obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Proxyadres van KPN
Kees43
Vorige week een nieuwe TV-gekocht met de mogelijkheid om in te loggen op internet.
Behalve het IP-adres is ook het adres van proxyserver van KPN nodig. Wie heeft hiermee al ervaring opgedaan?
 
dokrak
Volgens mij heeft kpn geen proxy meer.
Maar weet je zeker dat je een proxyserver nodig heb.?
Welke tv/merk gebruik je ?

Maar dit is een gratis proxy server in nederland.
217.19.16.184:80
Tenzij je naar amerikaanse tv wilt kijken zal je een andere moeten hebben. Wink
 
Kees43
Bedankt Dokrak voor je snelle antwoord.
Mijn nieuwe tv-toestel is een Sony KDL26EX550.
Nog in het oude jaar heb ik KPN hierover gebeld. Reactie was dat zij het verbinden van een TV-toestel via de router niet ondersteunen. Op het via internetopties op te roepen LAN-scherm wordt het adres van de Proxyserver niet vermeld.
Nu er steeds meer nieuwe TV's in de huiskamers komen met deze nieuwe optie, Internet en WiFi, ljikt me dat KPN dit standpunt niet kan volhouden.
Een goede 2013 gedachte is om op dit punt van houding te veranderen.
Vr. groet, Kees43
 
skaldenho
Hai Kees,

dokrak heeft denk ik wel gelijk. Je hebt geen proxyserver nodig om je tv aan te sluiten op het internet. Wat je zelf al aangeeft is dat je bij internetopties in het LAN scherm geen proxyserver ziet. Ik neem aan dat je de instellingen op je PC/laptop bedoeld en dat je hiermee wel op internet kan komen.
Dit betekent dat je ook met je televisie zonder proxy op internet kan komen. Het feit dat de optie er wel in staat betekend niet dat je hem ook daadwerkelijk moet invullen. Mag wel, maar moet niet.

Overigens kan ik me de reactie van de KPN medewerker wel voorstellen. Ik denk dat zij hebben bedoeld dat zij niet van elk 'rand' apparaat weten hoe dit in te stellen is voor correct internetgebruik. Zij zouden dit dan moeten weten van elke tv/telefoon/tablet/etc... en ik neem aan dat je begrijpt dat dit voor hen ondoenlijk is.
Echter je zal ongetwijfeld alleen hebben willen vragen/bedoeld wat is het proxyserver adres van KPN zodat ik mijn tv kan koppelen. Misschien dus verkeerd begrepen door KPN en wat ongelukkig uitgedrukt door de medewerker?

Probeer je de tv via wifi of bekabeld te koppelen aan je modem/router? Is dat al wel gelukt? Heb je misschien nog recht op installatieservice van de winkel waar je je tv hebt gekocht? Zo niet, dat je mogelijk even naar ze teruggaat en je vragen kan voorleggen? Zij hebben je probleem mogelijk al eens eerder gezien en kunnen helpen.
 
dokrak
Ik heb eens even zitten kijken in de handleiding van jou tv.
Maar die geeft wel hele platte informatie Cry
maar in ieder geval lan en wifi.
Lan kabel aansluiten inloggen op je router.
Ip adres achter halen onder in.(DHCP Client Log)
Boven in staat:
Subnet Mask: 255.255.255.0
GATEWAY IP Address: 192.168.2.254
Meer heb je volgens mij niet nodig.
Mocht je er niet uit komen met je instellingen helpen we je graag.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Proxyadres van KPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie