obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
experia v8 werkt vaak niet
hendrikus12
Al ga ik met mijn laptop, tablet of telefoon in de meterkast zitten, naast mijn Experia V8 modem, dan nog heb ik geen verbinding met het internet. Te vaak. En andere keren is de verbinding met het internet op de tweede verdieping prima. Natuurlijk heb ik met de software van KPN het beste kanaal gezocht voor de diverse locaties en dat ook gekozen. Maakt niets uit. Wat nu? Er zijn vast wel mensen die het probleem hebben weten op te lossen. Van de klantenservice begreep ik in ieder geval dat ik bepaald niet de enige ben. Kost heel veel tijd, zo vaak als de verbinding uitvalt.
 
dokrak
Hi paar vraagjes.

Maak je gebruik van een N verbinding met een van je apparaten ?

Als je verbinding weg valt is het op 1 apparaat of valt je gehele wifi weg.?

Welke verbinding gebruik je TKIP/AES>AES ?

*Als je draadloos N gebruikt probeer dan eens je internet naar enkel AES te zetten in je Experia box.
Zeker met glasvezel is dit een nekken breker.*
Gewijzigd door dokrak op 06 februari 2013, 00:02
 
hendrikus12
Bedankt voor de reactie. Ik ga nu eerst eens even uitzoeken wat een N verbinding is en hoe ik kan vaststellen of ik die gebruik. Ook TKIP/AES>AES zegt me nu nog even niets, maar ik begrijp inmiddels wel dat je een kenner moet worden, wil je kunnen genieten van een goede KPN-verbinding. Ik kom terug met de antwoorden.

Wat betreft het geheel wegvallen van wifi: de verbinding valt soms weg bij een van de laptops, terwijl op een andere gewoon doorgewerkt kan worden. Op de tweede verdieping is het heel vaak mis met de verbinding.
 
dokrak
N verbinding is meer leuk om te weten of je die gebruikt.
Je zit inieder geval op glas dus ik vermoed deze oplossing.Wink

Op de 2de verdieping enig idee hoe sterk je wifi signaal is ?

Veranderen van wifi settings:
Open je internet browser plak of tik boven in je adres bar 192.168.2.254
Links klik op Wlan en verander je instellingen naar AES only.
Standaard staat deze geloof ik op wap2 TKIP/AES.
Save en rustig een dagje aan kijken of het werkt.
Nog vragen of kom je er niet uit stel ze gerust lopen genoeg pientere mensen hier.
Probleem opgelost laat het ons ook hier weten.
Heeft misschien een andere forum gebruiker er weer iets aan.Cheer
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'experia v8 werkt vaak niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie