obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » KPN Televisie Storing
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
HDMI aansluiting, geen beeld
kiwiplukker
On topic: HDMI aansluiting, geen beeld

Hallo,

Sinds een half jaar ben ik een tevreden klant van het alles in één pakket van KPN Glasvezel brons. Voor het tv kijken gebruiken wij de Motorola 1960 aangesloten met een HDMI kabel op een moderne Philips Full HD TV. Tot afgelopen week nooit problemen gehad en altijd scherp beeld op de TV via de HDMI aansluiting.

Totdat afgelopen donderdag 28 oktober 2010 de Motorola een automatische Firmware update heeft gekregen en onze tv ineens geen beeld meer geeft via de HDMI aansluiting. En dit is ook de reden waarom ik hier registreer. Ik krijg op geen enkele manier meer beeld op mijn tv via HDMI. De Scart aansluiting is hier dan nog de enige oplossing om tv te kijken, maar geeft wel een veel slechter beeld t.o.v. HDMI. Als ik de Motorola achterop uitzet en daarna weer aan, krijg ik tijdens de eerste 3 initiatie stippen gewoon beeld via HDMI! Na de 3e stip valt HDMI weg en is alleen Scart nog mogelijk. Dit wijst er dus op dat de Motorola, mijn tv en de HDMI kabel prima werken, maar dat de nieuwste firmware van de Motorola de boel negatief heeft veranderd.

De KPN helpdesk komt met de oplossing om maar Scart te gaan gebruiken. Dit vind ik absoluut geen acceptabele oplossing, dus ik hoop dat hier mensen een andere oplossing weten. En zo niet terug naar de helpdesk onder de naam Youp Wink? http://weblogs.nrc.nl/youp/2010/10/23...enservice/

Acties die ik heb ondernomen om het probleem zelf op te lossen (helaas dus zonder resultaat):
  • Andere HDMI kabels gebruikt (HDMI 1.3, 1.3a).
  • Alle HDMI ingangen op tv geprobeerd.
  • Philips TV laatste Firmware geïnstalleerd (2010-08-25).
  • Alle settings geprobeerd op de Motorola, inclusief HDMI, 576p, 720p en 1080i.
  • Motorola gereset (knop achterop) en menu knop vasthouden om in het Firmware Configuratie Menu te komen. In dit menu de settings aangepast naar HDMI, 576p, 720p en 1080i. Ook in dit menu de fabrieksinstellingen teruggezet en alle software verwijderd. Na reset weer HDMI beeld voor de eerste 3 stippen. Na de derde stip geen beeld meer mogelijk via de HDMI aansluiting!

Hardware:
Motorola VIP 1960-9DB 256
Philips TV 32PFL7864H/12 (4x HDMI 1.3 compatible en ondersteunt HDCP-kopieerbeveiliging)
HDMI 1.3a kabel

Wat heeft KPN precies veranderd in de Motorola en waarom communiceren ze deze wijzigingen niet goed met de klanten?????

En wie heeft hier nog meer last van? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
 
Giant2000
Ik probeer te blijven meedenken: heb je al eens de tuner opgestart met SCART met de HDMI kabel eruit en vervolgens als je Nederland 1 in beeld hebt de HDMI kabel aan te sluiten?
 
Giant2000
Het is een probleem wat ik ook op het KPN forum heb gezien. Sommige tv's blijken op een blacklist te staan waardoor de HDMI niet werkt. KPN moet dit oplossen lijkt me, dus ik zou contact met hen opnemen.
 
kiwiplukker

Quote

Giant2000 schreef:
Ik probeer te blijven meedenken: heb je al eens de tuner opgestart met SCART met de HDMI kabel eruit en vervolgens als je Nederland 1 in beeld hebt de HDMI kabel aan te sluiten?

Deze workaround net geprobeerd en HDMI werkte bij mij weer! Alleen wanneer de tv wordt uitgeschakeld en daarna weer wordt aangezet, werkt HDMI niet meer. En om nou iedere keer om tv te kijken de tuner 5 minuten te laten booten met SCART erin om vervolgens de HDMI kabel erin te doen, lijkt mij geen goede oplossing.

Net geregisteerd op het forum van KPN en wacht nog op toelating. Hopelijk weten ze daar een oplossing...
 
Martijn
Hallo Kiwiplukker,

Met een vorige softwareversie had ik precies hetzelfde probleem. Ook nieuwe kabel gekocht, etc. maar met geen enkele mogelijkheid kreeg ik beeld via HDMI (ook niet middels de door GIANT2000 genoemde work-around) terwijl het voor die update (circa juli 2009) nog prima werkte. Sinds de update van onlangs werkt HDMI bij mij juist wel weer terwijl het bij andere gebruikers ineens niet meer werkt. Het heeft allemaal te maken met de HDCP-beveiliging op het HDMI-signaal (ik zit er niet helemaal in, dit is wat mij door een KPN-medewerker verteld is). Het schijnt dat via deze codering bepaalde apparatuur is uit te sluiten waardoor geen opnames met randapparatuur via HDMI gemaakt kunnen worden. Op de zgn. 'blacklist' van apparatuur zou dus alleen opname-apparatuur moeten staan, maar in sommige gevallen zijn bepaalde TV-toestellen dus ook de klos. Ik heb heel lang gewacht (ruim een jaar) voordat het eindelijk weer werkte. Toen KPN begin dit jaar met nieuwe encoders ging werken (veel betere beeldkwaliteit) heb ik de TV op de component-aansluiting aangesloten (720p). Dit kan ik jou ook aanraden (als je de mogelijkheid hebt). Koop hiervoor absoluut geen dure kabels, je hebt aan 3 simpele stereo tulp-tulp kabeltjes (je hebt maar 5 van de 6 stekkertjes nodig) echt wel voldoende (ik spreek uit ervaring, superscherp beeld!). Let wel even goed op dat je de juiste kleuren op elkaar aansluit.

Op een snelle aanpassing van KPN hoef je niet te rekenen (ik spreek wederom uit ervaring, ruim 1 jaar gewacht). Nu HDMI weer werkt zie ik trouwens nauwelijks verschil tussen HDMI en component op mijn Full-HD-TV, dus een goede beeldkwaliteit hoef je niet te ontberen.

Mocht het nu niet mogelijk zijn om via component je ontvanger aan te sluiten, stel dan wel de SCART-uitgang in op RGB (als je TV dit aankan). Dit is ook al een verbetering t.o.v. composiet. (LET OP: COMPOSIET = alle beeldinformatie via 1 geleider, RGB = beeldinformatie via 3 geleiders, betere scheiding van kleuren, COMPONENT = beeldinformatie via 3 geleiders, ook HD mogelijk). (Sorry dat ik zoveel opmerkingen tussen haakjes zet, ik hoop dat het nog duidelijk is).

Mogelijk tot ziens op het ITV-forum.

Groet, Martijn
 
Ine
Hallo,
Wij hebben net een Samsung LE 32 C 350 LCD TV aangeschaft. Heeft iemand ervaring met deze TV en HDMI in combinatie met ITV Experiabox? Welke HDMI-kabel wordt geadviseerd voor deze TV?

Groetjes, Ine
 
Giant2000
Ik heb een LED Samsung tv en daar heb ik prima ervaringen mee. Ik heb de KPN tuner met de goedkoopste HDMI kabel gekocht bij de Action voor nog geen 3 euro aangesloten.
Gewijzigd door Giant2000 op 18 november 2010, 21:15
 
Flash159
Hallo,

Mijn naam is Rutger en ik ben ook lid geworden omdat ik geen beeld krijg via hdmi als ik deze aansluit op mijn av receiver.

Set-up:

Philips 32pfl9631 lcd tv
Onkyo TX-NR3007 av receiver (usa)
hdgear 1.4 hdmi kabels

Als ik de experia box aansluit op mijn onkyo (de rest werkt wel via hdmi) via hdmi dan krijg ik na de derde opstartstip een groen beeld. Voorheen had ik alles op mijn tv aangesloten via 1 hdmi kabel. Zo kon ik alles regelen via de receiver maar ik moet nu dus een extra kabel aansluiten vanaf de box naar mijn tv omdat het zo wel via hdmi werkt. Het lijkt er dus op dat alle receivers van Onkyo op de zogenaamde blacklist staan, dit kan toch niet!?
 
ftthfan
In de meest recente Non Food MAKRO Folder staan ZIGGO CI+ gecertificeerde TV's.

KPN behoort KPN certificatie lijst met HDMI gekopppelde TV's en/of Monitoren te publiceren.

Of minimaal minstens een 'known Goodies' listing en indien niet mogelijk een minimum requirements lijst

voor 1910/1960 gekoppelde apparatuur.

Zoals eentje die het op dit KPN Forum beschreven ONKYO Media Center bij voorbaat uitsluit.
Gewijzigd door ftthfan op 29 november 2010, 19:47
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HDMI aansluiting, geen beeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiting 20 meter van netwerk Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Advertentie