obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Experiabox herkent apparaat geeft geen IP adres
Harrie54
Beste mensen,
Mijn Experiabox TG 789n herkent wel mijn Chiron IRIS 800 adapter (converter voor annaloog Alarm naar digitaal)
geeft echter geen IP adres.
Wat is de oorzaak ? Hoe moet ik het oplossen?
Wie het weet mag het zeggen. De monteur van KPN is 2X langs geweest zonder oplossing!
 
jeroen3
Staat DHCP in de Chiron IRIS 800 aan?
 
Harrie54
Ik kan de DHCP niet aanzetten.
Er zijn 4 aansluitingen in de Chiron IRIS 8oo:
PWR, Dail, V24 en ETH aansluiting.
Het apparaat zou automatisch een ip adres van de Experiabox moeten krijgen zodat de juiste poort geconfigureerd kan worden. Echter zonder IP adres geen poortconfuguratie.
 
jeroen3
Ik heb enkele manuals gezocht....

En heb je zelf mogelijkheden om Hayes commands naar het apparaat te sturen?

Ja, mooi, download de installation manual en stel zelf een ip in.
Nee, regel een service monteur.
 
cuore verde
Hoi Harrie54,

Ten eerste heb je een zakelijk abonnement of een consumenten abonnement, want even los van of de experiabox verbind met de Chiron IRIS 8oo. (Als ik het goed begrijp heb je een alarm dat verbonden is met een meldkamer of iets dergelijks via een breedbandverbinding) Volgens mij heeft zo'n converter een statisch ip adres nodig naar buiten toe, dit is volgens mij alleen mogelijk i.c.m. een zakelijk abonnement.
Voor de consumentenmarkt werkt KPN met dynamische ip adressen naar buiten toe.
Vraag in ieder geval bij de leverancier van het alarm of je een statisch ip adres nodig hebt van KPN.

Heb je toevallig de derde poort van de experiabox gebruikt, deze is voor tv gereserveerd.

Succes.....
Het oude P.T.T. logo als een stukje nostalgie voor alle liefhebbers van KPN.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox herkent apparaat geeft geen IP adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
mail adres Planet Internet : 1 02 apr 2019
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Advertentie