obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
ISRA
kjwestra
Hallo mensen,

ik heb mijn pakket van KPN binnengekregen. Nu wordt de verbinding pas donderdag opgeleverd, maar ik wil er alvast zeker van zijn of ik het juiste ISRA punt heb. De plaatjes in de bijlage laten zien wat er uit mijn muur komt. Ziet dit er een beetje uit als een ISRA punt of niet? In het huis is ISDN geweest; het ding op de eerste foto is daar volgens mij nog een onderdeel van.
Mijn vraag dus: kan ik hier mijn experiabox op aansluiten of is dit geen ISRA punt?

Bedankt!
kjwestra voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
dokrak
ja dit is je aansluitpunt.
Volgens mij wat ik zo snel zie heb je 2 lijnen lopen.
Telefoon kabeltje strippen aan 1 kant die andere kant in je box prikken.
En de 2 kleuren die je dan heb,meen zo uit me hoofd blauw op blauw en rood op rood.
Gewijzigd door dokrak op 11 december 2012, 17:15
 
kjwestra
je bedoelt de kabeltjes waar het blokje aan zit? die heb ik namelijk al geprobeerd, doet niks. ik ben er nog steeds niet helemaal zeker van dat dit mijn isra is. het zou ook gewoon een aansluiting van ISDN kunnen zijn of niet?
 
dokrak
Maakt niet uit dit blijft gewoon het aansluitpunt in je huis.
Weet je zeker dat dit je aansluitpunt is niet gewoon losse draden uit de muur ?
Als er nergens meer draden lopen door je huis kan het haast niet anders.(meterkast/woonkamer)

Maar leg je situatie eens voor aan kpn 0800-0403.
Misschien komt er wel een gratis monteur op je stoep staan,niet geschoten is altijd mis toch ?
En ze zijn meestal erg snel aanwezig naar mijn mening.
Vragen naar de kosten en aansluiten kost je alleen maar een beetje tijd.
Vermeld er ook bij dat je gewoon een paar draadjes los uit de muur heb steken.
EN of inderdaad je signaal geactiveerd is.

Is/ra punt

Het Is/ra punt is het eerste aansluitpunt waar u zelf iets kan aansluiten of inpluggen, opgeleverd door KPN of destijds PTT. Met aansluiten wordt ook bedoelt een kabel doorknippen en er zelf stekkertjes aanknijpen.

Een is/ra punt kan bij ADSL een echt Is/ra punt in de meterkast, kruipruimte dan wel gang of woonkamer zijn, maar ook een wandcontactdoos. Meestal bevind het Is/ra punt zich in de meterkast. Tot ongeveer 1980 plaatste de PTT het Is/ra punt zo dicht mogelijk bij de straat. Het Is/ra punt kan ook omschreven worden als de scheiding tussen het telefoonnet en de ADSL apparatuur bij u thuis.

Isdn.

Het belangrijkste onderscheid van ISDN ten opzichte van een analoge aansluiting is de digitale signaaloverdracht van centrale tot aan de telefoon. Hierdoor is het mogelijk over een enkele aansluiting meerdere telefoniekanalen aan te bieden

Of je nou wel of geen isdn heb je signaal zal altijd op dit punt binnen kommen.
Alleen bij isdn heb je dus wel wat extras nodig.(is hier dus niet het geval)

Maar goed je haalt eerst dat blokje er af,of de draadjes trek je uit het blokje.
(Goed mogelijk dat dit een onderdeel van je isdn is geweest kan het niet heel goed zien.)
Heb je dus 1x blauw en 1 x rood.
Strip deze 2 draden klein beetje is genoeg.
Pak je aansluitblokje uit je pakket maak hem open.
Schroef blauw./rood los en verbind ze met elkaar.(aansluitblokje)
Standaard stekkertje pakken,Stekkertje aansluiten aan aansluitblokje>>>router.
En rustig even wachten op signaal.

