obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Wisselen van centrale
olliverw
Hallo, Ik woon in Den Haag en heb nu een maximum van 4Mb en over het algemeen nog niet eens 1Mb. KPN heeft bevestigd dat 4 of 5Mb het maximaal haalbare is op mijn adres, circa 2700m van centrale. Internetten gaat dus niet als ik iTV kijk en andersom... iTV verbruikt circa 3Mb, dus dan zit ik te internetten op 0,2 tot 0,5 Mb.

Ik heb dus sinds kort Alles in 1 standaard, met iTV etc en maximaal 40Mb. In mijn bevestigingsbrief staat dat 24Mb haalbaar is, wat op zich overeenkomt met de gegevens van Speedtest.nl (centrale op circa 850m). Heb via BBNED een postcodecheck gedaan en daar kom ik op het volgende uit:

Wijkcentrale : Den Haag-Marnix, Code:Gv-Mx
Afstand:± 848 meter

Dit is dus dezelfde centrale als wat speedtest opgeeft. Nu praat KPN echter over 2700 meter en ze zeggen niet welke centrale dat dan is! Ik vermoed dus Scheveningen conform Speedtest. Nu heb ik gevraagd of ik niet op de Marnix centrale aangesloten kan worden. Dit kan volgens de servicedesk medewerker niet omdat er geen lijn loopt vanaf die centrale naar mijn woning. Dit strookt in mijn beleving dus niet met de checks op speedtest en BBNED etc. Heb ik dus eigenlijk de vraag:

1. Kan er inderdaad geen omzetting van centrale plaatsvinden?
2. Hoe komen zij dan aan de opgaaf van 24Mb in mijn contract?
 
jeroen3
Van centrale wisselen heb ik nog nooit gezien. Lijkt me ook onhandig, al dat graafwerk voor een nieuwe kabel.

Volgens mij kan dit door de volgende dingen komen:
1. De administratie is fout.
2. De kabel is in zeer slechte conditie.
3. In jouw huis is het een zooitje tussen de kabel van kpn en je modem.
Ik ben niet van kpn
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wisselen van centrale', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
simkaarten van telefoonnummer laten wisselen. Algemeen : 1 19 jul 2015
DSL langzaam, te ver van centrale?? Snelheid : 2 14 aug 2013
hoe ver woon ik van de centrale Snelheid : 42 05 mrt 2012
Hoe max snelheid bepalen (hoever van centrale?) en HD ook voor mij? Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 feb 2012
KPN Centrale Opleveringsproblemen : 2 11 feb 2012
Advertentie