obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid zomaar de helft langzamer
Keipi
Hallo,

Sinds kort is mijn internet snelheid zonder reden door de helft gegaan. Ook echt precies door de helft, wat ik heel creatief vind.
Ik heb op het moment een 20mbit abonnement, ik zit 1070m van de centrale dus dit zou zeker te halen moeten zijn. Echter is mijn snelheid altijd al wat te langzaam geweest (16mbit) maar aangezien KPN's klantenservice oh zo geweldig is ben ik hier nooit achteraan gegaan. Maar, sinds een dag of twee, is mijn internet snelheid zomaar 8mbit geworden.

Mijn modem (geen KPN modem, thank god.) geef dit aan:
Downstream Rate: 7994 Kbps
Upstream Rate: 774kbps

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Alvast bedankt,
Keipi
 
Henk2304
Welk abo heb je? Instap is 8 Mb/s, Standaard is 40 Mb/s. 20 Mb/s is iets uit een verleden (oud abo of zo)? Wellicht is je abo omgezet naar Instap?
L8r, Henk
 
Keipi
Ik heb gewoon standaard, blijkbaar is het dan veranderd naar 40mbit? Maakt het alleen maar erger.
De prijs van 'Standaard' gaat er nog steeds per maand vanaf dus ik mag hopen dat ik dat dan ook nog steeds heb.

Hebben oude abonnee's de snelheids verhoging dan ook al? In het verleden kregen oude abonnee's die ook pas later.
 
Henk2304
Geen idee eigenlijk. Ik had all-in-one Instap en nu Standaard maar haal nooit meer dan 15-16 Mb/s. 40 Mb/s is de maximale snelhied en wordt niet gegarandeerd maar nu lees ik elders op het forum dat het niet meer dan 10% mag afwijken, afhankelijk van de afstand tot de centrale. De postcode controle levert dat Instap en Standaard wel en Premium bij mij niet mogelijk is. Nu is het verschil welliswaar € 10 maar € 5 daarvan zijn al voor het Opnemen pakket dat er bij Standaard standaar inzit en bij Instap niet. Verder krijg je bij Standaard ook Spotify Premium (bij Instap kost dat € 10) dus financieel klaag ik niet. Maar een snelheid boven 30 Mb/s zou ik ook wel fijn vinden. Misschien moet ik ook maar eens met de KS bellenWink
L8r, Henk
 
jeroen3
Die 10% geldt alleen op glas volgens mij.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid zomaar de helft langzamer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie