Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Geen internet tv na activering interactieve televisie
AJ
Hallo,
Twee dagen geleden ben ik overgestapt op interactieve televisie. Internet, televisie en telefonie werken prima. Echter, internet via televisie wil nog niet lukken.
Ik heb een Experiabox ZXV10 H220N
Mijn televisie is een Samsung UE40C8700XS
Om de draadloze verbinding van mijn Tv naar het modem te leggen gebruik ik een Samsung Wirelss Adapter die in de USB1 poort (HDD) van de tv gestoken is.

Bij de installatie van de draadloze internetverbinding van de TV moeten 4 stappen worden doorlopen die door de TV zelf gecontroleerd worden.
De eerste twee stappen worden goed doorlopen:
1) MAC adres is ok
2) IP adres / Subnetmasker / Gateway / DNS worden herkend en zijn blijkbaar ok
Bij stap 3) gaat het mis: "Geen ping van gateway. Controleer netwerkverbindingen. Kijk of de gateway zich in het netwerk bevindt".

Ik heb met de Samsung helpdesk gebeld en zij zeggen dat het aan het KPN modem ligt.
Volgens de KPN helpdesk klopt dit niet omdat alle andere draadloze apparatuur werk (dit is inderdaad zo).

Wie heeft voor mij de 'gouden tip' om mijn probleem op te lossen. Natuurlijk willen we deze functionaliteit van onze TV ook benutten.

Bij voorbaat dank voor eventuele adviezen!

Groetjes,
AJ
 
jeroen3
Laat hij ook zien wat het " IP adres / Subnetmasker / Gateway / DNS" zijn?
Ik ben niet van kpn
 
AJ
Hallo Jeroen3,

Dank je wel voor je snelle reactie.
Ja, het IP adres van de TV/het subnetmasker/het IP nummer van de gateway/en de DNS worden allemaal correct weergegeven.
Toen internet TV via mijn opgezegde Ziggo abonnement nog werkte heb ik deze getallen genoteerd en dus is daarin niets veranderd.
Zoals in mijn eerste bericht is vermeld gaat het daarna pas mis..."Geen ping van gateway. Controleer netwerkverbindingen. Kijk of de gateway zich in het netwerk bevindt".

Ik ben benieuwd naar je suggesties.
Vriendelijk bedankt voor de moeite!

AJ
 
jeroen3
Het kan zo zijn dat je tv nog een ziggo modem verwacht. Die is er niet meer.
Nu weet ik niet wat Ziggo als instelling heeft, maar mogelijk is dit fout.

Kun je proberen de gehele routine voor het verbinden van je televisie opnieuw te doorlopen?
Of had je dat al gedaan?
Ik ben niet van kpn
 
AJ
Hallo Jeroen3.
Ik heb inderdaad de hele routine voor t verbinden van de televisie opnieuw doorlopen. Met het bekende (teleurstellende) resultaat.

Vanmorgen heb ik een andere poging gedaan om het probleem op te lossen.
Ik heb via een LAN adapter een internetkabel van mijn TV verbonden met het KPN modem.

Wat mij opviel is dat het MAC adres veranderde.
Dat van mijn Samsung Wireless Link was E4/7C/F9/09/C1/06
Verbonden met het KPN modem wijzigde dit in 00/12/FB/CF/A8/80

Het IP adres van mijn TV bleef hetzelfde (eindigend op het cijfer 4)
Het Subnetmasker bleef ook gelijk: 255.255.255.0
Het gateway nummer veranderde ook niet (eindigend op 1)
Het DNS nummer bleef ook gelijk: 195.121.1.34

Zelfs na het aansluiten van de internetkabel tussen modem en TV kreeg ik dezelfde foutmelding als bij de beginsituatie:
..."Geen ping van gateway. Controleer netwerkverbindingen. Kijk of de gateway zich in het netwerk bevindt".

Jeroen3: heb je suggesties?
Bij voorbaat dank voor je meedenken.

Groetjes,
AJ
 
jeroen3
Het ip nummer moet beginnen met 192.168.2.x.
Het gatewaynummer moet 192.168.2.254 zijn.
DNS en subnet nummer zijn goed.

Dit lijkt erop dat je de ziggo instellingen nog niet hebt gewist.
Ik ben niet van kpn
 
AJ
Hallo Jeroen3,

Om met de woorden van Tina Turner te spreken: "You're simply the best!"

De instellingen die je hebt doorgegeven resulteerden meteen in een werkende draadloze verbinding tussen TV en modem!

Ik ben je zeer erkentelijk voor je meedenken en suggesties.
Ik had er echt geen notie van dat de TV blijkbaar een Ziggo-instelling vasthield.

Jammer dat KPN niet met deze suggestie kwam, maar de te meer bewijst dit de waarde van een klantenforum.
Fijn dat er mensen zijn zoals jij die anderen willen helpen met hun problemen waar ze niet uitkomen. Toppie!

Met vriendelijke groeten,
AJ
 
hertenalm
Hallo Jeroen,

ik heb het zelfde probleem heb jullie conversatie goed gelezen en de codes ingevuld maar krijg telkens VERBINDING MISLUKT

Bij netwerk test komt er een fout melding PING van Gateway...
klopt het dat mijn gateway 195.190.2...kan zijn?

Edwin
 
jeroen3
Nee dat klopt niet.
Het moet 192.168.2.254 zijn als je een experiabox gebruikt.
Ik ben niet van kpn
 
hertenalm
Okay , probleem is inmiddels opgelost:

een keiharde reset van Experia box.........


waarschijnlijk door dat de SSID was omgezet naar een eigen naam en gelijktijdig ook het wachtwoord heb veranderd....


maar het internet
is wel traag, slechte zaak.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet tv na activering interactieve televisie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 Jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 Jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 Apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 Nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 Jan 2018
Advertentie