obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Marmitek robocam 10 port forwarden lukt niet op Experiabox H220N
humajeno
Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum en hoop dat ik geholpen kan worden met het volgende probleem.

Ik heb een ip camera van het merk Marmitek type Robocam 10 met een vaste lan aansluiting op de experiabox H220N aangesloten binnen het thuisnetwerk kan ik de camera benaderen echter vanaf mijn android telefoon met het programma ip view krijg ik steeds de melding Camera/Feed Not Available.

Ik heb begrepen dat ik de experiabox instellingen hiervoor moet veranderen het zogenoemde port forwarden.
Nu komt het probleem dit lukt me niet.
Ik heb reeds dit en vele andere forums en dergelijke afgezocht en zie dat hier meer mensen problemen mee hebben.

Ik weet wel al hoe ik in de router kan komen om daar instellingen te veranderen.
Allen niet precies welke onderdelen ik moet aan of uitzetten.
Het ip adres van mijn camera kan ik ook zien op mijn pc en eventueel veranderen met ip finder.

Wie kan mij hierbij verder helpen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Gr, hub
 
NickH
Als poorten openzetten hetgeen is wat je moet doen, probeer dan het volgende:

1. ga naar "application"en dan "port forwarding"

2. Wat je wil doen is een applicatie toevoegen, druk hiervoor op de blauwe link (Click here to add an application.)

3. Nou geef je hem eerst een naam, zoals RoboCam. Dit is alleen zodat je hem dalijk in de lijst terug kan vinden.

4. vink daaronder TCP AND UDP aan.

5. hieronder vul je in de 4 invoerbalken "80" in (zonder aanhalingstekens Wink) Dit doe je omdat de RoboCam poort 80 gebruikt volgens de handleiding. Vervolgens druk je op "add"

6. klik op Back, en voer het ipadres in van je webcam (dit moet beginnen met 192.168.2, en achter het laatste puntje een willekeurig getal tussen 1 en 254 overigens. Is dit niet het geval, verander hem dan)

7. zoek bij "appname" de applicatie die je gemaakt hebt, en druk op add.

en dan ben je klaar!

**bij stap 6 moet het willekeurige getal er wel een zijn die niet gebruikt wordt. Om er achter te komen welke in gebruik zijn ga je eerst naar "network" en dan "lan". Hier staat een schema met de bezette ip's

*** Mocht het uiteindelijk niet lukken kun je natuurlijk hier om hulp vragen, maar ookj marmitek: http://www.marmitek.com/nl/ondersteuning/ondersteuning/technische-helpdesk.php?product=IP+RoboCam+10
Gewijzigd door NickH op 02 november 2012, 00:42
 
humajeno
Hallo NickH,

Bedankt voor je reactie,

Ik ben nu op mijn werk en kan het zaterdag pas gaan uitproberen als het me lukt laat ik het je wel weten.


Gr, Hub
 
Ads
Hallo,

met mijn H220N modeum is het mij nog steeds niet gelukt.
Tips?
 
dokrak
Hoi.

heb je getest of de poort open staat.
Je ip camera heeft die een vast ip adres.
probeer eens je mac adres van je telefoon in te voeren in je firewall instellingen.
UPnP staat die aan of uit.
 
Ads
Hi dokrak, dank voor jouw energie in het beantwoorden.
Inmiddels heb ik het voorelkaar via de server van het merk IP camera.

Ik kan namelijks niks wijziggen in mijn Firewall gedeelte in het modem, lijkt wel dicht te staan?
UPNP is aangefinkt, enable

Op de mannier waarop het nu werkt is het ok, maar zou best iets meer willen in het modum ;-)

Thanks!
 
Ads
Hi dokrak, dank voor jouw energie in het beantwoorden.
Inmiddels heb ik het voorelkaar via de server van het merk IP camera.

Ik kan namelijks niks wijziggen in mijn Firewall gedeelte in het modem, lijkt wel dicht te staan?
UPNP is aangefinkt, enable

Op de mannier waarop het nu werkt is het ok, maar zou best iets meer willen in het modum ;-)

Thanks!
 
dokrak
Mmm ja het spijt mij maar ik heb zelf geen H220N Angry
Dus daar kan ik je niet echt bij helpen.
Ik heb zelf een arv 7519 van kpn en daar kan ik namelijk wel bepaalde instellingen wijzigen.(data/firewall/mac controll ect,ect)
Ik weet dus ook niet hoe dicht of open jou modem is.

Maar er moet vast een knappe kop hier rond lopen op dit forum met een H220N thuis.
Die kan vertellen hoe of wat je wel kan met dat ding.

Ik weet ook niet of je een andere kunt krijgen van kpn.
Of ze nog deze versie leveren als hij stuk gaat?
(oude truuk met stekker eruit Whistl)

Toevallig geen oude op zolder liggen met een beetje vrije instellingen ???
Ik zelf heb een speedtouch 716 achter mijn arv 7519 staan.
Dus wat mijn kpn arv vertikt trap ik wel in mijn speedtouch 716 Cheer
 
weslingh
als ik in mijn modem kijk zie ik geen ip staan die eindigt met een 7 wat volgens de camera wel zou moeten zijn?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Marmitek robocam 10 port forwarden lukt niet op Experiabox H220N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
port forwarding V10A Hardware instellingen : 8 26 apr 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Advertentie