Type lasdoos en lasdop dit stukje.
http://klantenservice.internet.telfor...atie).aspx

Als ik zo naar de foto kijk heb je nog een setje blauw/rood lopen.(2de lijn ?)
Mocht je geen signaal krijgen gewoon die proberen.

Gewoon rustig blijven nadenken en alles met beleid blijven doen.
Kan er echt niks mis of kapot gaan.Thumbs Up
 
kjwestra
ik heb de huisbaas er even bij gehaald. nu blijkt het isra punt in de kelder van de kerk naast ons te zitten. van daar uit loopt een kabel van ongeveer 10 meter naar een meterkast waar hij wordt verdeeld in een aantal aansluitingen, waarvan waarschijnlijk eentje naar mijn wandcontactdoos loopt.
ik kan mijn modem niet bij het isra punt zetten omdat daar geen stroom is. in de meterkast van de kerk kan wel, en heeft hij ook signaal. maar ik heb even geen idee hoe ik dat signaal het huis binnenkrijg...

iemand suggesties?
 
dokrak
MMM ok we hebben in ieder geval een aansluitpunt gevonden en je heb signaal.

Die wandcontactdoos in je huis heb je daar geen signaal op ?
Ik neem aan dat deze tussen meterkast en huis loopt ?

Situatie blijft eigenlijk het zelfde meterkast kerk.
Aardige mensen kan je er altijd bij ? trap dan je router in die meterkast.
Zo niet zal je een kabeltje nodig moeten hebben van meterkast naar huis.
Maar volgens mij heb je dit al,Einde kabel in je huis sluit je dan weer dat aansluit blokje aan.(blokje>>router)
 
kjwestra
er ligt inderdaad wel een kabel van die meterkast naar ons huis. maar hoe zie je dat voor je dan? we willen tv, internet en bellen naar ons huis hebben.
de modem in de meterkast van de kerk; en dan?
 
dokrak
er ligt inderdaad wel een kabel van die meterkast naar ons huis.

Als het goed is moet er dus ook signaal op deze draad staan.
Dus dan kan je daar dus je router op aansluiten in je huis zelf.
Lijkt mij persoonlijk iets makkelijker.

Als je hem in de meterkast van de kerk plaatst.
Zal je dus bekabeling voor je tv nodig hebben (rj45)
Deze heb je zoiezo nodig maar je moet dus nu extra meters maken.(router/meterkast naar tv ontvanger in je huis)
Wil je nog een pc bekabeld aansluiten in plaats van draadloos.
Heb je dus nog een extra rj45 kabel nodig.(router/meterkast naar pc in je huis)

naamloosfr

Zet je hem in de meterkast is de kans dat je signaal iets beter is.
Maar je moet meer meters maken met bekabeling rj45.

En shit ik vergeet in de haast nog de telefoonlijn om te bellen(rj11).router naar telefoon (sorry)
Gewijzigd door dokrak op 15 december 2012, 23:39
 
kjwestra
bedankt voor je meedenken!
die eerste optie zal inderdaad het beste zijn. er is alleen geen ruimte voor drie kabels in de buis. de tweede optie ga ik zeker proberen. ben alleen band voor signaalverlies. het is al een meter of 10 van isra naar de meterkast, en daar komt op deze manier nog zo'n 15 meter bij... en dan twee hdtvs en drie pc's erop...
 
dokrak
Geen probleem zijn we voor Cheer

ja het is inderdaad een beste afstand maar ik zou zeggen gewoon proberen.
Je kan altijd nog terug naar de meterkast zonder problemen.

Mocht de hoeveelheid kabels echt te veel worden,is misschien een switch een optie.
Zou je uit kommen op 2 x rj45 1x internet 1 x tv en 1 rj11 telefoonkabel..
Kosten goedkope switch plus minus 10 euro.
mocht je nog een oude router hebben liggen waar je de ip range kan veranderen is dit eventueel ook een optie.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ISRA', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Splitter op ISRA aansluiten... Hardware instellingen : 4 20 mei 2010
Advertentie