obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
thuisnetwerk instellen
windlady
Hallo

Ik las hier de volgende post zie link: https://kpn.gebruikers.eu/forum/viewt...read_id=30

Vanmiddag is mijn glasvezel aangesloten via de Experiabox van Thomson TG787v
Tot hiervoor kon ik via het zyxel-modem van de adsl mijn andere computers gebruiken in het thuisnetwerk en bestanden en printer delen.

Tot nu toe lukt dat dus niet, allemaal hetzelfde als in het voorgaande bericht.

Moet ik hiervoor iets instellen in de router firewall? Werkgroepnamen zijn allemaal het zelfde. Ik heb Vista Home Premium SP1, maar ja, dat werkte dus wel tot aan vandaag. Ik doe dit via een lan-kabel, want alleen de laptop heeft draadloos, dus het moet via de lan-verbinding ingesteld worden.

In de routersettings zijn de mac-adressen herkend, maar hij noemt ze onbekende apparaten. Ik kan wel een spel of iets anders toevoegen aan elke pc maar ik weet niet wat daar moet staan.

Ik wil gewoon in alle computers kunnen kijken, omdat er verschillende dingen staan opgeslagen.


Wie kan me helpen?

Ik ben geen whizzkid op gebied van de techniek, maar weet wel een beetje....ben hier net lid geworden......dus...

Greeeetz, Windlady
 
TCP_IP
Firewall is voor tussen het grote boze internet en jouw interne netwerkje, hoef je in principe niks in te stellen.

Kan zo niet helemaal inschatten tot hoever je kennis gaat, maar kun je de andere pc wel pingen ?

Ook een keer getest met de beveiliging uitgeschakeld?
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
windlady
Dank je voor dit antwoord, ben wel een beetje laat....maar weet nu waar het probleem lag.

Vaak vloog het hele internet met alles erbij eruit en na vaak bellen en resetten dat resulteerde dat de monteur kwam met een ander modem.

En gelijk hele netwerkprobleem opgelost.

Ik kan zelfs de externe HDD's van beide pc's in het netwerk bekijken.

Dus dit is opgelost.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'thuisnetwerk instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Foscam C1 camera op experia box instellen Algemeen : 2 22 mrt 2017
Hoe instellen roterende IP nummers? Helpdesk : 4 21 mrt 2017
Beperkingen instellen internetgebruik? Hardware instellingen : 2 28 sep 2015
nas instellen in experiabox Algemeen : 6 24 feb 2015
FTP Server instellen voor WD My Cloud NAS Hardware instellingen : 3 13 jan 2015
Advertentie