obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
FTP met H220n en ReadyNas Duo
joopschmit
Het lukt mij niet om via de modem/router ZTE H220n, voor FTP, vanaf internet toegang te krijgen via poort 21.

Mijn NAS (ReadyNas Duo) is direct verbonden met de modem/router en heeft een vast ip-adres in mij lokale netwerkgroep (192.168.2.199). FTP-server staat op de nas, is ingeschakeld op poort 21.
In mijn modem/router heb ik bij Application-File sharing, de FTP-server aangezet met een beveiligde toegang.
Met deze instelling had ik nog geen FTP-toegang vanaf internet.

Daarna heb ik in de modem/router bij Application port-forwarding ingesteld dat poort 21 naar mijn NAS verwijst (192.168.2.199). Dit heb ik gedaan door het ip-nummer van mijn NAS in te vullen en in de lijst met namen te kiezen voor FTP server. Daarna op add geklikt. Hiermee was volgens mij de koppeling tussen poort 21 en mijn NAS ingesteld.
Ook met deze instelling had ik nog geen FTP-toegang vanaf internet.

Hierna heb ik de poortkoppeling verwijderd en de DMZ-host gekoppeld aan het ip-nummer van mijn NAS.
Ook met deze instelling had ik nog geen FTP-toegang vanaf internet.

Het lijkt erop dat de modem/router van ZTE de poort blokkeert. Ik kan de firewall van de modem/router niet uitzetten. Dit ka ik dus niet testen.

Ik werk met mijn macbook pro én mijn windows-7 pc en mer k geen verschil bij het oplossen van dit probleem. Ook alle firewalls van deze computers staan uit.

Is er iemand die mij verder kan helpen.
 
jeroen3
Mag je wel een ftp verbinding maken via je testverbinding?
 
joopschmit
Ik gebruik geen testverbinding Jeroen3. Wat bedoel je?
 
jeroen3
Je zult toch op zijn minst van buiten je eigen thuisnetwerk moeten verbinden om het te testen.
 
joopschmit
Ja dat doe ik met mijn mobiele telefoon via een 3G verbinding.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP met H220n en ReadyNas Duo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Portforwarding H220N Snelheid : 3 06 mrt 2015
VOIP bellen met Gigaset N300A-IP icm H220N V10 werkt niet Frequently Asked Questions : 2 25 dec 2014
Poort openen in Z|XV10 H220N Hardware instellingen : 7 27 okt 2014
Handleiding Poortforwading ZTE H220N - IP camera - Webserver Hardware instellingen : 7 24 okt 2014
ZTE H220N: Poorten openzetten! Hardware instellingen : 10 24 okt 2014
Advertentie