obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nieuws van/over KPN. Post hier je nieuwtje betreffende KPN.
WiFi signalen delen is:
Veilig Veilig 0%[0 stemmen]
Onveilig Onveilig 67%[4 stemmen]
Prachtig Prachtig 0%[0 stemmen]
Zinloos Zinloos 33%[2 stemmen]
Totaal stemmen : 6
 Onderwerp afdrukken
KPN gaat ook wifi-signalen delen
KaPteiN

Quote

Net als de kabelbedrijven UPC en Ziggo gaat nu ook telecombedrijf KPN de wifi-signalen van klanten openzetten voor andere gebruikers. KPN heeft hiervoor een deal gesloten met het Spaanse Fon.

De wifi-apparatuur van KPN-klanten gaat op termijn een tweede signaal uitzenden. Dat signaal is beschikbaar voor andere KPN-klanten, zodat die buitenshuis toch snel kunnen internetten. Op die manier wil KPN het aantal wifi-punten in het land flink uitbreiden.

KPN-klanten krijgen ook toegang tot het netwerk van Fon. Dat bedrijf heeft wereldwijd zo'n 7 miljoen klanten die hun internetverbinding delen.

Ziggo experimenteert sinds afgelopen zomer in het noorden van het land met het delen van wifi-signalen. UPC kondigde vorige maand aan dat klanten op termijn hun modem kunnen gaan delen met andere gebruikers.


Bij Ziggo zijn interessante discussies te vinden:
Ziggo hotspots.
Ziggo Hotspots. Technische info

Wat denken jullie? Is het veilig om je modem van KPN open te stellen met een 2e openbare wifi toegang?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
dokrak
Mmm blijf liever een beetje baas over mijn eigen wifi.
Uitzetten zal waarschijnlijk niet meer werken op dat 2 de netwerk.
Vraag me alleen af waar kpn de extra bites vandaan haalt.
Ze hebben het over 2 gesloten netwerken 1 open en 1 gecodeerd.
Zonder verlies van bandbreedte.
Ziggo en upc hebben kabel tegen over veel adsl van kpn.
 
Henk2304
Ik heb onveilig gestemd maar ik bedoel eigenlijk "diefstal". Ik heb maar 16-17 Mb/s van met maximale 40 Mb/s (Standaard) beschikbaar. Als daar ook nog eens door de buurt van meegesnoept kan worden hou ik helemaal niets meer over. Laten ze eerst maar zorgen voor glasvezel en dan zorgen dat het dit soort ongein niet ten koste gaat van mijn eigen door mij betaalde bandbreedte.
En dan nog, stel ik heb een EB met "n" wifi-signaal en ik zorg ervoor dat ik ook al mijn gekoppelde apparaten op "n" heb, dan hoeft er maar één sukkel met "g" aan te loggen op "mijn" EB en mijn hele signaal zakt terug naar "g", toch?
Nu is dat bij mij niet meer van toepassing want mijn 789vn is bij de laatste firmware update sowieso afgeknepen op "g", maar dat terzijde.
L8r, Henk
 
KaPteiN

Quote

Henk2304 schreef:
En dan nog, stel ik heb een EB met "n" wifi-signaal en ik zorg ervoor dat ik ook al mijn gekoppelde apparaten op "n" heb, dan hoeft er maar één sukkel met "g" aan te loggen op "mijn" EB en mijn hele signaal zakt terug naar "g", toch?
Nu is dat bij mij niet meer van toepassing want mijn 789vn is bij de laatste firmware update sowieso afgeknepen op "g", maar dat terzijde.


Toevallig heb ik gisteren mijn Dir-855 van alleen N naar N+G gezet. Mijn internetradio wil anders niet connecten.
Bij mij kan ik in ieder geval niets merken van een snelheidsteruggang.

Volgens mij is dat bij de oudere B protocollen wel het geval als je die ook toestaat.

Wat die bandbreedte betreft. Bij Ziggo merk je er niets van omdat hier bovenop je abonnementssnelheid extra bandbreedte beschikbaar komt. Maar met name bij (A|V)DSL zul je dit wel gaan merken en zeker als je al niet de volle snelheid haalt. Bij glasvezel gaat dit probleem denk ik niet spelen, bandbreedte genoeg.

@dokrak, wil je baas over eigen netwerk blijven dan zou je een eigen modem kunnen overwegen. Die kan KPN niet met updates van nieuwe (ongewenste) functies voorzien.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jeroen3
Zo lang het ECO lampje op mijn h220n blauw licht geeft staat wifi uit en hoef ik me geen zorgen te maken.
Ik ben niet van kpn
 
dokrak
@kaptein wat ik begrepen heb worden er straks 2 wifi netwerken gemaakt 1 gecodeerd voor jezelf.
En daarnaast een open wifi netwerk.
Die openbare zal je straks wel geen drol mee kunnen doen.(firmware,nieuwe router)
Op die fiets bedoelde ik het eigenlijk Thumbs Up

Wij zitten met ze vieren in huis op adsl is al niet erg vet soms Cry
En dat dit niet gaat te koste van de bandbreedte zoals ik ergens gelezen heb.
Ik zie niet zo gauw in hoe ze dat voor mekaar willen boxen.
 
henks
beste alle.

ook in ben het er niet mee eens ik haal ook maar 10 van de 20 MB.. maar dat is mij bekend waarom dat zo is en dat word eerders op gelost dan gaan ze hier in Lelystad al die analoge kasten naar VDSL en pairbondig dus dan kan ik de MAX snel heit hallen.. maar dat even terzijden..

even een vraag. stel je wil dat niet dat KPN je modem open zet voor public gasten. en je neemt zelf een ADSL router/modem

welke moet je dan hebben. ik heb namelijk ook KPN iTV, en zo ver ik al is heb gelezen staan daar in de expira boxen die ge schikt zijn voor KPN iTV, zijn er porten open gezet en toegewezen aan LAN port 3.. geen idee welke porten en ip adressen.. dit geld dus zo ver ALEEN als je Itv heb..

niet veder door vertellen maar ik gebruik 1 *stuke* arcardyan avr7519 (niet de V8) als accespoint boven en dus ook als switch naar me pc en printer maar ook als extra WiFi versterking.. daar van kan ik gewoon de 3e port gebruiken. en nee dames en heren ik heb niks ge herprogrammeer aan dat modem. allen de DHCP van dat ding uit gezet wat verstop zit. voor de men die daar ook in tressen voor heeft die
handt leiding kan je hier -> http://portfolio....xperiabox/ vinden werk voor de arcardyan avr7519 en de V8.

maar goed. welke modem kan je dan het beste gebruiken. in combinatie met internet KPN iTV en Telefonie.

mvg henks
 
starpc
mischien is dit een leuk draadje HenkS.
hier http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...ad_id=2875is het ze gelukt om ITV en internet te krijgen telefoon is echter nog een probleem.. het is dus mogelijk om een andere router modem te nemen. maar neem in u achter hoofd dat KPN u geen support geeft. maar aan de andere kant KPN kan niet in u modem Prutsen dus ook niet zo als bij ziggo gratis wifi hotspot er van maaken.. en even IK BEN OOK FEL TEGEN !!

vg starpc
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN gaat ook wifi-signalen delen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie