obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
geen uitgaande mail bij andere Wifi-verbinding
lcrombach0405
Beste lezers,

Ik heb onlangs mijn kpnplanet-mailaccount toegevoegd in het mailprogramma van mijn tablet (Google Nexus, geen 3G maar Wifi). Thuis werkt dit prima, en ontvang en verstuur ik probleemloos mail via ons eigen Wifi-netwerk.

Echter, als ik toegang heb op een ander Wifi-netwerk bijv. bij vrienden thusi, dan verstuurt mijn KPN-account plots geen mails meer; als ik de SNTP en poort e.d. check, zie ik dat deze automatisch veranderd zijn en dus niet meer kloppen. Maar bij opnieuw aanpassen naar de goede gegevens, blijven deze veranderen en kan ik geen mail versturen. Mail ontvangen werkt wel.

Ik heb hierover gebeld met KPN, maar de dame die me te woord stond wist er nauwelijks iets van en gaf als enige oplossing dat ik voor de uitgaande server telkens de gegevens moet invullen van het vrienden van wiens wifi-netwerk ik gebruik maak. En wanneer ik dan thuis weer wil mailen moet ik opnieuw de oorspronkelijke gegegevens invullen, etc.
De reden hiervoor is het tegengaan van spam???
Toen ik aangaf dat dat toch niet de bedoeling kan zijn en dat dit klantonvriendelijk is, werd ik afgekapt.

Weet iemand een andere oplossing, zodat ik met mijn tablet gewoon gebruik kan maken van mijn kpn-account zonder telkens de gegevens te moeten aanpassen.
De webmail-omgeving gebruiken vind ik geen handzame oplossing.

Bedankt voor jullie hulp.

Linda
 
pmhendriks
Hoi Linda,

Hierbij de uitgaande servers van de providers.

Check de instellingen op je tablet.

Succes!!

•KPN
a02;Mailserver = mail.kpnmail.nl
a02;Gebruikersnaam = “leeg laten”
a02;Paswoord = “leeg laten”

•Vodafone
Maak als eerste een My Vodafone account aan (Klik hier)

a02;Mailserver = authsmtp.vodafone
a02;Gebruikersnaam = mail0612345678 (gebruik hier je eigen mobiele nummer)
a02;Paswoord = Paswoord van My Vodafone account

•T-Mobile
a02;Mailserver = smtp.gprs.t-mobile.nl
a02;Gebruikersnaam = “leeg laten”
a02;Paswoord = “leeg laten
 
lcrombach0405
Beste PMHendriks,

Bedankt voor je antwoord, maar die gegevens had ik al en ze werken prima.
De uitgaande poort 25 werkt alleen niet meer als je gebruik maakt van een ander wifi-netwerk dan KPN of een gratis hotspot. Waarom dat tegen Spam zou werken begrijp ik niet goed, het klinkt meer als een anti-consurrentie-maatregel van KPN.

Gr. L
 
jeroen3
Het steekts iets ander in elkaar.

Je kunt alleen gebruik maken van de kpn stmp server op een kpn verbinding, anders zou heel de wereld kunnen e-mailen via de servers van kpn. Heb je bijvoorbeeld een vodafone 3G of UPC wifi netwerk, dan kan je geen mails via KPN versturen.
Gebruik voor je tablet een andere standaard smtp server, bijvoorbeeld die van google (google account vereist, waarschijnlijk het koppelen van de adressen ook)

e-mail instellen, kies, pop -> overige, voor een tabel met instellingen.
http://support.google.com/mail/bin/st...ts=1668960

Alias toevoegen: (waarschijnlijk nodig)
http://support.google.com/mail/bin/an...swer=22370
Ik ben niet van kpn
 
lcrombach0405
Ha Jeroen,

dankjewel, dat klinkt al logischer.
Je gaat me alleen iets te snel, maar ik ga het via die links uitzoeken.
Bedankt voor je antwoord!

Hartelijke gr.
L
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen uitgaande mail bij andere Wifi-verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Advertentie