4/0,25 of nog minder overblijft.

Je kunt bellen wat je wil naar KPN maar dit blijft altijd zonder resultaat. Nu zie ik dat er veel meer mensen zijn met een Arcadyan die klagen dat de upstream niet boven de 1Mb komt.
Dit kan aardig kloppen want volgens de specificaties van de Arcadyan kan deze niet meer dan 24/1 aan ..... Dus 24Mb downstream en 1Mb upstream......
Het leveren van apparatuur die per definitie niet de snelheid kan leveren die verkocht is, is bij mijn weten bedrog.
Ook hier heb ik veelvuldig melding van gemaakt maar het enige wat ik mocht was gratis van mijn contract af of gratis downgraden naar een 8/1 abo.

Het probleem is alleen dat ik naar zeggen van de helpdesk geen 8/1 ga overhouden ondanks dat het blijkbaar wel leverbaar is.
KPN levert dus standaard te weinig en dat is in mijn vocabulaire bedrog...

Nu was er een vriendelijke medewerker die wist te vertellen dat mijn aansluiting ook kon omgezet worden naar een VDSL aansluiting waarbij ik nog steeds geen 40/4 zou krijgen maar in iedere geval wel veel beter dan de 12/0,9 die ze nu zeggen te leveren. Na een in eerste instantie heel bemoedigend gesprek en de toezegging dat alles ingang gezet was om de aansluiting om te zetten blijf het wel erg lang stil.
Dus ik maar weer KPN gebeld, waarop ik de toezegging heb gekregen dat er teruggebeld zou worden. Het terug bellen gebeurd niet en na minstens vier keer zelf gebeld te hebben met wederom te toezegging dat ik teruggebeld zou worden, was de maat tamelijk vol.... Ik weer bellen en krijg toe weer iemand aan de lijn die in alle toonaarde ontkende dat VDSL op mijn adres mogelijk was.... Ik woon op nummer 147 en het was niet mogelijk huis nummer 145 heeft.... inderdaad VDSL....

Jullie snappen dat ik er inmiddels redelijk klaar mee ben... want dit heeft zich afgespeeld na een verhuizing waarbij er ook met het omzetten ook werkelijk niet is goed gegaan en de medewerkers van KPN beter de naam tegenwerkers hadden kunnen hebben. Nu heb ik inmiddels een beetje begrepen via een intern kanaal hoe het werkt binnen KPN en het schijnt niet helemaal het probleem van de mensen te zijn die je aan de telefoon krijgt maar gewoon bedrijfsbeleid.

Hebben er meer last van dit fenomeen.
Helaas is er geen andere provider hier beschikbaar die niet over hetzelfde KPN-draadje gaat....
 
dokrak
Speedtest moet je echt met een bak zout nemen.
9 van 10 die rekenen in 10 sec je ping/down/up load veel ruimte om links en rechts af te slaan.

Beetje de pest met adsl is het tot geheelte tot mb internet verhaal.
er is geen een internet provider die je de garantie geeft dat ook daadwerkelijk deze snelheid haalt.
Afstand tot centrale speelt een hele grote rol.
40/4 moet je letterlijk in de centrale wonen en dan red je het nog niet.
maar 12/0.9 haal ik ook nog wel terwijl mijn centrale in Oostenrijk staat.Grin
Bij je 40/4 abo geen check gedaan door je zelf of kpn?
Als je 12/0.9 signaal heb ken je makkelijk over naar 8.
En dat die snelheid dan niet behouden blijft lijkt mij een hoax van de helpdesk.
Zelf adsl-direct gehad van kpn met 8 mb zonder enig signaal verlies.

Enig idee hoe ver je van de centrale zit mijn beste,Ik ben er erg nieuwsierig naar eigenlijk?
Want je heb nu 40mb internet op adsl maar geen vdsl ?Cry
Als je weet hoe ver je van de centrale af zit kunnen we even verder kijken en van daaruit een speerpunt maken.
Bij een andere provider blijf je inderdaad met de zelfde snelheid zitten.
Maar je weet nu wel wat je lijn kan en kan dus rustig gaan rond kijken.Thumbs Up
Gewijzigd door dokrak op 06 februari 2013, 23:45
Probleem opgelost laat het ons ook hier weten.
Heeft misschien een andere forum gebruiker er weer iets aan.Cheer
 
Citrorob
Wat natuurlijk wel heel bijzonder blijft is, dat KPN je een modem geeft wat sowieso de verkochte snelheden niet kan halen. Dus vraag ik mij af of de afstand tot de centrale een broodje aap is of dat daar echt het probleem zit.
De afstand tot de centrale is uit mijn hoofd iets van 1800m. Opgaaf volgens KPN techneuten.
 
dokrak
Volgens mij is bij je aanvraag (40 mb) je abbo vdsl ingezet.
En bij het verwerken is er iemand bij kpn geweest die heb gezegt is alleen adsl mogelijk en die heb je adsl modem opgestuurd.
Die 1800 meter geeft inderdaad wel aardig je snelheid van 1200/0.9 aan.(adsl)
1800 meter is wel erg ver voor vdsl.bij deze afstand gaat echt de snelheid van vdsl naar je adsl snelheid zitten.
Ik zie niet echt in hoe een vdsl modem een wereld van verschil gaat maken voor jou.

Afstand centrale http://postcodecheck.bbned.nl/Postcod...html/check klik
http://www.speedtest.nl/adsl/

Ik zou als ik jou was voor de 8 mb gaan en kpn eens flink aanpakken.
Probleem opgelost laat het ons ook hier weten.
Heeft misschien een andere forum gebruiker er weer iets aan.Cheer
 
Citrorob
Dat alles doet niets af aan het feit dat je met de geleverde apparatuur nimmer de gekochte snelheid gaat halen ook zit in de centrale.
De apparatuur gaat namelijk niet verder dan 24mbit down en 1mbit up!!!
 
Ramtamtam
ik heb in mn modem gezien dat de instelling op 13 Mb down- en 1Mb upload staat dus wordt het daardoor afgeremt lijkt mij.
Is er een mogelijkheid dat dit kan worden aangepast?
 
Citrorob
1mb upstream is het maximum wat technisch mogelijk is met de techniek die KPN gebruikt. Het verkopen van een lijn met 4mb upstream is dan ook gewoon bedrog.
KPN heeft wel technieken die sneller kunnen maar die worden nog maar weinig gebruikt en zeker niet op algemeen beschikbaar gesteld.
 
Citrorob
Beetje onbenullige reactie. Je werkt zeker bij KPN?
Ik geloof echt niet dat mijn up- en downstream sneller gaan worden als ik naar een 8MB abonnement overstap....
 
Citrorob
Toch jammer dit....

Het gaat mij erom dat ik gewoon een snelle verbinding wil. Ik kom juist van een 8mb verbinding af die veel te langzaam is en niet echt van deze tijd.

Mijn verbinding tussen de router en het internet gaat echt niet sneller worden door de computers met een CAT5e kabel aan te sluiten.
Hooguit wordt het interne netwerk daar sneller van.

Juist omdat KPN van zulke verschrikkelijk slechte routers levert is een wifi verbinding met een dergelijke router niet echt bruikbaar.
Om die reden heb ik dan ook alles reeds bekabeld met CAT5e en Gigabit switches. Daarnaast heb ik een extra accesspoint geïnstalleerd zodat ik ook een fatsoenlijk gebruik van de wifi kan maken.
Wifi nu van een dermate niveau dat ik graag zou willen dat dat de bottleneck was.
 
Citrorob
Zodra je een antwoord plaatst waaruit blijkt dat je er ook maar iets van begrepen hebt, dan zal ik weer reageren..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ik voel me genomen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ik voel me afgezet Hardware instellingen : 3 22 jul 2013
Advertentie