obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
KPN Draadloze Verbindingsset (devolo's?)
TSORG
Ik maak gebruik van deze adapters
http://www.kpn.com/televisie/al-kpn-t...Eg8iEVp9Bh

Ze hebben het ongeveer een maand goed gedaan na wat startproblemen, tot gisternacht. Sindsdien krijg ik geen internet meer via de adapters (lanverbinding) en ben ik teruggeschakeld naar een hele trage draadloze verbinding (via een usb.). De router is een experiabox, internet via de kabel werkt prima, via de usb werkt ook (hoewel erg traag bij mij, maar dat ligt waarschijnlijk aan de lokatie van de computer)

als ik de adapters reset dan synchroniseren ze de helft van de tijd niet. als ik ze allebei uit het stopcontact haal en weer terug erin stop dan synchroniseren ze even voor een paar minuten (2 minuten maar soms ook een stuk langer, tot wel 40 minuten) voordat er een mee kapt (als ze in contact zijn met elkaar dan staan de lamp van het huisje op beide adapters aan, op een gegeven moment gaat dat lampje bij een van de adapters uit, en kapt de verbinding er ook mee)

ik heb wel netwerktoegang maar geen internettoegang. beide adapters doen het (als je ze op elkaar in het stopcontact steekt gaat het huisje branden)

probleem oplossen werkt niet, ik moet ook het ipadres en dergelijke handmatig invoeren want met automatisch instellen werkt het ook niet. kortom een groot drama.

ik ben al bijna 8 uur bezig, misschien heeft iemand hier nog een tovertruc?
 
jeroen3
Kennelijk is er teveel storing voor de powerline adapters.
De tovertruc in dit geval is het aanleggen van een echte kabel, of een goede wifi verbinding.

Of...

Nu weet ik niet precies hoe ze werken, maar ik zou ook gewoon proberen ze "op de kop" in het stopcontact te doen.
Maar grote kans dat het nul effect heeft.
Gewijzigd door jeroen3 op 16 augustus 2012, 17:54
 
TSORG
Beste Jeroen3,

bedankt voor je reactie. Het lijkt inderdaad op teveel storing. De adapters werken nu telkens voor zo'n 20 to 60 minuten en dan valt de verbinding uit op de computer (hoewel de adapters aangeven nog steeds verbinding te hebben). Als ik de adapter dan uit het contact haal en weer opnieuw erin steek dan heb ik weer verbinding voor een bepaalde tijd. Maar wat ik raar vind is dat de adapters het een maand lang gewoon goed gedaan hebben zonder dat ze om de zoveel tijd uitvielen.

Helaas is het aanleggen van een kabel niet echt een optie dus als het probleem aanhoudt moet ik misschien toch weer terugstappen op draadloos. Maar het bereik is hier voor draadloos best slecht. Maakt het heel erg uit wat voor draadloze adapter je aanschaft (binnen de normale prijsklasse van rond de 50 euro)?
 
jeroen3
Het kan zijn dat je recent nieuwe apparatuur hebt aangesloten die voor ruis zorgt. Of dat je buren ook powerline adapters hebben gekocht. Hier werkte het ook niet. Het is erg situatieafhankelijk.

Het maakt uit welke wireless ontvanger je hebt. Een "nano" usb ontvanger aan de achterzijde van een pc zal veel minder presteren dan een "normale" usb ontvanger aan een verlengkabel die wat gunstiger is geplaatst. Zodat er zo min mogelijk (in een rechte lijn) tussen de usb stick en de modem zit. En dat de usb stick ook niet vlak bij andere kabels of metalen oppervlakken zit.

Mogelijk kan je ook nog de modem instellen op een ander wifi kanaal. Vrije kanalen zoeken kan hiermee. bit.ly/22nvUo *gebruik dit programma ook in de kamer van het modem als dat mogelijk is, met dezelfde hardware

Of het zendermogen vergoten dmv "Transmitting Power" of het vinkje Vermogensreductie uitzetten. Afhankelijk van welke experiabox je hebt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Draadloze Verbindingsset (devolo's?)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
IPTV ICM Devolo's 500AV+ (triple) KPN Glasvezel Storing : 6 25 dec 2014
Probleem bij installatie draadloze verbindingsset 200 plus KPN Televisie Storing : 6 15 jul 2014
devolo dlan adapters functioneren niet naar behoren Routers : 19 28 mei 2014
Draadloze verbindingsets vervangen door draadloze repeater? KPN Televisie Storing : 3 01 mrt 2014
KPN ITV en Minipc Android op een Devolo aansluiting. Helpdesk : 1 19 mrt 2013
Advertentie