obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Maximaal aantal decoders ITV
nikros
Beste leden,
inmiddels ben ik up-and-running met IPTV met twee Motorola decoders. Nu heb ik drie televisies thuis waarvan ik er eigenlijk altijd maar max twee tegelijkertijd heb aanstaan.

Nu pak ik elke keer mijn decoder en sleep deze van de ene naar de andere TV. Op zich wel te doen alleen het blijft slepen met de voeding, kabels e.d.

Kan ik een derde decoder op de kop tikken en deze aansluiten?

Ik heb nu twee decoders.
Maar hoe moet ik dat zien: mogen er maar twee fysieke decoders bekend zijn bij KPN (dus bijv. twee MAC adressen?) of mogen er maar twee decoders tegelijkertijd ONLINE zijn?
Dit laatste zou betekenen dat ik een derde kan aanschaffen en er voor zorgdragen dat er maar twee tegelijkertijd aan staan.

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van extra decoders? Of wellicht is iemand bekend of KPN binnenkort ook meer dan twee decoders gaat ondersteunen?
Ik ben bekend met de mogelijkheid om Digitenne af te nemen echter mis je dan de mogelijkheden van opname bekijken via alle televisies, e.d.

ps: ik heb meer dan voldoende bandbreedte om meer dan twee decoders aan te kunnen dus lijntechnisch zijn er geen beperkingen.

Ben benieuwd naar reacties.

Gr. N.
 
jeroen3
Technisch is het natuurlijk geen probleem.

Probleem is juist dat niet iedereen begrijpt dat als je 10 iTV boxen hebt, het niet tegelijk past op een vdsl lijntje. Hetzelfde dat iedereen "tot 40 Mb" leest als "gegarandeerd 40 Mb".
Daarom is er waarschijnlijk besloten om een maximum, 2 op jouw adres, in te stellen.

Je kunt naar mijn weten niet zomaar een andere box regelen, want ze moeten aangemeld zijn bij kpn.

Daarbij, elke extra toegestane iTV box keer enkele miljoen? aansluiteningen... Dan neemt de belasting op het netwerk ook toe.
 
nikros
Oke dus er is ervaring met iemand die glas heeft. Klaarblijkelijk kan je dan meer dan twee aansluiten (inderdaad moet je dan een switch gebruiken).
Iemand met VDSL ook ervaring met meer dan twee decoders?

Ben benieuwd...
 
jeroen3
Afhankelijk van de snelheid kan je decoders krijgen. Het is ongeveer 8 Mb per HDTV en normaal is 4 Mb.

Bij glasvezel is de maximale bandbreedte veel groter. Er word incidenteel zelfs 1 Gb aangeboden!
 
Henk2304
Ik dacht dat je alleen bij glasvezel meer dan 2 decoders (6 of zo) kan bestellen. Bij VDSL max. 2 maar als dat inmiddels aangepast is hoor ik dat wel...
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Maximaal aantal decoders ITV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie