obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Opleveringsproblemen
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
Ik baal van KPN
Ik baal van KPN Ik baal van KPN 50%[1 stem]
KPN belooft van alles, maar maakt het niet waar KPN belooft van alles, maar maakt het niet waar 50%[1 stem]
Totaal stemmen : 2
 Onderwerp afdrukken
HD kan niet ivm postcode
halloikbeneenklant
Een week of 6 geleden heb ik mijn standaard pakket geupgrade naar een pakket met HD.
Binnen een dag lag er een nieuwe splitter in de brievenbus. Geen idee wat ik daar mee moet, maar ik heb hem toch maar omgewisseld met de perfect werkende oude.
En natuurlijk: geen HD.
Na een paar weken wachten heb ik maar weer gebeld. "ja, u moet ook een nieuwe experia. We sturen hem op."
Die heb ik binnen een week ontvangen en geinstalleerd.
En natuurlijk: geen HD.
Weer gebeld. "ja, u heeft een oude ontvanger, die moet omgewisseld voor een nieuwe."
OK. Stuur maar op.
Twee weken later nog niets ontvangen, dus ik bel maar weer. "Ja, maar HD is helemaal niet beschikbaar op uw postcode."
Jammer, case closed en pech voor de klant. Zonder HD.

Ik weet nu al dat ze toch het hogere tarief met HD van mijn rekening gaan afschrijven. En dat ik nog steeds geen HD heb.

De moraal van dit verhaal: Als je een te lastige klant bent, zegt men bij KPN gewoon dat het niet kan. Ook al staat op de website dat het wel kan.
 
cuore verde
Hoi halloikbeneenklant,

Heb je naast internet ook nog vast bellen?

Om een duidelijk beeld van de situatie te krijgen, post nog wat aanvullende informatie.

- waar is de experiabox aangesloten. (in de meterkast op isra, in de woonkamer op een lasdop of op een wandcontactdoos)

- welke bekabeling zit er tussen de aansluitng en de experiabox, en de lengte daarvan.

- een overzicht van de dsl status uit de experiabox. (192.168.2.254 intypen in de adresbalk van je browser.)

voorbeeld dsl status

Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Interleave Path
Trained Mode Auto G.992.5 (ADSL2+)



ADSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 1003 (Kbps.) 16820 (Kbps.)
Attainable Rate 1053 (Kbps.) 16863 (Kbps.)



Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 7.5 dB 6.1 dB
Attenuation 5.8 dB 17.9 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 0 0
CRC Error 0 0
HEC Error 0 0

Misschien is er nog hoop.

Succes........
Het oude P.T.T. logo als een stukje nostalgie voor alle liefhebbers van KPN.
 
halloikbeneenklant
De box zit in de meterkast, direct na de isra. De kabeltjes van KPN hangen er tussen, niets vreemd.

Configuration Mode Auto
Current UpLink VDSL


Type PPPoE
Connection Name Internet



IP ?????????
DNS 195.121.1.34/195.121.1.66/0.0.0.0
Disconnect Reason
Online Duration 153521 sec



Link Status Connected
Showtime Start 1 days: 18 hrs: 38 min: 41 sec
Modulation Type VDSL2
Actual Rate (Up/Down) 1610/10948 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 1632/11032 kbps
Noise Margin (Up/Down) 6.1/6.1 dB
Line Attenuation (Up/Down) 0/36.2 dB
Output Power (Up/Down) 8/18.6 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 33/79 ms
INP (Up/Down) 1/1 symbols
FEC (Up/Down) 37484/2023
CRC (Up/Down) 1/6
TPS_TC G.993.2_Annex_K_PTM
Profile 8b
 
jeroen3
10948 kbps is theoretisch genoeg voor HD, echter kan je dan niet meer betrouwbaar internetten of bellen.
 
Henk2304
En bijna 11 Mb/s is ook meer dan 8 Mb/s (het maximum van Instap) zodat KPN zijn garantie waarmaakt. Die garantie is nl. dat je minimaal de maximum snelheid van het naast liggende lagere pakket (Instap, 8Mb/s) moet halen.
Wat je nog kunt proberen is nagaan of op jouw adres pairbondig mogelijk is. Dat kan zodra jouw wijkcentrale voldoende vrije aderparen heeft. Een maat is of het Premium abo mogelijk is (op je eigen adres zal dat gezien jouw snelheid wel niet, maar wellicht op adressen die dichter bij je wijkcentrale liggen wel).
Als pairbonding mogelijk is (je moet wel erg aandringen bij de KS) kun je in principe een verdubbeling van je snelheid verwachten (nog steeds geen 40 Mb/s, maar wel weer genoeg voor HD). Maak duidelijk dat je slechts 25% van de maximum snelheid haalt, dat je daardoor geen HD kunt ontvangen en dat je daardoor toch wel erg teleurgesteld bent in KPN, bijna wanprestatie (!).
Mocht het allemaal niet lukken dan kun je misschien beter terug gaan naar Instap (in jouw geval weinig snelheidsverschil) maar wel goedkoper. Je moet dan wel het Opnemen pakket weer appart bijbestellen als je dat wilt en je hebt geen Spotify meer, als je dat gebruikt.
L8r, Henk
 
halloikbeneenklant
@henk, ik ga toch niet smeken of ze me willen bonden.
Het gaat er om dat iets me wordt aangeboden en ik het graag wil. Dan krijg ik ongevraagd allemaal nieuwe apparaten om tenslotte te worden teleurgesteld omdat het eigenlijk toch niet kan.
En als ik het nakijk, kan het toch weer Sadwel.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 29 2012 14:20:54:
EN JA HOOR !!!! Het is weer zover !!!

Ik wist dat het niet goed zou gaan. Maar gister dan eindelijk de factuur ontvangen van mijn begin augustus bestelde HD pakket. Wat overigens nog niet werkt.
Het dubbele !
Twee internetplusbelleninstap pakketten worden gefactureerd. En een Plus pakket, en ook nog eens een HBO pakket. En een opnemen pakket, terwijl ik een harddiskrecorder heb gekocht bij hen zelf!

Uiteraard weer in mijn nadeel zou er 39 euro moeten worden gefactureerd, maar bij de prutsersclub wordt 84, 54 berekend.

Ik ben benieuwd hoe ze dit weer gaan oplossen.

sjongejongejonge. Hoe moeilijk kan het zijn !
Gewijzigd door halloikbeneenklant op 29 oktober 2012, 14:20
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HD kan niet ivm postcode', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Advertentie