obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
windows small business server 2011 verbinding
rolandb
Beste allemaal,

Ik heb een windows small business server 2011 draaien en heb een probleem met het wegvallen van de remote access verbinding. Router intsellen via windows lukt en remote verbinding ook. Deze valt echter steeds weg, lijkt een dag goed te gaan?! ideeen? k heb een experiabox arcadyan op glasvezel verbinding

dank!
 
dokrak
Hoe maak je verbinding mijn beste met de server.
 
rolandb
Beste Dokrak,

Via gratis domein van microsoft......remotewebaccess.com als dat is wat je bedoelt. Interne netwerk abs. geen probleem!
Heb in de router alleen UPnP aangezet en vervolgens deed windows zijn ding. Moet ik soms de lease op forever zetten in de experiabox zodat IP van de server niet verloopt OF statisch IP adres toewijzen aan server? Wel gek dat de verbinding als een zonnetje draait om dan vervolgens na een dag weg te vallen....

Roland
 
dokrak
Ja is precies wat ik bedoelde.Cheer
Ik zou de server inderdaad een statish ip geven.
En dan kijken of hij zijn verbinding blijft behouden.
Waarschijnlijk deelt hij dan toch een ander ip uit aan je server.
je lease tijd verhogen kan op zich geen kwaad ik zou hem persoonlijk alleen niet op forever knallen.
 
Henk2304
Helaas is de statische instelling ook niet heilig. Onlangs merkte ik dat ik geen remote toegang meer had tot mijn Windows Home Server (een soort van voorloper van SBS 2011). En wat bleek, de EB (Thomson 789vn) had de boel weer op dynamisch gezet. Of dat bij de recente firmware ipdate is gebeurd? Andere instellingen waren niet veranderd.
L8r, Henk
 
ricardobrock
Hoi Henk,

Theoretisch gezien kan een server welke een statisch IP adres heeft niet op dynamisch worden gezet door een router. Weet je zeker dat je de instellingen hebt geconfigureerd via je LAN verbinding eigenschappen?
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl
 
jeroen3
IK heb gemerkt dat statisch (op de netwerkkaart) ingestelde IP adressen niet werken met experiaboxen.
Stel hem in als DHCP binding.
Ik ben niet van kpn
 
Henk2304
@ricardobrock: Sorry, nee ik bedoelde statisch ingesteld in de EB (789vn bij mij), niet in de server, dat is het stomste wat je kan doen (zeker bij een WHS, die je standaard zonder console instelt (beheer gebeurt helemaal vanaf clients)). De netwerkkaart in de server moet gewoon DHCP doen, maar dan dus van de EB wel altijd hetzelfde adres toegewezen krijgen. Als je dan ooit je EB moet resetten of moet vervangen door een ander/nieuw exemplaar is er voor de server nog niets aan de hand, die krijgt dan netjes een nieuw adres en blijft beschikbaar; heb je de netwerkkaart van de server zelf ingesteld op statisch dan heb je jezelf in zulke gevallen in een hoek geschilderd.
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'windows small business server 2011 verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
slechte wifi verbinding op 1 PC WiFi : 4 18 jan 2018
IPTV Windows 10 Hardware instellingen : 1 06 apr 2017
vpn verbinding Hardware instellingen : 2 13 jan 2017
Advertentie