obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
KPN Experiabox ZTE H220N
wootje17
Beste mensen,

Ik heb nu een jaar het alles in één pakket van KPN.
Daarbij heb ik bruikleen de Experiabox ZTE H220N, mij lukt het niet om poorten open te zetten.
In de toekomst zou ik graag een download server'tje willen gebruiken, hiervoor moet ik wel port forwarden.
Een collega heeft mij verteld dat ik DMZ host kan gebruiken om een 2e router te gebruiken, en hier mee port forwarden.
Ik heb wat uitleg gekregen dat ik de tv en telefoon via de Experiabox kan laten lopen. En mijn computers via de 2e route zodat ik vrij kan experimenteren met een server.

Het enigste probleem is of KPN dit ondersteund.
Heeft iemand zo'n soort zelfde opstelling met de DMZ Host optie.
Of heeft iemand veel verstand van de apparatuur van KPN.
Als dit niet kan ga ik overwegen om over te stappen naar een andere provider.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest,

Alvast bedankt voor uw reactie!

Ruben.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 14 2012 13:31:36:
Ik heb geen ervaring met dit forum.
Volgens mij heb ik het bij een verkeerd onderwerp gepost.
Gewijzigd door wootje17 op 14 december 2012, 13:31
 
NickH
Wat is precies het probleem met het openzetten van poorten op de H220n? Het moet namelijk gewoon mogelijk zijn.

Mocht je toch alles goed geconfigureerd hebben en de poorten staan nog dicht, kun je ook proberen het IP van je server in te voeren bij DMZ host. Moet ook werken.

Ik geloof in ieder geval niet dat je perse een 2e router nodig hebt Wink
 
wootje17
Bedankt voor je snelle antwoord!
Ik heb meerdere keren geprobeerd poorten te openen.
Ook met mijn firewall uit waren zo nog closed op een site waar je het kan checken.

Over DMZ host zet je volgens mij alles open naar het internet.
Dit kan met een TV meer ik denk dat dit voor mijn server niet slim is.
 
jeroen3
DMZ forward alle poorten naar genoemde ip. Tenzij er natuurlijk een andere regel voor een poort is.
Dit kan soms gunstig zijn voor een server, maar het is zeker gunstig als je een 2e router (met zijn eigen subnet) na het modem plaatst.
 
wootje17
Oke dat is duidelijk!
Wat jij zei over een 2e router wil ik graag uitvoeren, alleen weet ik niet of dan mijn telefoon + TV nog werkt.

Jeroen3? Heb jij hier misschien ervaring mee?
Ik heb geen 2e router thuis liggen does moet ik er een aanschaffen, weet jij misschien een goede merk/model?
Alvast bedankt!
 
jeroen3
Telefoon en TV kan niet via de 2e router.

Voor het uitzoeken van routers kan ik je alleen verwijzen naar sites als, hardware.info tweakers,net en smallnetbuilder.com
 
wootje17
Het is mij nu duidelijk dat ik geen tv en telefoon kan gebruiken als ik dat op een 2e router doe.
Maar als ik mijn 2e router DMZ host maak en tv en telefoon via de experiabox laat lopen, werkt dit dan nog?
Dat is nu nog maar mijn enigste vraag.
Gewijzigd door wootje17 op 15 december 2012, 01:09
 
dokrak
Ik zal even mijn opstelling vertellen misschien heb je er wat aan.
Arv 7519 van kpn. poort 1/2 internet poort 3 tv >>> naar speedtouch 716 speedtouch split 2x tv signaal samsung 1963.
De arv7519 kan de iprange veranderd worden,raad ik persoonlijk af.(update firware,support,....)
In plaats daarvan heb ik de speedtouch een ander ip range gegeven.
De arv7519 zie de speedtouch als een DHCP en deelt gewoon een ip adres uit.
 
jeroen3
Je kunt eigenlijk niet anders dan een experiabox gebruiken aan je xDSL of Glasvezel aansluiting als je Telefonie en/of iTV hebt.
De experiabox is dus altijd je gateway naar internet. Een alleen internet gebruiker kan wel een eigen modem aansluiten, hier zijn genoeg topics over te vinden op internet.

Als je niet tevreden bent met de prestaties van de experiabox, wat heel begrijpelijk is, dan kan je zonder problemen een extra router na de experiabox plaatsen.
iTV en Telefonie moeten nog steeds via de experiabox. Er zijn wel mogelijkheden om iTV via je 2e router te laten lopen, maar dat is erg complex.

De enige veranderingen in de experiabox:
- Het ip van de 2e router is gereserveerd in de experiabox dhcp. (binnen de range, anders werken reserveringen niet in de h220n)
- Het ip van de 2e router is ingesteld als DMZ.
- Je kunt wifi uitschakelen, dat heb je niet meer nodig.

Waar je op moet letten bij je 2e router:
- De WAN aansluiting gaat naar de experiabox LAN aansluiting.
- De WAN ip instelling is automatisch, zodat de dhcp dan de experiabox zijn werk blijft doen. (mag vast, maar wel binnen de dhcp range)
- Het LAN subnet anders is dan die van de Experiabox.
De experiabox heeft waarschijnlijk 192.168.2.x, dus je 2e router moet 192.168.1.x of iets anders uit de private ranges zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/Private_...te_network

Nadeel van dergelijk opstelling:
- Je hebt twee routers, dus twee keer NAT, hoewel DMZ hier veel problemen oplost. http://nl.wikipedia.org/wiki/Network_...ranslation
- Twee apparaten verbruiken meer energie.

Ik hoop dat dit je vragen beantwoord.
Gewijzigd door jeroen3 op 15 december 2012, 16:12
 
wootje17
Bedankt voor je ontzettend behulpzaam en duidelijk antwoord!
Nu weet ik wat ik nodig heb om een 2e router te plaatsen.
Dit topic kan worden gesloten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Experiabox ZTE H220N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie