obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Download snelheid VDSL
gwmante
Hallo

Al een geruime tijd loop ik me te ergeren aan een te langzame download snelheid voor het pakket wat ik heb, IK heb het prenium VDSL pakket genomen met ITV. 40 -4 dus, Echter als ik bijvoorbeeld een download snelheidstest doe via speedtest,net /nl etc kom ik op 10.2 of zelfs max op 12 mb download en 1.2 up terwijl er 4 wordt belooft'.
Nu zou ik graagwillen weten waar dit aan ligt. Het isra punt zit in de woonkamer. Een service monteur van KPN heeft het pakket voor ons aangesloten , dus dan zou je er van uit moeten kunnen gaan dat is goed gedaan jongens. Echter ik merk nu de laatste paar weken dat het echt niet volgens de specs is.


Ik hoop dat KPN een verklaring voor heeft.
 
jeroen3
Ik herken het. Helaas is de kabel naar de centrale dus net te lang of van te slechte kwaliteit om een snelle verbinding aan te kunnen.
Jammer dat ze pakketten opschalen in 8/1 , 40/4 en 80/8, en niet naar wat technisch mogelijk is.
 
olliverw
Hallo,

Heb net een bericht geplaatst! Ik dus ook 40Mb iTV etcetera, maar kan niet meer dan 3 tot 4Mb binnenhalen....dus het is, internetten of iTV kijken, beiden lukt niet echt. Heeft er zich al een oplossing bij jullie aangeboden?

Ik probeer te wisselen van centrale, dus van 2700 naar 800 meter, dat zou een groot verschil moeten maken, het verlies is te groot. KPN beweert echter dat het wisselen niet mogelijk is, geloof er niks van eerlijk gezegd.

Anyways heb ik genoeg reden om het abonnement mijnerzijds op te zeggen. Wacht morgen nog even af wat de echte KPN techneuten te melden hebben, want dit weekend waren die natuurlijk vrij en zat ik met studenten te kletsen...
 
Henk2304
Pair bonding is ook met Standaard mogelijk, maar kan alleen als er in de centrale voldoende capaciteit is. De gedachte is dat als ze één abonnee PB aanbieden ze dit alle abonnees moeten kunnnen aanbieden en daar moet de centrale waarop jij aangesloten bent wel op voorbereid zijn, incl. extra capaciteit voor nieuwe abonnees. Als bij jouw centrale Premium mogelijk is (kan tegenwoordig alleen met PB ) is PB ook mogelijk, ook bij Standaard. Je moet in dat geval wel een beetje aandringen.
L8r, Henk
 
anger004
Ik ben van ± 9 mbps naar ± 38 mbps downloadsnelheid gegaan en uploadsnelheid ± 4 mbps. Er is een glasvezel kabel naar een nieuw straatkast getrokken. Ik heb zelf nog koper aansluiting en geen Pair Bonding. De hoofd centrale is 22 meter van mijn huis. Ik ben heel tevreden met de KPN.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 18 2013 11:37:39:
Een fout in mijn bericht en dat is geen 22 meter maar 2200 meter.
Gewijzigd door anger004 op 18 januari 2013, 11:37
 
arno k
Ik heb een all-in-one Premium abo en had tot voor kort een downloadsnelheid van 17mbit (ADSL2+). Voldoende voor HDTV, maar weer niet voor bijv. tegelijk HD kijken en HD opnemen. Eigenlijk no big deal. Ik wist van mijn vorige provider niet beter dan dat ADSL2+ niet sneller kon (ca. 1500 mtr van de centrale). Totdat ik op Nieuwjaarsdag een helpdesk medewerker aan de lijn kreeg vanwege het feit dat mijn downloadsnelheid ingekakt was. Goed, dat probleem werd direct verholpen, maar daarnaast merkte hij op dat ik wel een erg lage snelheid had voor mijn abo (max. 80 mbit). Hij ging er gelijk werk van maken om mij op VDSL te zetten. Anderhalve week later zat ik op 52 mbit down en 5 mbit up. Wat een verschil! Naaste HD opnemen en kijken tegelijk, kost een filmpje downloaden via Usenet nog maar zo'n 12 minuutjes, geweldig! Jammer dat KPN er zelf niet mee kwam, maar voor de rest ben ik erg tevreden met KPN!
 
eogcnlGhost
Hoi allemaal, ik neem aan dat de meeste wel weten waar ze het over hebben, maar ik wil toch iets de wereld uithelpen.

De speedtests die gedaan worden willen verschillen van site tot site en van browsers die je gebruikt.

Ik heb zelf KPN glasvezel 500/500, dus een perfecte snelheid voor speedtest sites.

Hier even een paar voorbeelden van tests die ik heb gedaan (Opera Browser).
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
Ping: 8 ms
Download: 509 Mbit
Upload: 501 Mbit

http://speedtest.ispmonitor.be/
Ping 16 ms
Download: 16 Mbit
Upload: 138 Mbit
Het lijkt een typ fout, maar dat is het niet.

http://testmy.net/
rWt6lCf.5bae8oK

http://www.speedtest.net
2455692913
Hoogst gemeten Download: 506 Mbit
Hoogst gemeten Upload: 180 Mbit

Zo zie je dat de verschillen uiteen lopen van site tot site.
Ik heb ook testen gedaan internet explorer, Google chrome, firefox, Maxthon & Phase Out.
Ik ga ze niet allemaal hier neer zetten, maar je begrijpt het denk ik al, Opera kwam het beste uit de test op snelheid.
Met de instelling max. verbindingen op 128 (internet explorer gebruik er max. 16).

Ik zouw zeggen doe de test ook is op die andere sites en bekijk dan de verschillen nog een keer.
Vooral op http://www.speedtest.net kunnen de verschillen al groot zijn, naarmate je een server kiest, voorkeurs servers zijn leuk en dichtbij maar niet altijd de snelste.

Ik hoop dat dit jullie een beetje helpt.

Mvg.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Download snelheid VDSL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Advertentie