obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Windows Easy Transfer via Wifi crasht mijn router
Henk2304
Ik probeer bestanden en instellingen over te zetten van mijn oude computer met Windows XP Home (32-bit)naar mijn nieuwe met Windows 8 Pro (64-bit) via Windows Easy Transfer (standaard in o.a. Windows 7 en 8). Ik wil dat doen via de netwerk-procedure van Easy Transfer via de Wifi-verbinding op beide computers. Ik volg de procedure zoals aangegeven door het programma. Nadat beide computers (via een unieke code) verbinding met elkaar gemaakt hebben doet de nieuwe computer een scan van de oude. Al bij de eerste te scannen gebruiker crasht mijn router (Thomson 789vn). Ik heb dit een keer of vier geprobeerd maar zonder resultaat.

Een paar dagen geleden heb ik deze procedure ook al eens doorlopen en toen ging de scan wel goed. Maar omdat het overzetten ruim 15 uur zou duren heb ik de procedure afgebroken omdat ik eerst nog en aantal instellingen aan mijn nieuwe computer wilde veranderen. Had ik achteraf beter niet kunnen doen?

Zou het aanpassen van het Wifi-kanaal op de router (staat nu op Automatisch > kanaal 6) naar b.v. kanaal 13 de stabiliteit van de router kunnen verbeteren?

P.S. Verder heb ik eigenlijk nooit problemen met mijn router. Ook de (nachtelijke) automatische backup van onze PC's naar onze Windows Home Server verloopt altijd probleemloos.
L8r, Henk
 
ricardobrock
Goedenavond Henk,

Om het voor jezelf heel simpel te houden adviseer ik je het volgende, sluit beide computers aan elkaar doormiddel van een UTP kabel (netwerk kabel) geef beide computers een vast IP adres, bijv XP computer 192.168.1.1 en windows 8 computer 192.168.1.2. Voer dan nogmaals de transfer uit, hopelijk gaat het dan wel goed en hopelijk ook snel. Mogelijk dat je modem defect is aangezien bij hoge transfers je router hem nekt.
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl
 
Henk2304
Ja, dat heb ik ook gedaan. Maar daar gaat het niet om. Waar het mij vooral om gaat is hoe Easy Transfer zomaar en herhaaldelijk een router kan laten crashen, terwijl die router anders de stabiliteit zelve is (enkele Wifi-aangesloten computers, een vast aangesloten server en twee TV's, waarvan één met HD ontvangst en dan soms ook nog een telefoongesprek). Ik heb Easy Transfer vaker gebruikt en dit nog nooit meegemaakt.
L8r, Henk
 
ricardobrock
Goedenavond Henk,

Heel stom maar probeer het eens als je UPNP heb uitgeschakeld op je router
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl
 
Henk2304
OK, bedankt, kan ik 'ns proberen. Alleen ... dat vindt mijn home server niet leuk want die heeft UPnP echt nodig, maar voor een test kan het wel een keer ...
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Windows Easy Transfer via Wifi crasht mijn router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Zwakke beveiliging KPN router Algemeen : 2 16 mrt 2021
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Advertentie