obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Wifi internetten regelmatig niet meer mogelijk
ramonbos
Regelmatig (dagelijks, soms meerdere keren per dag) is het niet meer mogelijk om via WIFI te internetten. Hoewel het netwerk in de lijst van draadloze netwerken staat, is het niet mogelijk om een nieuw apparaat te verbinden, en bestaande verbindingen werken niet meer. Dit gebeurt ook tijdens een internetsessie. Het resetten gebeurt op willekeurige momenten, er is geen verband, ook niet met het gebruik.

Wat rest is het modem (TG787) te resetten (hardwarematig uit- en aanzetten).

Wanneer er niet meer te internetten is via wifi werkt bekabeld internet wel. Ook interactieve TV blijft werken.

Iemand ideeën?
 
NickH
Hier heb ik zelf ook problemen mee, maar dan op de H220n. Ik dacht eerst dat ik het probleem gevonden had omdat apparaten zonder statisch IP een verkeerd subnetmasker kregen. Maar zelfs MET blijkt dat het soms ineens fout gaat. Mijn Xboxen kunnen nou zelfs helemaal niet meer draadloos verbinden Pfft. Voor mij niet echt een probleem omdat op de een of andere manier 1 van mijn laptops het wel blijft doen en ik mn xboxen makkelijk kan bekabelen, maar als iemand hier iets vanaf weet zou dat toch fijn zijn Smile

Overigens werkte het veranderen van kanaal niet voor mij. Misschien kan jij dit wel proberen Ramon.
 
dokrak
Heb je misschien deze optie in je modem staan.

WLAN - Access Control het Ethernet MAC adress en Wireless MAC adress.

Ik krijg in mijn arv7519 wel verbinding met mijn wii en 7 inch tablet maar kan geen data versturen.
Zodra ik de mac adressen toevoeg heb ik geen problemen meer.
 
ramonbos
@nick:
Ik heb diverse dingen geprobeerd. Kwam er met verbindingsproblemen achter dat in mijn buurt wel erg veel WiFi accesspoints gebruik maken van kanaal 1 (of 11), dus kanaal gewijzigd. Maar dit is niet de kern van mijn probleem.

Verder heb ik alle regels voor poortforwarding verwijderd, UPnP gedisabled.

Voor herkenbaarheid (en gemak hier en daar) heb ik in het modem de MAC-adressen van bepaalde apparaten aan een vast IP-adres gekoppeld. Er zijn geen dubbele adressen.

Wanneer het probleem zoals in het begin van dit onderwerp optreedt, is voor geen enkel apparaat meer mogelijk om via WiFi te internetten.
 
dokrak
Je ontvanger maakt die gebruik van een N verbinding ?
En heel stiekum ook nog glasvezel ?
Zo ja TKIP+AES (WPA/WPA2) naar AES (WPA2 Only)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi internetten regelmatig niet meer mogelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
Advertentie